Is hij er klaar voor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Is hij er klaar voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 10:20

Ik huur al 2,5 jaar een pracht van een pony, die duidelijk wat arabisch bloed bevat. Vorige jaren riskeerde ik het nog niet mee te doen met de jaarlijkse dressuurwedstrijd, aangezien het nogal een stresspony is en ik hem nog niet echt denderend in de hand had en hem nog maar enkele minuutjes per les aan de teugel kreeg. Alleen rijden was een ramp en als hij één dag niet had gereden, flipte hij en moesten we hem steeds longeren.

Nu is alles plots veranderd (vraag me niet waarom. Ik denk dat de eigenaar hem minder krachtvoer heeft gegeven ofzoiets). Sinds een week is hij zó braaf. Heb 2 weken geleden alleen gereden (hij had al 1 dag stilgestaan dus ik zou moeten oppassen). Buiten dat hij in het begin begon de draven, waarna ik hem na enkele seconden terug in de hand kreeg, ging het stukken beter. Meestal stopt hij tijdens een oefening in het midden van de bak en wil hij niet meer vooruit. Nu deed hij dat nog steeds maar met 1 corrigering met het zweepje ging hij al terug keurig op de hoefslag. En eindelijk lukte het me om te galoperen met het alleen rijden.

Voor de rest rijd ik 5-6 maal per week in de groepsles. Daar gaat het nu super! Ik krijg hem al bijna een volledige les aan de teugel, wat een record is voor Gorky. Woensdag had hij 2 dagen stilgestaan en hij was zó braaf! Ik stond versteld. Is hij zijn arabierenkuurtjes dan afgeleerd? Ik begin ook veel meer zelfvertrouwen te winnen, waardoor we alletwee de laatste weken serieus op vooruit zijn gegaan. Stress heeft hij ook niet meer. Vroeger schrok hij bij donder of tractors, nu blijft hij gewoon doorlopen alsof er niets aan de hand is! Ik ben zo gelukkig! Mijn instructeur ook, we krijgen iedere dag complimenten dat we beteren.

Aangezien het vertrouwen er is en ik hem goed in de hand kan houden en aan de teugel kan rijden, zit ik er toch aan te denken om in juli mee te doen met de dressuurwedstrijd. De gemakkelijkste proef, de E5, dacht ik. We zijn allebei onze stress kwijt en voor het eerst in jaren voelen we ons een echt team. En dat voelt écht fijn! Ja
Wat denken jullie? Zijn we al klaar voor onze eerste wedstrijd? We zullen uiteraard nog héél veel moeten oefenen, maar denken jullie dat we het kunnen en misschien wel een kans maken?

__PSM__

Re: Is hij er klaar voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:58

Tuurlijk gewoon proberen joh.. Ga voor de lol, dan kom je vast blij weer thuis!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:59

*je bent van ht he? Knipoog k had daar al gereageerd Knipoog maarbij deze*

gewoon proberen Haha! komt vast goed!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 11:21

EngeltjeS schreef:
*je bent van ht he? Knipoog k had daar al gereageerd Knipoog maarbij deze*

gewoon proberen Haha! komt vast goed!

Hoe noem je op Ht?

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:49

gewoon doen hoor
sommige gaan pas echt op wedstrijd als ze vinden dat ze er helemaal klaar voor zijn en dan kans hebben om gelijk bij de eerste 3 te zitten, dat heb ik niet gedaan.
gewoon doen!!!

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:35

Als jij denkt dat jullie er klaar voor zijn zou ik het gewoon doen,
wat ook handig is, is om eerste een keer een onderlinge/oefen wedstrijd te rijden, gaat het goed? dan gewoon starten, en als het niet zo goed gaat gewoon nog even lekker verder traien als je twijfelt kun je ook alteid aan de gene die je lest geeft vragen of hij/zij denkt dat jullie er klaar voor zijn. Haha!

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:39

Ik overleg altijd met mijn instructie of ik klaar ben voor de wedstrijden