pony mag iets gladder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Auks

pony mag iets gladder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 10:14

Mijn dochter reed gister haar bixie proefje.
Nu stond er niet veel commentaar op (wat ik jammer vind want opmerkingen kun je veel van leren)
Maar bij verzorging stond : pony mag wat gladder.
Wat hij hier mee bedoelde weet ik niet exact.
Ik vermoed dat hij bedoelde dat er nog teveel wintervacht op zat?
Maar ja het is een buitenpony en gladder lukt nog niet.
Ik vond het een opmerking die niet echt had gehoeven, weet wel dat men stalpony's gewend is maar helaas heb ik geen stal en dus geen gladde pony...

Anoli

Re: pony mag iets gladder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:16

dat is idd een beetje rare opmerking...
gewoon niks van aantrekken, en lekker doorgaan met die proefjes

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:17

Ik denk inderdaad dat de jury dat bedoelt. Toch is de opmerking wel terecht. Bij de verzorging van de pony hoort ook de wedstrijdconditie. En een onderdeel van de wedstrijdconditie is die gladde vacht.
Als jij daar niks aan wil doen is dat je goede recht Knipoog Maar dan zul je ook moeten accepteren dat een jury je daarop aanspreekt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:18

De topictitel op home trok mijn aandacht, wilde wel eens zien wat voor verhaal er achter die opmerking zat

maar hier zakt mijn broek echt van af
De pony mag gladder?¿
Wat een vreeeeeeeeeemde opmerking, eigenlijk nog misplaatst ook! Dus volgend die jury moet elk kindje op een gladgeschoren sportpony op Bixie wedstrijd verschijnen?

Bixie is er toch om kindjes lol met hun pony te laten beleven en spelenderwijs met wedstrijden in contact te komen?
Denk dat als ze gaan verwachten dat alle kinderen met gladgeschoren pony's e.d. in de ring komen de lol snel van Bixie wedstrijdjes af is

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 10:24

de punten waren niet lager hoor, maar bedoelde meer dat het een opmerking is waar ik niks mee kan. lichtrijden op het goede been, beter op de letters rijden dat soort dingen kun je oefenen, maar een buitenpony kun je nu eenmaal niet scheren...

de opmerking accepteer ik in zoverre wel dat ik hem lees, er niet op terug kom en er verder niks mee doe.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:31

Sja , ik ben het ermee eens dat de ruitertjes veel meer hebben aan commentaar op de rijsteil idd.
In hoeverre deze te beoordelen is in een bixieproef.

Maar toiletteren hoort daar ook bij. Rijd je intensief wedstrijden,dan is scheren toch wel een must. Ook bij buitenpony;s is dit absoluut geen probleem. Die van mij lopen al jaren 24/7 buiten (met schuilstal uiteraard) en die scheer ik ook gewoon. Nooit problemen mee gehad. Zij het dat je wel wat vaker zult moeten scheren bij een weidepaard.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:34

wat een onzin. scheren is nooit een must. sorry cm, daar ben ik het dus niet mee eens. ik zou hebben gevraagd wat ze er mee bedoelde. ik dacht ook gelijk aan de vacht, maar wie weet moest de pony vlakkere gangen hebben? weet ik veel. noem maar wat. vin dhet zo`n rare opmerking zo...

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:39

wat een rare vreemde opmerking ik kan me voorstellen dat een pony gladder niet lukt en naar mijn ogen ook niet nodig is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:40

Als jij intensief wedstrijden rijd, is het voor een paard geen doen om met een dikke vacht op te treden. Daarom vind ik scheren een must. Niet zozeer alleen voor het uiterlijk.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:17

Een paard/pony moet in wedstrijdconditie zijn.
De jury's begrijpen uiteraard dat een buitenpony dikker in zijn vacht zit maar dit zecht dan nog niet dat ze hier geen commentaar op mogen geven.
Gladder vind ik wel een vreemde woordkeuze.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:18

Ja , zie je het voor je, volgende keer word de pony helemaal ingespoten met glansspray "voel maar, hij is spekglad nu" *LOL* Haha!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:22

Ik heb vroeger nooit men ponies geschoren, want ik vind het lelijk en onnodig. Wel hadden ze altijd een deken op zodat ze niet de complete vacht kregen. Misschien een dekentje op doen volgende winter? Pony lijkt dan ook al wat gladder omdat het haar plat geduwd word Haha!.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:27

maar ook een buiten-pony is nu toch al uit zen dikke vacht?
ik ben wel benieuwd naar een foto om eerlijk te zijn Bloos

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 14:35

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:19

Nou ik vind de vacht wel meevallen. Ik heb ze wel met dikkere vacht in de ring.
Witte beentjes zijn op de foto alleen niet wit, daar zou ik eerder commentaarop geven.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 17:22

jury schreef:
Nou ik vind de vacht wel meevallen. Ik heb ze wel met dikkere vacht in de ring.
Witte beentjes zijn op de foto alleen niet wit, daar zou ik eerder commentaarop geven.

dat was van twee weken terug, toen had ik haar niet gewassen omdat het nog te koud was voor mijn idee... nu had ik ze wel gewassen... ach ik heb mijn dochter ook gezegd dat ze de punten voor verzorging pas in de zomer zal krijgen Knipoog

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:01

Tja, het is voor zo'mn kind altijd lastig of je nu wel of niet iets kan zeggen. Veel begeleidingswerk voor de ouders.
Wassen van de beentje kan altijd hoor, muv hele erge vorst maar of we dat ooit nog mee gaan maken.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:10

Gladder betekend bij ons netter.

[edit] Als ik 't topic bekijk snap ik 't commentaar wel, pony ziet er niet bepaald netjes uit. Nagelbijten / Gniffelen
Misschien kun je de volgende keer een hengstenvlecht maken, de beentjes wassen, staart invlechten.
Ziet het er al een stuk netter uit, dan zal het ook niet veel uitmaken of ie dik in zn vacht zit.
Want volgensmij word dat ook helemaal niet bedoeld. Misschien kwam de jury wel oorspronkelijk uit Twente. Huilen van het lachen