scheerapparaat met "gekantelde" scheerkop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

scheerapparaat met "gekantelde" scheerkop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 21:24

Aangezien het opscheren van de benen van mijn paard ècht niet gaat met het apparaat dat ik nu heb, wil ik eigenlijk een groter apparaat gaan kopen.
Ik heb echter geen idee welk apparaat het beste is.
Ik wil niet het hele paard scheren, enkel toiletteren en de benen opscheren.
Het lijkt mij wel handig om voor de benen een apparaat te hebben met een gekantelde kop, zodat je ook makkelijk in de kootholte kunt komen, zonder het been op te moeten beuren.
Zo'n apparaat heeft volgens mij wel bestaan, maar zijn ze er nog?
En wie heeft er ervaring mee, zijn ze echt handig, of kun je net zo goed een apparaat kopen met een rechte kop?
Apparaten met een rechte kop zie ik overal wel aangeboden, maar wat heb ik nou echt nodig voor enkel (schoon gewassen) benen opscheren?
Welke prijsklasse heeft een goed apparaat en waar moet je op letten als je (eventueel) een tweedehands over kunt nemen?

aslo

Re: scheerapparaat met "gekantelde" scheerkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:50

Moser en Sectolin hebben beide opscheermachines met zo'n 'gekantelde kop'. Ideaal idd voor het opscheren van benen etc.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 21:52

Dank voor de tip
*edit ik heb even rondgezocht op deze merken, maar ik kom telkens op tondeuses uit, die zouden dan wel goed moeten zijn voor het opscheren van benen, maar dat is niet wat ik zoek.
Ik heb nu ook zo'n handzaam apparaatje dat ook geschikt zou zijn voor benen, maar dat trekt het ding dus echt niet.
Ja, een beetje, maar dat levert een hoop frustraties op.
Ik zoek dus eigenlijk een apparaat voor het hele lijf, maar dan met een gekantelde kop.
Alleen in dat soort apparaten heb je ook verschillende "sterktes" qua motor en ik weet niet welke voor mij genoeg zou moeten zijn...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:16

De sectolin is echt alleen voor benen, hoofd en oren etc idd. Moser heeft er ook 1 die je voor het hele lichaam kunt gebruiken. Heb die zelf een aantal jaren gehad en vond 'm heel fijn.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 11:22

een apparaat voor alleen benen en hoofd heb ik nu ook, mooi dat die de benen niet scheert, dus zo één valt af Bloos

Kun je mij zeggen welk type van moser voor het hele lijf is, met gekantelde kop?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:50

Wij scheren vwb de benen, altijd met de haren mee (tenzij we het hele paard scheren), de sectolin kan dat prima aan. Zo heb je tevens een mooi, natuurlijk resultaat. Ik weet niet meer precies welke Moser het was, maar in ieder geval de duurste of 1 van de 2 duurste. Ik heb nu een constanta 3, maar vond de Moser veel fijner, lichter en makkelijker hanteerbaar.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 15:56

met de haren meescheren geeft voor mij niet voldoende resultaat, vandaar dat ik ws hogere eisen heb Bloos

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 12:50

verder niemand enig idee?