Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dani62 schreef:Hoefijzers zijn glad. De kans op uitglijden is mét hoefijzers juist veel groter.
En dat is niet leuk en wil je niet mee maken. kitty_gomez schreef:KiWiKo schreef:waarom zou je ijzers willen, als je pony zo goed loopt zou ik er niet aan beginnen
Op advies van mijn hoefsmid.
Zelf heb ik er geen ervaring mee. En ik wil het beste uiteraard voor mij en de pony!
Ik heb in het weiland gereden zonder, ik voel hem een beetje glijden, niet overdreven.
Maar het land was wel nattig.
Paarden op de (natte) wei kunnen tenslotte ook rennen en sliding stops maken en bokken zonder uit te glijden
. Je weet maar nooit of ze een keer uitglijden oid. Keesje schreef:Als je pony zo goed loopt en je rijdt af en toe een wedstrijdje zijn ijzers misschien niet eens nodig!
Maar als je toch voor ijzers kiest (omdat je hem dan scherp kan zetten op gras) zou ik alleen hem alleen voor laten beslaan.
Mijn paard heeft voor ijzers met schroefgaten, dat vind ik prima voor nu! Zodra we wat hoger komen zet ik haar wel rondom op ijzers omdat ik dan overal schroeven kan draaien, dat is wel zo fijn met de oefeningen die dan worden gevraagd op gras!
en de voltes 10 m in galop wat onzeker doorgesprongen werden. __Marloes schreef:Ja idd.
Ik heb mijn pony vierkant op ijzers staan wegens het springen. Zonder glijen er toch heel veel pony's uit. Voor dressuur gaat nog wel alleen voor, alleen vanaf de M moet je toch wel een pony hebben die vierkant op ijzers staat ivm uitglijden.
Ik zou voor niet aanraden. Dan gaan ze nl heel snel met hun achterhand glijden...
BrankaZ schreef:Dat ben ik dus niet met je eens. Motor zit achter en dus is daar ook grip nodig. Ik heb het zelfs meegemaakt dat een jurylid haar auto (die gebruikt werd als juryhokje) uitkwam en bij iemand aangaf dat ze een vreselijk leuk paard had dat goed kon lopen maar dat doordat hij achter zijn grip kwijt raakte werd de eigenaar geadviseerd om achter ook ijzers te overwegen. Dit paard stond n.l. alleen voor op ijzers.
Als je voor ijzers kiest zou ik dus rondom beslaan. Of niet. Je kan het proberen en merk je dat dat niet gaat kan je altijd nog ijzers eronder laten zetten.