koop/verkoop contract.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steph86

koop/verkoop contract.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 11:00

Hey bokkers,

Zijn er ook site's waar je een voorbeeld kan zien van een koop/verkoopcontract.
Ik wil namelijk een contract op stellen, ik verkoop mijn paard, maar aangezien hij licht atactisch is, wil ik alles wel op papier hebben,
om eventuele problemen te vermijden.
In de advertentie heb ik overigens al staan dat hij atactisch is, dus voordat ze een afspraak maken om hem te komen bekijken weten ze al dat ze naar een paard gaan kijken met een aandoening.

Nog een vraagje,

Ik heb een leuk paard op het oog, volgende week laat ik hem keuren zowel klinisch als rontgenlogisch, maar zolang mijn paard nog niet verkocht is, zal mijn aanstaande paard niet gelijk met ons meekomen, we hebben overlegd met de eigenaresse dat we een aanbetaling doen mits hij goed gekeurd wordt, maar ook hiervoor wil ik een contract, zodat de eigenaresse als ik een beetje zekerheid hebben.
En wat is normaal om aan aanbetaling te geven, de ene zegt 10% van het bedrag en de andere zegt de helf van de vraagprijs..?

Imker

Re: koop/verkoop contract.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:39

Een bedrag voor handgeld is niet officieel vastgesteld, je kijkt gewoon even wat de verkoper aan handgeld vraagt en als dat schappelijk is, gewoon doen.
Ik zou voor een paard van 4000 euro iets van 200 euro handgeld geven, meer niet. Zelf heb ik ook nooit meer als iets van 200 euro handgeld gevraagd (voor motor van nogal wat duurder), maar dan heb je iig een stok achter de deur voor als de koper op de koop terugkomt. Dan is 'ie iig zijn handgeld kwijt.

Koopcontract kun je heel makkelijk en simpel zelf opstellen. In tweevoud afdrukken, beide stukken ondertekenen en klaar.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:41

Op de site van het merensstamboek staat een koopovereenkomst. ik weet neit of je daar wat aan hebt Lachen

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 16:22

mellamoshan schreef:
Op de site van het merensstamboek staat een koopovereenkomst. ik weet neit of je daar wat aan hebt Lachen

Bedankt voor het meedenken, maar ik heb er al 1 gevonden.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:15

Op bokt staat er ook wel welke, anders pb mij maar

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 07:36

indien je in een koopcontract alleen al zou vermelden datum, naam, afstamming, leeftijd, kenmerk, chipnummer en daarbij dat het de koper bekend is dat het paard atactisch is zou dit voldoende moeten zijn.