Geen paspoort..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BBMarin

Geen paspoort..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 09:34

Nou heb ik een (bijna) 2 jarige (inmiddels) ruin gekocht maar hiet zit nog geen paspoort bij.
Hij is wel gechipt en ik heb ook zo'n I&R Formulier erbij gekregen met de chipstikkers maar mijn paard heeft dus ook nog geen levensnummer.
Nu hoorde ik van mijn collega dat ik hier problemen mee kan krijgen omdat je in de eerste 6 maanden van het paard zijn levensjaren al een paspoort moet aanvragen.

Wie kan mij hier meer over vertellen en tips??

Jes

Re: Geen paspoort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:01

Is het paard verder papier loos (geen afstamming bekend)?
Dan kun je bij de KNHS een paspoort aanvragen (via DA) denk ik.
Ik denk ook niet dat je hier grote problemen mee gaat krijgen aangezien jij het paard nog niet zo lang in bezit hebt.....

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:56

Volgens mij kun je dat formulier opsturen naar bijv. het KNHS met verzoek tot afgifte paspoort, kan zijn dat je VA eerst ff moet checken of het chipnummer klopt met datgeen wat op het formulier staat en er dan wrs een handtekening met stempel op moet. Wrs weet je VA dit wel, of anders het KNHS.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:04

Saffier schreef:
Is het paard verder papier loos (geen afstamming bekend)?
Dan kun je bij de KNHS een paspoort aanvragen (via DA) denk ik.
Ik denk ook niet dat je hier grote problemen mee gaat krijgen aangezien jij het paard nog niet zo lang in bezit hebt.....

Het is een papierloos paard idd ( afstamming wel bekend maar niet gekeurde etc )
De dierenarts moet zoiezo komen voor de basisentingen die we maar voor de zekerheid laten doen dan laten we meteen het chipnummer checken..

Bedankt

NOg meer mensen ervaring?

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:27

In zo'n geval is het eigenlijk verstandiger om de dierenarts voor de aankoop het chipnummer te laten controleren.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 17:34

Jah de verkoper heeft hem laten checken en hij klopte wel.. maar ja daar was ik niet bij.. Maar deze man was wel heel eerlijk ( naar mijn idee ) en heb nog steeds contact met hem.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:40

het chipnummer nogmaals controleren en de papieren met stickers opsturen naar het knhs... hun maken dan een mooi paspoortje voor je en alles is gewoon goed Pling
ik heb dit toendertijd ook gewoon gedaan.
je krijgt hier trouwens geen problemen mee hoor Pling het paard is gechipt en alleen daar kunnen ze moeilijk over doen (kun je zelfs een boete voor krijgen Knipoog )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:27

-> VMR-TAO

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 20:47

Rianneke schreef:
het chipnummer nogmaals controleren en de papieren met stickers opsturen naar het knhs... hun maken dan een mooi paspoortje voor je en alles is gewoon goed Pling
ik heb dit toendertijd ook gewoon gedaan.
je krijgt hier trouwens geen problemen mee hoor Pling het paard is gechipt en alleen daar kunnen ze moeilijk over doen (kun je zelfs een boete voor krijgen Knipoog )

Okey, nou ik heb het I&R Formulier opgestuurd naar de KNHS dus we gaan het zien hihi

Bedankt!