ervaring met verzenden naar engeland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gentle_Joy

ervaring met verzenden naar engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 11:51

sorry als het hier verkeerd staat geen idee waar ik het moest plaatsen Bloos

Ik heb iemand uit engeland die een hoofdstel van mij wil kopen.
hij gaat akkoord met mijn vraagprijs alleen nu is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met verzenden naar engeland en met betalen? hij wil een cheque sturen Verward

is er ook iemand die voor mij kan vertalen? van nederlands naar engels? en van engels naar nederlands?

DubbelFun

Re: ervaring met verzenden naar engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:15

Ik zou geen cheque accepteren. ALS je die hier al bij een bank kunt inwisselen komen er dusdanig veel kosten bij dat je er waarschijnlijk weinig aan overhoud.
Laat hem het geld gewoon overschrijven, duurt iets langer maar is wel zo zeker.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:17

Engelsen betalen vrijwel alles met cheques, ik word er hier soms helemaa gek van op de zaak.
Ik denk ook dat de kosten die de bank rekent niet opwegen tegen de opbrengst van het hoofdstel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:19

Ik begrijp dat je geen Paypal hebt? Dat vind ik tegenwoordig de meest handige manier voor transacties met buitenlandse kopers en verkopers. Anders kun je idd een 'gewone' overschrijving regelen bij je bank.

Verzenden van en naar de UK gaat bij mij altijd super. Alleen rond de feestdagen kan het een tijdje duren, en soms staakt de postdienst No Cheer maar over het algemeen is mijn post er binnen 2-5 dagen.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:21

hoe werkt paypal dan? wel eens van gehoord maar hoe kun je zoiets aanvragen? nja cheque vind ik zelf ook niet zo geweldig en mijn vader vind dat ik het ook niet moet doen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:22

Hier staat alles uitgelegd: https://www.paypal.com/

Als je met enige regelmaat transacties met het buitenland afhandelt (bijvoorbeeld als je actief bent op Ebay) is het een erg handig systeem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:23

Bij Paypal moeten iig allebei de partijen Paypall hebben. Dus als de andere partij het ook niet heeft zou ik er niet aan beginnen.
Aangetekend opsturen is ook nog een optie, maar dan wel euro's. Anders heb je nog inwisselingskosten.

Deze leest makkelijker
http://www.paypal.nl/nl
Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:27

Oh, ik ben zo gewend om Paypal in het Engels te gebruiken dat ik niet eens op zoek ben gegaan naar een Nederlandse versie...

Maar idd, zowel koper als verkoper moeten Paypal hebben om een transactie tot stand te kunnen brengen.