Op concour erg heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Op concour erg heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 11:14

Hallo!

Ik heb een metall merrie welke op concour erg heet wordt onder het zadel. Ze maakt zich erg groot en loopt steeds onder mij vandaan. Als commetaar van de jury krijg ik, te rennerig. Het wordt naar mate de proef te einde loopt wel steeds minder, maar nu is mijn vraag: hoe kan ik dit nou voor zijn? Welke tips kan ik gebruiken om haar minder rennerig te laten ogen?

Anyway alle tips zijn welkom Lachen

cindyhil

Re: Op concour erg heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:20

Je zegt dat naarmate de proef ten einde loopt de merrie wel beter loopt, zou zeggen neem de tijd om goed in te rijden daar en de pony/paard aan de omgeving te laten wennen! Misschien is de merrie nog niet zo vaak op concour geweest en moet ze er gewoon nog aan wennen??

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:08

Idd gewoon goed losrijden en je paard leren op jou hulpen te wachten {in de training al doen} en dat ze terug moet komen als jij dat zegt.Ik rijd er ook 1 die in de ring heel heet is,het belangrijkste is om controle te houden over je paarden.Dus ze moet leren te stoppen als jij een ophouding maakt,alleen moet je dan niet vergeten toch met je been bij te blijven rijden {dat is lastig bij hete paarden} maar anders vallen ze op de voorhand.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:10

Drie kwartier van tevoren beginnen met inrijden? Dat deed ik met mijn oude pony altijd, tijdens het proefje was ze dan altijd heerlijk ontspannen Lachen