KWPN, op naam zetten? (jongKWPN?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

KWPN, op naam zetten? (jongKWPN?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:45

Hoi

een paar weken geleden heb ik een nieuw paard gekocht, KWPNer. Nu wilde ik deze op mijn naam laten zetten ivm verzekeringen enz, maar vond ik op de site van het kwpn dat dit alleen kon als je lid was van KWPN zelf (en dat grapje kost 81 euro). Nu ben ik echter ook lid van jongKWPN, kan ik het paard dan ook via die manier op mijn naam laten zetten?

En wat is er verder als ik haar niet op mijn naam laat zetten, dan blijft het paspoort en papier dus op naam van de vorige eigenaresse staan. Wat kan er dan wel/niet?

LJB

Re: KWPN, op naam zetten? (jongKWPN?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:21

Op naam zetten kan inderdaad alleen als je lid bent van het KWPN. Het lidmaatschap van jongKWPN word verrekent met het lidmaatschap van KWPN. Je betaald dan nog 'maar' €61 Haha!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:12

Ik heb dat probleem nu dus ook. Dat ik lid moet worden van het stamboek om mijn kwpner op naam te laten zetten. Dan is het overschrijven 'gratis' als je een jaar lid word. Maar je betaalt dan wel het lidmaatschap en kijg je in de strengen thuis. Zit ik helemaal niet om te springen. Maar helaas het is niet anders. Paard moet op naam staan om wedstrijden te kunnen rijden.

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:27

felicity schreef:
Ik heb dat probleem nu dus ook. Dat ik lid moet worden van het stamboek om mijn kwpner op naam te laten zetten. Dan is het overschrijven 'gratis' als je een jaar lid word. Maar je betaalt dan wel het lidmaatschap en kijg je in de strengen thuis. Zit ik helemaal niet om te springen. Maar helaas het is niet anders. Paard moet op naam staan om wedstrijden te kunnen rijden.

Is dat wel waar??? Ik rij altijd paarden voor anderen en daar heb ik nog nooit een paard voor op mijn naam gezet. In deze 10 jaar is mij daar nog nooit iets over gezegt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:30

Nee hoor, wat felicity zegt klopt helemaal geen barst van.
Wat denk je van alle mensen die iemand anders zijn of haar paard starten ? Clown

Paard op naam laten zetten is geldklopperij, en alleen nodig als je er een veulen mee wilt fokken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:59

Voor wedstrijden is het idd niet nodig, maar weet iemand hoe dit met de verzekering zit?

En paspoort, dat moet sowieso wel op naam komen toch, moet je daarvoor ook lid worden?

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:31

haike schreef:
Voor wedstrijden is het idd niet nodig, maar weet iemand hoe dit met de verzekering zit?

En paspoort, dat moet sowieso wel op naam komen toch, moet je daarvoor ook lid worden?

Voor de verzekering moet je aan kunnen tonen dat het paard van jouw is. Een afschrift, rekening of iets dergelijks. Het registratiepapier van het KWPN is niet rechtsgeldig als eigendomsbewijs.

Als je wil dat het paard op jouw naam geregistreerd is moet je inderdaad lid zijn van het KWPN.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:37

Wie het papier van het paard heeft, is eigenaar van het paard.
Welke naam er ook instaat.
Ook voor het fokken maakt het niet uit (in 2007 dan).

Mijn paard is gewoon verzekerd en staat niet op mijn naam (dat is ook bij de verzekering bekent).

Mijn vriendin rijdt op een paard van een ander en heeft deze gewoon op haar naam verzekerd, zonder problemen.

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:38

Alleen het paspoort op je naam laten zetten kost geloof ik 25 euro.... Hoef je niet lid voor te worden...

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:54

Wat Brainless zegt klopt niet. Voor het fokken maakt het wel degelijk uit. Als je paard niet op jou naam staat kom jij dus niet als fokker van het veulen in de papieren te staan maar de vorige eigenaar. Dus wil je er ooit mee gaan fokken dan zou ik hem op naam laten zetten en als je dat niet wilt is op naam zetten niet nodig. Voor het rijden van wedstrijden is het in ieder geval niet nodig.
Wat steigert zegt klopt ook niet, om een paspoort op naam te zetten moet je wel lid zijn van de kwpn (minimaal 1 jaar).

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:04

In principe ben jij de eigenaar van het paard als je de papieren hebt, maar als de vorige eigenaar kwaad wil doen kan hij het paard volgens mij terugeisen omdat zijn naam erop staat.
Je kunt toch gewoon een jaar lid zijn van het KWPN en dan weer opzeggen. Tenzij je met je paard naar de keuring wilt, dan moet je ook lid zijn.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:29

Tess, voor zover ik weet is het alleen voor de fokkerij van belang. Dan moet je paard geregistreerd zijn bij jou als eigenaar. Dus als je veulentjes wilt fokken of naar keuringen wilt moet je het doen. Anders hoeft het niet, kost alleen een klap geld Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:16

Ik heb nog nooit ee paard op mijn naam laten zetten, en ook paspoorten staan nog op naam van de vorige eigenaren.

Maar ik moest wel een keer het paspoort opsturen ivm de stickertjes van de chip die er nog ingeplakt moesten worden. Daarbij moest je een brief invullen en dan kon je aankruisen welke opties je nog meer wilde. Dus of je ook lid wilde worden van het KWPN en of ze het paard over moesten zetten enzo.
Dit wilde ik dus allemaal niet.
Kreeg tot mijn schrik wel een papier en paspoort terug wat op mijn naam stond, maar ben dus nog steeds geen lid van het KWPN geweest.
Dit zal wel een foutje zijn geweest, maar het kan dus wel zonder lid te worden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:12

crossmonster schreef:
Nee hoor, wat felicity zegt klopt helemaal geen barst van.
Wat denk je van alle mensen die iemand anders zijn of haar paard starten ? Clown

Paard op naam laten zetten is geldklopperij, en alleen nodig als je er een veulen mee wilt fokken Knipoog

Waarom moest ik dan een handtekening hebben van de eigenaar die in het paspoort staat van het paard?
EN ik neem aan als je een paard koopt je geen toestemming nodig wil hebben van de vorige eigenaar.