Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sandra1986 schreef:ik heb nu drie jaar een paard dat ook niet altijd eerlijk is behandeld(zacht uitgedrukt)
ik ben er aan gewend. als ik haar hoofd wil aaien doe ik dat uhm, via haar hals zegmaar. zweep is ze nu aan gewend.
maar daal sla of raak ik haar nooit mee aan. dat is een verlenging van mijn arm.
ze zal altijd zo blijven.
jammer maar helaas. je leert jezelf vanzelf haar te benaderen op een manier die prettig voor der is.
verder heel zachtjes en rustig op haar inpraten, schriktrainingen, en grondwerk
succes ermee
love_nadesh schreef:@mirgino: Dat zadel van jou wil je dat ook ruilen tegen een andere zadel zoek al poosje een zadel met een weg gesneden boom.

, en dan nog zal het altijd in zijn geheugen blijven..
net alsof het een mens is dat je gerusstelt.. moet werken lijkt me
Niet dat ik hem de schuld geef hoor. Ik bedoel ermee, hoe aardig mensen ook overkomen bij jou, dan kunnen ze (op sommige momenten) als ze er alleen bijzijn onvriendelijk zijn tegen het paard.
Alleen is het nog steeds moeilijk als een man echt werk van haar vraagt, die druk vindt ze nog steeds moeilijk om mee om te gaan. Gewone omgang is geen probleem, maar rijden of echt longeren (dus niet alleen wat rondjes laten lopen) sluit ze zich voor af.