Wat is beste eczeemdeken rond de €100?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Wat is beste eczeemdeken rond de €100?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 22:21

Hey,

omdat ik voor m'n haf toch een eczeemdeken wil aanschaffen twijfel ik om dewelke ik zou nemen.

Zou er rond de €100 aan willen uitgeven.

Heb al gehoord over de dekens van Kerckhaert, maar weet niet of ze inderdaad zo goed zijn als er beweerd wordt...

Wie kan me helpen? Wil graag goede prijs kwaliteit aanschaffen, iets dat na twee maand nog niet gesloopt is...

Ben wel van België, als het uit nederland komt moet het dus wel snel geleverd kunnen worden...

Melia

Re: Wat is beste eczeemdeken rond de €100?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 07:29

Boett of pagony, boett is alleen wel ff wat duurder en pagony weer goedkoper Tong uitsteken

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 08:43

heb over de pagony net gehoord dat die qua pasvorm en kwaliteit niet zo geweldig is?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:48

sja, ik heb een boett en ik vind hem echt super, goede pasvorm, goede kwaliteit
helaas wel aan de prijs, maar ja..vooruit maar

pagony hoor ik heel wisselende verhalen over, die heb ik dus maar links laten liggen

everline is schijnbaar een nette deken voor een redelijke prijs

dan heb je nog verschillende dekens die tevreden gebruikers kent zoals
pegaso fly free
de deken van de meulenkamp
RSH
er zijn ook een aantal mensen de de rambo eczeem/vliegendeken gebruiken en hier tevreden mee zijn

de pagony, vantaggio en de equitheme deken hoor ik veel minder goede berichten over, kwa pasvorm, maar ook kwa kwaliteit

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:49

heb zelf de excema van pagony en ben er juist erg tevreden over!
pasvorm vind ik juist wel goed, hij valt alleen in het algemeen iets aan de kleine kant.
ik gebruik hem nu zonder buikflap en dan blijft hij ook mooi liggen, als je een paard hebt wat dekens sloopt (of een ander paard in de wei die dat doet) gaat hij vast kapot, maar dat gaat de boett ook en als ze willen kunnen ze zelfs de dikste sterkste winterdeken slopen, dus een dun dekentje wat je in de zomer gebruikt kan zeker kapot als ze willen!
dan koop ik liever een keer een nieuwe excema van 69,- euries ipv een dure boett of iets dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:34

VSW --> SV.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:48

ik heb een pagony exceemdeken gehad, ben er altijd tevreden over geweest. goede pasvorm en een goede prijs
was juist niet zo tevreden over de echt boet deken, die paste niet Clown

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:52

ik heb nu de 2e ivanhoe body deken erop liggen. Die bevalt super goed. Heb vorig jaar een everline zweetdeken gehad maar dat nooit meer... was binnen no time kapot.
De vorige ivanhoe heb ik er 3 jaar opgehad, en was min of meer mijn schuld dat ie echt kapot ging (klein gaatje niet gerepareerd)..

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:54

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:51

Het is het deken in de post hierboven die nu bij Kerckhaert verkocht wordt. Zou deze graag kopen omdat die daar nu rond de €100 staat.

Ben nu aan het twijfelen tusen een ivanhoe of everline.

*edit: bedankt mod voor het topic op de juiste plaats te zetten Knipoog

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:53

Ik heb de pagony (bij de divoza besteld dacht ik ) en die was 70 euro.
Hij heeft een goede pasvorm en ik vind hem kwalitatief gezien goed Ja

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:34

Ik heb de Everline bij Kerckhaert gekocht. Ben er echt over te spreken. De stof is stevig, de pasvorm goed. Prijs - kwaliteit is volgens mij zeer goed.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:47

de pagony eczeemdeken heeft de neiging naar achteren te glijden en de stof is minder sterk dan de Boett-dekens. Maar goed, de prijs ligt ook heel anders. Voor mijn merrie (geen eczeem, maar wel een hekel aan muggen en dazen) heb ik net dus de pagonydeken gekocht en neem voor lief dat ik hem regelmatig naar voren moet trekken.

Voor mijn eczeempony heb ik een Boett-deken, maar die zijn erg prijzig. Dubbel zo duur als jouw budget.
De Ivanhoe deken is qua stof iets meer elastisch dan de Boett (heb ze vergeleken bij de paardendrogist in Roden) en in prijs iets voordeliger. Pasvorm weet ik niet.

