Stugge rijbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Stugge rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 11:33

Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niet specifiek mijn antwoord vinden

Ik heb sinds een paar maanden een rijbroek met van die kunstlederen zitvlakken. Met rijden vind ik het echt een vooruitgang.
Maar ik kom t paard gewoon niet meer op. Mijn broek is zo ontzettend stug. Ik was altijd al een beetje onhandig met opstijgen maar dit slaat echt alles. Ik kwam er van de week met stoel nog niet eens op. Nagelbijten / Gniffelen

Dus mijn vraag is hoe zorg je er voor dat het wat soepeler wordt?

Nagini

Re: Stugge rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:38

Ik denk dat het eigenlijk een beetje aan de broek ligt.
Zo had ik er vroeger ook een mèn, was geen land mee te bezeilen.. Als ik er op zat zat ie wel 'aardig'. Mijn rijbroek met lederen zitvlakken zit als een elastiekje Haha! nooit problemen mee dus je hebt misschien een lastige broek of je moet em heeeel veel aan hebben dat dat leer soepeler wordt.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 11:42

Ik hoop dat dat werkt. Wel frustrerend dit. Trek steeds mijn oude maar weer aan. Maar die is echt bijna door dus dat schiet ook niet op.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:47

Lenigheidsoefeningen doen met je broek Clown ?
Of je vraagt één persoon de pijpen vast te houden terwijl je zelf de bovenkant vasthoudt en dan heel hard trekken Nagelbijten / Gniffelen ?
Was hij duur? Anders kan de afvalbak wonderen doen Huilen van het lachen

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 11:49

Haha Huilen van het lachen
Nee maar voor rijbroek begrippen was hij niet duur. Maar voor mijn studentenbudgetje wel Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:52

Zo'n rijbroek heb/had ik ook Huilen van het lachen.. Pft wat een ding.

Flink oprekken op de trap en gymnastiekoefeningen doen. Huilen van het lachen
Bij mij helpt dat een beetje Huilen van het lachen..

Trek mn broekspijpen altijd net nog een beetje extra omhoog, daardoor kan ik wel op paard komen Clown

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:53

Naja ik denk dat de enige oplossing is veel aan doen.. en misschien niet te veel wassen.

Zodra mijn rijbroek uit de was komt issie ook weer ff stijf maar zodra ik 'm ff aan heb is het weer goed Lachen

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 11:54

Ja optrekken doe ik ook altijd wel ja. Anders kom ik er echt helemaal niet meer op Huilen van het lachen

maar t wordt toch gymnastieken geloof ik ja. Ach is meteen ook weer goed voor de lijn.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 11:55

Ja hij gaat al niet zo vaak in de was. Maar ik mest er ook stallen mee uit dus dan wordt ie ook wel erg snel vies.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:55

Ik heb er ook 1, en ik kan er voor geen meter mee fietsen Huilen van het lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:01

Nu heb ik afgelopen week een rijbroek gekregen ook met leren zitvlak, maar die lijkt wat strak te zitten ook (had altijd zonder wel zelfde maat als altijd heb van dit merk).

Gaat dat nog uitlopen of kan ik beter de broek nog omruilen voor een maatje groter dan misschien?

xxRowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:40

Volgens mij moet je er ff eerst goed mee bewegen dat hij wat soepeler word (denk ik)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:43

Ik heb het ook, en heb het gevoel dat het kruis mijn eigen eigen kruis niet raakt..., als in een laag kruis, daardoor zit ik net niet echt helemaal lekker in het zadel. Het ding was meer dan 100 euro, en ik baal dus best wel.
Te klein is ie niet, ik heb een maat groter genomen dan normaal en ook goed vergeleken in de winkel.....
Zucht....

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:12

Ik heb laatst ook zo'n broek gekocht, en had dat probleem ook. Wat goed helpt is als je hem aantrekt echt goed ver naar boven trekken en een soort gymnastiekoefeningen doen als je hem aan hebt Tong uitsteken Gewoon een paar keer strekken met je benen, door je knieen zakken, dat soort dingen. Klinkt heel dom, maar bij mij werkte het goed!

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:13

ligt er ook aan van wat voor soort materiaal het zitvlak is gemaakt, sorry maar ik had een hele mooie horka broek maar het "leer" is een soort van plastic achtig spul wat ook niet meerekt en ik kwam ook moeilijk op mijn fjord en eraf ook Bloos en ik kreeg er ook blaren tussen mij billen van, 1 keer mee gereden, ik heb altijde global en die bevallen wel goed en dat is een soort suede achtig spul rekt ook niet echt mee maar hier heb ik totaal geen probleem mee Haha!
en als ik meer ben afgevallen ga ik de pfiff rijbroek met "leer" zitvlak proberen is ook suede achtig spul Cool

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:17

probeer hem anders aan te doen als ie nog wat vochtig is dan loop je hem beter uit...

LauraRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:26

Dit is een goed topic voor mij Haha!
ik heb ook zo'n broek kwam ik eindelijk op het paard scheurde mn broek Bloos al lang geleden maar alsnog. ik kom er nou al soepel op. de tips zoals hier al gezegd gymastiek oefeningen, maar je moet hem ook gewoon een tijdje aan hebben zodat hij wat soepeler wordt, ik ga altijd aan die pijpen trekken als hij uit de was komt zodat hij al minder stug is.