Kalmthoutse Heide

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Kalmthoutse Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 19:13

Mijn paardje staat er nu in de buurt en ik zou eigenlijk graag de heide onveilig gaan maken maar ik kan niet vinden waar ik erop kan te paard.
(heb vandaag met de auto even rondgereden)

Zijn er mensen bekend die mij kunnen vertellen wat vanaf Kalmthout/Achterbroek een goede plek is om de trailer weg te zetten en te paard gelijk de hei op te kunnen? Paard is geen ervaren buitenpaard dus ik zoek echt iets waar ik er gelijk op kan en geen gekke dingen tegen ga komen.

Of misschien is er zelfs wel iemand met een bomproof paard die het leuk vindt om ons buitenrij-groentjes mee te nemen op een kalm ritje?

Urielle

Re: Kalmthoutse Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 16:53

Niemand dus Clown
Ehm... het militair domein dan? Ik wil toch echt een keertje naar buiten Clown

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:40

ik veronderstel dat je belgië bedoelt? Anders moet je eens naar paardentippers forum gaan. Daar zitten mensen van die kanten die misschien wel een ritje met jou willen gaan doen. Daar zitten meer belgjes op Lachen
gewoon even googlen op paardentippers en je vind het forum metteen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:02

De laatste keer dat ik hier aan her rijdne was was de heide zelf grotendeels afgesloten voor de koeien.
Bij Hoogerheide richting Familyland, na rotonde zijn genoeg zijnweggetjes het bos in waar je de trialer kunt zetten.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:43

Ik kom er weleens maar vertrek vanuit Ossendrecht..geen idee hoe ik er vanuit Kamlthout moet komen.
Ik start vanuit Ossendrecht het grenspark in...en dan zig zag ik door de bossen(niet altijd de ruiteroutes Bloos )
http://www.grensparkzk.nl/detail_page.p ... ct_id=2292

Op onderstaande site staan wel meer ritten jouw omgeving georganiseerd mischien dat je je eens kan aansluiten of een lid mailen hoe en wat.

Superomgeving om te rijden!!!!!!!

http://www.antwerpsetrekruiters.be/ATR- ... mthout.php (zet wel je geluid uit want ze hebben me daar een "leuk achtergrondmuziekje")

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:40

Hoi, ik heb daar vroeger zelf vaak gereden, maar woon nu weer in Noord Holland, een beetje uit de richting dus Haha!
Maar pb sylviel eens, zij heeft echt een bomproof paard met de nodige Endurance ervaring. Zij kan je vast wel eens meenemen daar in de omgeving.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:01

Ik heb ook al enkele keren in de Kalmthoute heide gereden (met/zonder ATR). Maar mijn voorkeur gaat naar Zandvliet.
Als je niemand vind, neem dan contact op met ATR. Of ga gewoon naar hun website, kijk wanneer er nog eens een rit is in de Kalmthoutse heide, geef een belletje aan de gids en leg je situatie uit. Ik ben er vrij zeker van dat ze je zo meenemen.

Je bent met een bomproof-groep op weg, gezellig en je ontdekt padjes waarvan je daarvoor nog geen benul had.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 16:42

Ik vind het op zich een heel goed idee, maar wij gaan bezig met een soort remedial teaching bij een paard dat het rijden niet meer ziet zitten (staken) dus met een hele groep samen is wellicht niet zo'n goed idee. Ik zou het niet prettig vinden als ik een hele groep mensen op zou houden Bloos Ik kan me voorstellen dat ze ook meer zin hebben in een paar uur stevig rijden dan een hobbelritje Bloos
Liefst ga ik echt alleen maar ik ben nogal bang om te verdwalen. Als het komend weekend/begin volgende week nog een beetje fatsoenlijk weer is ga ik in iig eens met de trailer richting hoogerheide denk ik. Ik heb een goede uitleg gehad van jury hoe ik er kan komen. Lachen

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:56

Ik ben ook van daar, alleen durft mijn paard zelf al eens moeilijk doen.
Ik sta op nieuwmoer..
Als je eens een ritje wil doen in de maatjes ofzo..