Vriendin heeft ook een goedkoop merk eczeemdeken, qua stof lijkt hij op de pagony, maar blijft beter liggen (glijdt minder naar achteren). Zal even kijken welk merk dat is. Hij was iets van 80 euro.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:08

Ik maak nu al 3 jaar gebruik van de pagony eczeemdekens. Vind ze super Haha!
Goede pasvorm en gaan behoorlijk lang mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:26

Mijn pony is een echte dekensloper omdat hij vreselijk fanatiek rolt, maar de pagony blijft perfect liggen! al heb ik wel een maat 195 voor hem, terwijl hij maar 1.45 m hoog is Haha! (welsh, dus rond Tong uitsteken). Gaat ook niet naar achteren toe, maar dat komt denk ik door zijn dikke nek en ronde romp Lachen
Deken leeft nog steeds en dat is uniek! Normaal sloopt hij elke goedkope deken snel (naden laten dan los).

Dus voor paarden met een dikke nek zijn ze perfect!

Sunnyhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:38

ik heb 2 eczeem dekens, 1tje van ivanhoe, ben ik zeer tevreden mee, heb ik al jaren en ligt perfect, mijn paard kan daar ook gewoon mee rollen zonder dat die verschuifd en ik heb een pagony daar ben ik minder tevreden mee, ligt niet goed, en als meneer zich gaat rollen ligt deze dus ook niet meer fatsoenlijk dan ligt de helft op de grond, deze krijgt hij ook alleen op als ik ook thuis ben en hem in de gaten kan houden.
verder heeft het wel baat zo'n deken

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:43

Ik ben op zoek naar eczeemdekens, dus kunnen die mensen heel toevallig mij misschien via pb de sites doorgeven waar deze dekens te koop zijn!

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:46

zelf heb ik ook hele goede ervaringen met everline: goede stof gaat lang mee schuift of glijd niet en een goede pas vorm
pagony is vrij wisseldend dan goed dan minder maar is dan ook weer wat goedkoper

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:48

ik heb een vantaggio. past op zich wel goed , alleen moest een maat groter hebben dan normaal Clown
blijft netjes liggen en is ook stevig. Tenminste er staat een sloper bij die er regelmatig aan loopt te trekken en hij blijft goed heel en nog steeds netjes liggen.
Hij schuurt er ook mee en is nog steeds heel.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:53

Ik heb een Pagony gekocht, dacht te beginnen bij de goedkoopste en als die niet bevalt koop je makkelijker een andere dan eerst bij de duurste te beginnen. Dar komt bij dat ik ze ook als vliegendeken wil gebruiken omdat ze vaak last hebben van de dazen en ik heb 4 dekens nodig en 4 dure wordt toch wat te gek. Op mijn kruising haflinger/koudbloed van 162 m. die zomereczeem heeft, ligt 'ie perfect inmiddels zit er wel een gaatje in, gebeten door één van de anderen maar dat heeft niks met de kwaliteit van de deken te maken.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:55

De Ivanhoe dekens heeft mijn pony in 2 maanden 2 twee stuks van gesloopt... niet tevreden dus.

De pagony bevalt mij prima (valt alleen aan de kleine kant.. dus maatje groter).

Ik heb nu zelf de Bucas Buzz Off Full Neck... ook perfect!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:56

ik heb een pagony en ben er heel tevreden over Ja

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:51

sja inmiddels heb ik de fly free weer eens op mijn merrie gehad, maar eingelijk is ze te breed of de schouder en beg , en ze is iets te kort in de hals en rug voor de deken ,
deken zou rpima passen op een iets lang gelijnedere D pony
verder heel okaye deken, maar denk er toch over om hem te verkopen en ook als reserve deken een beter passende deken te kopen
geen boett, die vind ik te duur als reserve deken , hoewel hij nog steeds perfect ligt en past, schuift niet, knelt niet, schuurt niet
helemaal top
je moet alleen wel de juiste maat hebben Lachen

de everline, stalgenootje heeft hem gekocht, binnen 3 dagen was de stof tussen de voorbenen als stuk... verder wel okay kwa pasvorm

zou op zich de snuggy hood eczeemdeken en hals wel willen proberen, maar ja, beetje prijzig ook weer om zo maar even te proberen Tong uitsteken

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:36

De shet bij mij in de wei staat nu onder de bucas full neck vliegendeken. En hij ziet er beter uit dan de afgelopen 3 jaar met boett!

Hij heeft ieder jaar zijn boett binnen 2 maanden gesloopt. Dus dat was een dure hobby. En zijn buikflap verschoof iedere keer, waardoor hij erin plaste Bloos! De bucas doet het nu al ruim 3 maanden, dus we gaan vooruit.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:57

ik heb die van equitheme opliggen, had bij de bucas dat ie enorm ging schuren bij de schoft, deze is lekker zacht. was wel even wennen dat hij over het hoofd op moet Lachen
prijs is redelijk Lachen 80,- dacht ik.