Paard is bang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liiesjjj

Paard is bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 22:40

Stel: Je komt in een situatie dat je paard helemaal opgefokt is en niet meer vooruit te branden is.
Ze is heel bang voor, laat ik zeggen, van een elektriciteitskastje.
Ze zet geen stap meer vooruit en als ze kon zou ze er als een speer van door gaan.

Hoe regeer jij?
Heel rustig, boos, verdrietig ( Clown ) of juist heel blij!
Hoe doe jij?
Harthandig, liefjes kriebelen, koekjes geven en maar hopen dat ze een stap vooruit zet, je paard gerustellen en proberen haar erdoorheen te krijgen.

Ps: Het kan natuurlijk ook dat je paard een hij is Vork

8nnemiek

Re: Paard is bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:44

Ik stel hem gerust, 'is niks hoor, kom maar verder', en normaal gesproken gaat hij dan wel weer erlangs, ook al is dat in een enorme boog met een paar galopsprongen.. Hij heeft dat wel eens bij enge boomstronken die op krokodillen lijken Clown
Als hij echt niet er langs zou durven dan zou ik even afstappen en hem rustig erlangs meenemen, en dan weer opstappen en verder rijden.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:04

ik stel hem gerust. meestal gaat hij dan wel. als hij nog steeds niet wil, stap ik af en leidt hem naar dat enge ding toe, zodat hij er aan kan snuffelen en het kan onderzoeken en dan hopelijk inziet dat het dus niet eng is. daarna loop ik er een keer voorbij en daarna er weer op en gaan we verder.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:05

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:09

Als hij stilstaat en niet verder wil dan probeer ik dat te doorbreken. Dat kan zijn door even streng toe te spreken en dan voorwaarts te gaan, maar ook door hem om te laten draaien en dan gelijk door te draaien zodat hij weer met zn neus de goede kant op staat Haha!.
Daarna wil hij er wel in een drafje langs.

Heb ook nog weleens gehad dat ik er dan achterwaarts langs ging. Tegenwoordig komt het eigenlijk niet meer voor dat we ergens moeilijk langs komen.

Afstappen doe ik niet.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:47

Ik laat haar altijd uitgebreid kijken naar wat ze eng vindt.
Wil ze ernaar toe om te snuffelen of om het nog beter te zien dan mag dat ook.
Daarna loopt ze er zonder problemen voorbij, ook als ik er later nog eens langs wil.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:20

ALs hij echt bang is ga ik hem belonen, braaf, knappe man, en dan loopt hij er wel langs Clown
Zit hij te ... k'ten , wat hij trouwens alleen doet door heel hard te hinniken of erg hengsterig te gaan doen dan trek ik hem hard aan zijn halster, als ik met hem loop of als ik op hem zit dan krijgt hij een flinke por met stemhulp en dan hinnikt hij nog wel.... maar loopt wel door Duivel
En als hij er vandoor dreigt te gaan moet hij van mij altijd terug. Er net zo vaak langslopen totdat hij denkt, van laat ik nou maar meewerken anders kom ik nooit meer in mijn stal Vork

Cindyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:35

Mijn paard heeft de neiging om te stoppen... en vervolgens heel snel te beslissen dat hij er niet langsaf gaat door te stijgeren, en al steigerend om te draaien.
Als ik iets aan voel komen waarvan ik weet dat het risico erin zit dat hij gaat halthouden, dan geef ik hem wat stelling zodat hij naar de andere kant kijkt en hij 'enge geval' voorbij gaat. Als ik te laat ben en hij is al omgedraaid dan is het een kwestie van terugdraaien, benen, mopperen en zijn hoofd weer wegdraaien. Afstappen zal ik nooit doen.

Gewone enge dingetjes komen we ook wel tegen.. de dingen die hem laten twijfelen maar waar hij toch voorbij gaat, daar laat ik hem naar kijken, geef benen en praat bemoedigend tegen hem.
Ik weet inmiddels wel hoe hij reageert op bepaalde dingen, de ene keer is de aanpak weer anders als de andere keer.

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:41

als mijn pony iets eng vind zie ik het al ver van te voren. dus ga ik hem goed voorwaarts houden omadat hij anders omdraait en wegspurt. als dat niet helpt ga ik voor dat kastje proberen te komen. als dat lukt laat ik hem ruiken en kan ik meestal snel weer verder. als dat niet lukt stap ik af en ga ik het enge voorwerp aaien en net doen als of het mijn beste vriend is. meestal word mijn pony dan nieuwschierig en gaat ruiken en komt er achter dat het niet eng is.
zo heb ik hem ook grotendeels van zijn plassen angst af geholpen door zelf door het water te gaan lopen en met mijn handen er in gaan zitten Tong uitsteken

Love_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:51

hier is toch al een topic over??