Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sandra1986 schreef:in de opfok zetten, en 1 keer in de week poetsen en een klein stukje wandelen.
beste voor een 1jarige
Casca schreef:Neem wat lekkers mee, steeds een klein stukje verder, eventueel iemand anders vragen ook met een ander paard even meete lopen, je moet het niet forseren, een tik kan idd best effectief zijn, maar dn moet dat wel op precies het juiste moment gebeuren en vooral bij een onervaren jaarling valt het nog wel eens verkeerd..
Dus neem wat lekkers+een vriendje mee, ga maar een klein stukje verder dan het punt van staken.

Liiesjjj schreef:Casca schreef:Neem wat lekkers mee, steeds een klein stukje verder, eventueel iemand anders vragen ook met een ander paard even meete lopen, je moet het niet forseren, een tik kan idd best effectief zijn, maar dn moet dat wel op precies het juiste moment gebeuren en vooral bij een onervaren jaarling valt het nog wel eens verkeerd..
Dus neem wat lekkers+een vriendje mee, ga maar een klein stukje verder dan het punt van staken.
Dalijk heb je een keer geen snoepje bij en dan loopt ze niet meer bij, vooral met een jaarling moet je dat niet doen.
Neem gewoon een zweepje mee, als je haal alleen al aanraakt met dat 'enge' ding zal ze al lopen.
Niet overdreven gaan reageren, daarmee bedoel ik overdreven goedzo gaan zeggen.
Ze kent dus geen zweep en zal er bang voor zijn, als je ze dan gaat belonen beloon je haar voor haar angst, misschien niet zo'n slim idee
Maar om een lang verhaal kort te maken, neem een zweepje mee, raak haar ermee aan en ze zal lopen.
Na een tijdje zal ze wel snappen wat je bedoeld.
Misschien is het ook een slim idee om stap/draf/galop alvast aan te leren, voor later met longeren enz.
Doe niet al te veel met haar en maar zo'n 5 min per dag, anders gaat het vervelen en houd ze haar concetratie niet bij jou

_Melisz schreef:Hi !
Bedankt voor jullie reacties.
Ze kent het meelopen aan het halstertje wel.
Dus dat kan het niet zijn.
Ik denk dat ik het toch maar eens ga proberen met een zweep bij me.
En dan ben ik absoluut niet van plan om haar er mee te gaan slaan.
Maar gewoon haar aantikken met ze zweep, ze kent de zweep namelijk nog helemaal niet dus dit zou ze in het begin wel heel eng vinden.