Wanneer startkaart aanvragen voor 3 jarige...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Wanneer startkaart aanvragen voor 3 jarige...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 20:52

Dit topic gaat er niet om over wel of niet gaan met mijn driejarige in Oktober.. Hij laat nu al goede dingen zien, en daarom heb ik besloten om hem gewoon mee te nemen op concours in Oktober, want dan mag het van de KNHS. Hij wordt ook met concours erbij niet meer dan 3 keer in de week gereden. En we gaan zeker niet voor de punten maar wel voor de ervaring..

Nu mag een 3 jarige pas vanaf oktober starten.. Maar vanaf wanneer mag je een startkaart aanvragen? En wanneer is het handig om een startkaart aan te vragen.. Want hier in de buurt is het rond het binnenseizoen altijd heel druk, en moet je vooraf je startcoupons opsturen, anders kom je uberhaupt al niet op de startlijst!! Dus vandaar mijn vraag!!

Ivana2004

Re: Wanneer startkaart aanvragen voor 3 jarige...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:32

vanaf oktober zijn de startkaarten voor de helft van de prijs!!!
dus dat is mooi meegenomen! Maar als je ze vroeg op moet sturen zou ik eerder lid worden. Zelf wil ik in september gaan rijden. en heb m nu al aangevraagd. Je betaald dan hetzelfde bedrag, en dan krijg ik nu al de paard&sport.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:11

Je kunt in bijv. augustus een startkaart aanvragen en dan zeggen dat je 'm in oktober in wil laten gaan. Dan betaal je ook de helft van de prijs.

Maar NU (eind april) al weten dat je (net 3 jarige) paard al B klaar is... Ik zou dat over een maand of wat eens bekijken ipv nu al.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:27

Ik zeg niet dat hij nu al klaar is.. Ik zeg dat hij nu gewoon al hele goede dingen laat zien en we het gewoon is gaan proberen in Oktober.. Ik zeg dus absoluut niet dat hij nu al B klaar is.. Dat is gewoon niet zo.. Maar wat mij betreft hoeft alles niet vlekkeloos te gaan om een B proef te kunnen rijden.. Het is niet voor niets B.. het enige waarvoor ik zou willen gaan is gewoon voor de ervaring op vreemd terrein.. Als ik winst rij is dat mooi meegenomen!! Als ik over een maand of wat kijk weet ik dan al zeker dat ik met het gezeur van opgeven zit.. Dus kijk ik alvast vooruit!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:09

Ik zou hem een maand of twee van te voren aanvragen.
Ze sturen hem pas de laatste week voor 1 oktober op, dus eerder aanvragen heeft geen zin, je krijgt hem toch niet eerder.

Je kunt je gewoon opgeven zonder startcoupon, briefje schrijven met al je gegevens erop en daarbij: startcoupon volgt zo spoedig mogelijk. Als je het geld netjes overmaakt, dan maken ze er hier in de omgeving nergens een probleem van.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 17:14

Helaas hier in de omgeving dus wel.. met mijn oude paard die ik helaas in heb moeten laten slapen, heb ik al een aantal keer meegemaakt dat ik dan gewoon niet mee mocht doen omdat ik op dat moment nog niet in het bezit was van startcoupons!!

Maar misschien is het inderdaad wel een kwestie van heel goed dingen afspreken met de organiserende vereniging!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:15

Je hebt dan dikke kans dat je er lang op moeten wachten ivm met de stroom van aanvragen, daarom zou ik 'm in augustus oid aanvragen. Maakt voor ts en voor de knhs niet uit, maar hij is wel op tijd Haha!

En idd de meeste verenigingen accepteren ook inschrijven via de mail/post, als je maar ook op tijd je coupons opstuurt.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 17:36

Dat ga ik denk ik ook maar doen!! Bedankt!! Nogmaals we gaan niet om te winnen, maar wel voor de ervaring.. En ik vind dat die ervaringen helemaal geen kwaad kunnen voor een driejarige!! Bedankt allemaal voor het meedenken!!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:18

op mijn 3 jarige heb ik zo'n 5 keer opgezeten maar ik weet ook dat ik in okt wil starten voor de ervaring,niks mis mee hoor

ik vraag hem in augustus vast aan (met ingang van 1 oktober) zodat ik ook de drukte voor ben

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 18:27

Dat is dus ook precies mijn bedoeling.. Bedankt risky.. Als hij er dan nog niet helemaal klaar voor is.. Mag hij heerlijk thuis blijven.. Maar tis gewoon zo dat ik dat graag zou willen proberen voor de ervaringen.. En dan denk ik dus ook dat ik op tijd moet zijn met de aanvraag Tong uitsteken