Ik heb 2 KWPN veulens Chayane een merrie veulen waarvan de vader Jazz is die erom bekend staat dat hij een vreselijk koppig en moeilijk karakter heeft en dit doorgeeft aan zijn nakomelingen. En ja dit is zo. Op stal is ze poeslief. Poetsen vindt ze heerlijk, op stal staan is ook geen probleem. Zodra je er aan een halstertouwtje mee naar buiten neemt om even te wandelen in de bak ofzo, vliegen de hoeven rond je oren, constant gehinnink en sleurt ze me overal heen.
Dan hebben we nog Cashmire onze hengst. Ontdekt dat hij een hengst is *verschrikkelijk*! We willen hem wel later casteren. Zelfde verhaal als bij Chayane, maar hij is op stal ook verschrikkelijk. Halster moet je omlaten anders krijg je hem niet meer gevangen. Oppassen voor hoeven. Zodra je hem hebt en aan het poetsen bent is er niets aan de hand. Buiten is precies hetzelfde probleem als bij Chayane.
Ik denk dat ook deels een probleem ligt bij het gene dat ze beide niet echt afgespeend zijn. Ze staan namelijk 24/7 buiten in een kleine kudde van 6 paarden. Ik kom alleen op zaterdag (in de vakantie meer) omdat het te ver weg is. Maar de eigenaresse zegt dat ze bij elkaar moeten blijven en dan als het volgende veulen komt de moeder de jaarling vanzelf wegslaat. Is dit zo?
Kort samengevat. Wat moet ik doen met 2 jaarlingers, aangezien ik zelf graag nog heel wil thuis komen iedere week..
Wie kan mij helpen en heeft wat tips?

Mijn jaarling merrie'tje is ook nog niet afgespeend.
Mijn jaarlingen deden het ook goed.. sommige wel cap op met lopen