Paard valt om in trailer, of ligt het aan onze trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SoYou

Paard valt om in trailer, of ligt het aan onze trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 21:34

Hallo Bokkers,

Ik zit met een probleem..

Toen we vanavond terug kwamen van les toen gingen we door een bocht gewoon niet hard heel rustig. Maar daarna hoorden we gestamp.. Dus we zijn meteen gestopt en gekeken wat er aan de hand was.. Ik wist niet wat ik zag.. helemaal in paniek hij lag met zijn hoofd over de stang en hij stond vast dus hij kon niet overeind komen.. Ik mijn moeder geroepen en die kwam eraan heeft de veiligheidsklip los getrokken en toen kwam die weer overeind.. Gelukkig liep die niet kreupel en geen bloed.

Maar nu.. Ligt het aan onze trailer of aan mijn paard.....

Want mijn vriendin had onze trailer ook mee en toen is haar paard ook omgevallen.. Maar ik weet niet of het kwam dat ze een klein stukje over het stoeprandje gingen.

We hebben een 2-paards trailer van I For Williams.

Groetjes..

SoYou

Re: Paard valt om in trailer, of ligt het aan onze trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 06:20

Iemand? Verdrietig Want we moeten morgen weer weg met de trailer..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:47

SoYou schreef:
Hallo Bokkers,

Ik zit met een probleem..

Maar nu.. Ligt het aan onze trailer of aan mijn paard.....

We hebben een 2-paards trailer van I For Williams.

Groetjes..

Of ligt het aan de wijze waarop je ermee rijdt?
Voorzichtig rijden alleen is niet genoeg. Kijk hier eens: [TAO] Trailer probleem : paard flipt in de bocht.
De vader van TS reed ook voorzichtig, maar zag enkele cruciale details over het hoofd. Het gaat erom HOE je voorzichtig rijdt.
De ultieme test: zet een volle bak water in de trailer. Als je morst, doe je iets fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:07

Idd hoe je rijdt is alles. Paard moet nl evenwicht kunnen bewaren en op tijd eventueel een been op zij kunnen zetten. Misschien moet je hem wat meer opsluiten.

Ik heb een trailer gekocht waar ze een extra stang overdwars hebben gemaakt om die pony op te sluiten omdat die ging liggen. In mijn vrachtwagentje hadden we het schot zo dat hij maar weinig ruimte had, mijn paard ging een beetje dwars staan met zijn kont in het hoekje waardoor hij lekker kon leunen en goed staat. Nu in de trailer moet hij zelf zijn evenwicht houden en dat kost tijd, dat moet hij leren, gaat steeds beter. Zorg dat de bocht niet klein is, dus binnenbocht, paard wordt naar buiten toe gedrukt, (denk aan centrifuge, je kleren zitten aan de wand geplakt).

Sommige paarden hebben juist veel ruimte nodig die gaan wijdbeens staan. Ga eens kijken hoe je paard het prettigs wil staan.

Ik doe overigens nooit zo strak het touw, hij kan nog achter zich kijken, maar zich niet omdraaien. Hoofd moet bewegelijk kunnen zijn, is zijn vertrouwen dat hij ineens achter zich kan kijken. Wij doen ook zijltje dicht met alleen de puten open voor frisse lucht. Mijn paard wordt bang als hij die grote vrachtwagens met veel geluid op zijn kont krijgt en de chauffeur hoog boven hem ziet zitten.

SoYou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 11:29

Oke bedankt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:32

Idd rustig rijden, ook al denk je dat je rustig rijd, doe het nog iets rustiger aan.
Wat heb je in je trailer liggen? Misschien is het glad..