chaps/ laarzen Welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jilly__

chaps/ laarzen Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 09:31

Hallo,

Ben al een tijd aan het kijken voor nieuwe chaps of laarzen, wat is jullie mening chaps of laarzen?
Omdat ik al een tijdje met chaps rij, lukt het me nu moeilijk om met laarzen te rijden lijkt net of ik niks kan aanvoelen of kan aansporen (zit denk ik tussen me oren).

Van chaps heb ik er 2 gezien waarvan ik nog twijfel,

De Harry`s Horse Gaithers
(Divoza gids BLZ 88)

Of de mondoni winsor premium
(divzo gids BLZ 89)

en welke jodhpurs zouden jullie nemen of hebben jullie goede ervaringen mee?

ik heb deze gezien

mondoni Dundee 2
of de mondoni york 2

Wil als setje van de chaps liever niet meer dan 100 euro uitgeven dus andere merken of wat je kan aanraden is ook welkom in die prijsklassen.

orion92

Re: chaps/ laarzen Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:39

Ik rij liever met laarzen en dan wel leren. Daarbij druk je je been vaak mooier uit en hou je meestal je been ook stiller. Dit omdat de mogelijkheid om te bewegen 'minder' is dan bij chaps. Zelf heb ik sinds kort Derbi rijlaarzen. Dit zijn wel vrij dure rijlaarzen.
Als je niet meer dan 100 euro uit zou willen geven kan je beter voor chaps gaan. Ik heb zelf ook nog een setje. Daarbij rij ik met rubbere joppers, dit omdat ik toch over ging naar lerenrijlaarzen en dan geen nieuwe leren joppers wilde gaan kopen, met kiefer chaps. De kiefer chaps waren in ieder geval onder de 100 euro, maar de exacte prijs weet ik niet meer.

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:15

ik rijd zelf met laarzen en soms met chaps omdat chaps lekker rijden maar laarzen zijn netter en als je laarzen eenmaal gewend bent zitten ze best lekker. dus als ik jou was zou ik voor laarzen kiezen maar als je geen wedstrijden rijd dan maakt het niet zoveel uit.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:51

Chaps ! Leren rijlaarzen lopen lang niet altijd fijn !
Met chaps en goede schoenen loop je zo weg.

Zijn 2de hands chaps geen optie ? Zie mijn onderschrift. Ik heb 2 paar te koop, beide in super goede staat !

Groetjes,

Maris

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 08:34

2e hands is wel een optie, maar omdat je het dan niet kan passen en het moeilijk is om er een mooie schoen bij te zoeken koop ik het liever allbei tegelijk en pas ik het liever eerst.

Maar mischien toch een foto? Via pm graag.

LoverGoldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:53

Nou iik reed eerst altijd chaps en nu altijd met laarzen maar nu gaan we een buitenrit morgen maken en nu moet ik chaps aan maar ik had een vraagje! De schoenen die je erbij moet hebben moet toch zo'n hak hebben wand dat hebben mijntes wel! een hele grote hak en dat is toch goed ??? Het maakt niet zoveel uit als je nou chaps doet af laarzen hoor Knipoog

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 12:19

LoverGoldie schreef:
Nou iik reed eerst altijd chaps en nu altijd met laarzen maar nu gaan we een buitenrit morgen maken en nu moet ik chaps aan maar ik had een vraagje! De schoenen die je erbij moet hebben moet toch zo'n hak hebben wand dat hebben mijntes wel! een hele grote hak en dat is toch goed ??? Het maakt niet zoveel uit als je nou chaps doet af laarzen hoor Knipoog

Waarom moet je met buitenrijden chaps aan?
DIe hak is juist goed dan schiet je niet zo makkelijk door je beugel.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:37

ik kom net bij de divoza vandaan en ik heb het volgende setje gekocht:

De Harry`s Horse Gaithers
(Divoza gids BLZ 88)

en de mondoni york 2

Die schoenen zitten echt vet fijn!! er zijn nog wel andere maar die zijn allemaal een stuk smaller en die zaten heel krap.

ik heb ook die andere chaps aangehad maar ik kreeg ze helemaal niet dicht! de chaps die ik nu heb zijn geen echt leer en ik denk misschien ook wel van mindere kwaliteit maar ik draag ze toch alleen met rijden en dan vind ik het prima kunne, ik vind het ook mooi staan!!

ik ben er echt heel blij mee en een aanraden!!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:08

ik ry gwn met Harry Horse chaps XD
rond de 60 euro.

Malou_Koos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:29

Die van harry's horse bevallen mij ook prima! Knipoog

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:33