Eczeemdekens gaan steeds weer kapot, wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemijn

Eczeemdekens gaan steeds weer kapot, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 22:04

Mijn pony draagt nu al een paar jaar een Boett. Deze gaat ongeveer twee maanden mee, daarna scheurt hij. De rest van het jaar is het een eindeloos geklooi waarbij de deken steeds weer scheurt, en om elke twee maanden een uitgave te doen van rond de 200 euro Geld, geld!... De deken scheurt trouwens altijd bij het achterbeen, daar kun je de deken vastmaken. Gevolg: Deken zakt scheef, pony gaat op de deken staan... *deken doormidden* Koe

Zijn er meer mensen die problemen hebben met eczeemdekens die steeds weer kapotgaan, en hebben jullie ook een geschikte oplossing gevonden? Haha!

Een mogelijk idee leek me om een zomereczeem halsdeken (Pagony) samen met de overgebleven buikflap van de boett om te doen. Een hele lichte deken eroverheen (ik zat zelf te denken aan de Bucas Sun Shower) en mijn pony is ingepakt! Dit samen heeft ook een flink prijskaartje, maar je hebt geen bevestigingen rondom het achterbeen (het probleem bij de Boett)

Lowara

Re: Eczeemdekens gaan steeds weer kapot, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:06

wat dacht je van het inkorten van de elastieken bij de achterbenen? daar zit bij mij vaak het probleem dat de boel gaat verschuiven.
gelukkig altijd geluk gehad dat ik hem op tijd weer terug kon schuiven,maar denk zelf dat dat de plek is waar hij inderdaad kapot zal gaan bij verschuiven en erop staan.

dit is de reden dat mijn merrie hem niet tussen 1 uur s'nachts en 9 uur sóchtend omheeft uit angst dat ze er in de nacht op gaat staan na het liggen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:07

Kun je de bevestigingen bij de achterbenen er niet afhalen en dan een band onder de staart door vastmaken aan de deken? Is de deken soms te groot dat de achterkant afzakt? Dan zou je hem over de rug een stuk kunnen innemen...

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 22:10

De deken verschuift omdat mijn pony -heel subtiel- een elastiek rondom zijn achterbeen er afscheurt Clown Daar ligt het probleem ook, hoe netjes je het elastiek weer vastnaait, mijn pony krijgt hem binnen een halve dag weer kapot. De boett geeft daarentegen ook niet veel meer bescherming bij de staart dan een gewone deken, dus dacht ik zelf aan een licht dekentje, omdat deze níet die gruwelijke elastieken heeft Haha!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:11

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 22:13

Zammie schreef:
Kun je de bevestigingen bij de achterbenen er niet afhalen en dan een band onder de staart door vastmaken aan de deken? Is de deken soms te groot dat de achterkant afzakt? Dan zou je hem over de rug een stuk kunnen innemen...

Ik ben bang dat hij dan over de naad weer scheurt. Dit gebeurt namelijk steeds, ondanks verwoedde pogingen van oma's, kenissen en andere mensen met ervaring Clown

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:13

Ik heb nu en Bucas en die heeft ook geen dingen om de achterbenen heen. Kunnen wel bilriemen aan maar ik heb gewoon een band onder de staart door gedaan. Deze blijft prima liggen, zelfs met de wind van vandaag Knipoog . Je zou misschien de banden er dus af kunnen halen en een band onder de staart door. (als je begrijpt wat ik bedoel) en dan met een nieuw stukje stof weer een stuk voor over de staart maken. Ben ff aan het meedenken hoe je het zo goedkoop mogelijk kunt oplossen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:14

ander materiaal om de boel aan de achterbenen vast te krijgen?

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 22:18

nikki160287 schreef:
Misschien de Rambo sweet itch hoody?

Is een vliegen/eczeemdeken! Rambo dekens zijn erg sterk en de pasvorm is super!

Ziet er mooi uit! Vooral de achterkant ook, ik zal morgenochtend eens kijken of ze ook shetlandermaatjes hebben, maar ik betwijfel het.. Clown

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 05:54

Volgens mij wel, ik heb een keer eerder iemand met deze Rambo gezien op een shetlander! Maar ik denk niet dat je ze bij iedere winkel zou kunnen krijgen, misschien even rondbellen?

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:08

Annemijn schreef:
nikki160287 schreef:
Misschien de Rambo sweet itch hoody?

Is een vliegen/eczeemdeken! Rambo dekens zijn erg sterk en de pasvorm is super!

Ziet er mooi uit! Vooral de achterkant ook, ik zal morgenochtend eens kijken of ze ook shetlandermaatjes hebben, maar ik betwijfel het.. Clown

Hebben ze! En ik kan hem je absoluut aanraden, echt een super deken! En nee, ik heb geen aandelen Clown

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 19:27

Nou, vandaag toch maar de bankpas uit de portemonnee getrokken, het liefst zo snel mogelijk een nieuwe om natuurlijk! Mijn pony krijgt de Ivanhoe deken (alleen voor zijn nek), samen met de Bucas Buzz Off classic. Reden waarom ik niet de Bucas Full-Neck heb gekozen is vrij simpel. De nek van de Ivanhoe zit strakker, zodat deze niet naar achteren schuift of er vliegjes onderkomen. Bijkomend voordeel is dat als de deken kapot gaat, ik alleen de nekdeken óf de normale vliegendeken hoef te vervangen. En dat is dan maximaal 70 euro in plaats van de 180 bij de Boett. Én dan heeft mijn pony in ieder geval een groot deel van zijn lichaam nog bedekt Haha!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:30

Ik heb voor mijn pony ook een eczeemdeken van Boett, die van mij scheurt ook super vaak.. Maar dan achter bij zijn kont, boven op.
Ik vind het hartstikke zonde, want die dekens zijn peperduur.