Ingedeeld als jury, maar nooit toegezegt, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Ingedeeld als jury, maar nooit toegezegt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 19:53

Hoi Allemaal,

Ik ben voor een wedstrijd ingedeeld als jurylid, maar ik heb juist duidelijk gezegt dat ik die dag niet kan. Ik hoorde van iemand die me vertelde dat ze bij mij in de ring moest starten. Ik heb het opgezocht op startlijsten.nl en ja hoor, ik stond erbij.
Het is volgende week al en ik ben niet thuis die dag, heb andere plannen die ik niet om kan zetten (ik heb het nog geprobeerd). Ik krijg de vereniging niet te pakken en heb ze een mailtje gestuurd.
Echt heel lastige situatie.

Hebben andere juryleden dit wel eens gehad? Hoe pakken jullie dit aan?

Groetjes

Storm

Re: Ingedeeld als jury, maar nooit toegezegt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 20:48

Als ik bokt niet had... Lachen

Ik heb hier een ander jurylid gevonden die waarschijnlijk die dag voor me kan jureren, zo is het toch opgelost gelukkig!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:55

Soms is bokt best handig Knipoog

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:58

Fijn dat het is opgelost!

Maar inderdaad, stel dat dat niet gelukt was? Wat dan?

Ik als ruiter zou het niet prettig vinden als er 1 proef zou wegvallen op het laatste moment. Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook niet netjes van de organisatie en zou het in feite hun probleem zijn om een vervangende jury te regelen.
Heb het 1 keer gehad, dat 1 proef wegviel omdat "de jury op het laatste moment had afgebeld, of simpelweg niet op kwam dagen". De ruiter denkt dan: jeetje dat is ook niet netjes van de jury, maar in feite kan er net zoiets zijn voorgevallen als bij jou...

Dus als je als jury aan de ruiters denkt, regel je zelf vervanging en doe je je best, terwijl dat eigenlijk de taak van de organisatie is. dus ik zou hoe dan ook een klacht indienen bij de organisatie en twee keer nadenken als ze je nog een keer benaderen. Of ben ik dan heel streng?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:15

Ja maar binnen een maand is het toch regel dat de betreffende jury een ander jurylid zoekt? Niet de vereniging of organisatie?

Oké dat ze je erbij schrijven als ej zegt dat je niet kan, dat is wel vreemd Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:38

Ik zou dan ook bellen dat ik echt niet kan op die dag. En als ze niet te bereiken zijn dan mailen. Het is in dit geval niet jouw taak om een vervanger te zoeken, maar toch fijn dat het je gelukt is.

Ik heb 1x eerder gewoon een brief gekregen dat ik ingedeeld was. Terwijl ze me helemaal nooit gebeld hadden?!
Gelukkig kon ik die dag en ben ik gegaan. Maar ik vond het wel vreemd.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:19

Mik_ schreef:
Ja maar binnen een maand is het toch regel dat de betreffende jury een ander jurylid zoekt? Niet de vereniging of organisatie?

Oké dat ze je erbij schrijven als ej zegt dat je niet kan, dat is wel vreemd Clown

Dat kan wel zo zijn, maar ik neem aan dat dat in deze niet geldt.
Ik neem aan dat dat alleen zo is, wanneer je als jurylid eerst hebt aangegeven wel te kunnen.

Erg vaag weer. Gelukkig is het goed gekomen. Haha!
Wel zou ik nog even de verening mailen/bellen ofzo dat je hier niet blij mee bent en dat ze de volgende keer met goede afspraken moeten komen, voordat ze je indelen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 13:24

Ik heb geprobeert om de vereniging te bellen en te mailen, de telefoon word niet opgenomen en ik krijg enkel een bandje te horen dat de wedstrijd vol is, en de mail is nog niet beantwoord.

Het is inderdaad zo dat ik niet zelf voor een vervanger hoef te zorgen lijkt me, maar het is zo snel al dat ik toch even op bokt rond heb geneust of er iemand in de buurt woont en jureerd.
Nu nog hopen dat het lukt, zij start die dag zelf ook en alleen als haar tijd veranderd kan worden, kan ze jureren...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:40

Hmm, lastig weer.
Ze moeten wel heel blij met je zijn dat je nog vervanging hebt geregeld!
Erg vaag weer hoor!

Laat je ons nog even weten wat de vereniging zei?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:46

Mik_ schreef:
Die regels zijn er niet hoor. Dat zijn van die dingen die steeds weer opduiken in dit soort situaties.
Vaak wordt er geprobeerd vervanging te zoeken door het jurylid dat verhinderd is, maar het is geen verplichting.
In dit geval hoeft er volgens mij door dit jurylid helemaal niks verangen of gezocht te worden. Ze heeft nl helemaal niet toegezegd te komen jureren, dus het is het probleem van de vereniging.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 17:06

Ik heb contact gehad met de vereniging, ik heb uiteindelijk maar op de huistelefoon gebeld (opgezocht in de telefoongids) en die werd wel beantwoord.
Ze had mijn eerste mailtje wel gelezen waarin ik schreef dat ik echt niet kon komen, maar het 2e mailtje niet waarin ik schreef dat ik een vervanger had gevonden. Dus er was al een vervanger gevonden door de vereniging zelf.

Vreemde was wel dat er een bevestiging naar mij was gestuurd en die was nooit ondertekend teruggestuurd. Ik heb nooit iets ontvangen anders had ik wel eerder aan de bel getrokken. Waarschijnlijk is er dan toch een fout gemaakt.

Bedankt voor de juryleden die mij een pbtje hadden gestuurd dat ze eventueel wel wilde invallen!!!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:03

Ik heb wel gehad dat ik ergens zou gaan jureren en op de startlijst moest lezen dat ik NIET ingedeeld was. Ook erg vreemd...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 05:52

Ik heb het een tijdje geleden ook gehad. Ik kreeg ineens een startlijst binnen, waarvan ik dacht:huh?? Ik had geen afspraken in mijn agenda staan. Maar goed, ik had geen andere verplichtingen dus ging er maar vanuit dat ze me vast gebeld hadden aan het begin van het jaar en ik het niet in de agenda geschreven had. Ik kon me het alleen echt niet herinneren.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 07:40

Dat heb ik ook wel eens gehad Fitzroy, en toen ben ik ook gewoon gegaan. Waarschijnlijk was ik het ook vergeten op te schrijven in mijn agenda.
Maar van deze wedstrijd wist ik het zeker. Ik had zelfs tegen iemand verteld dat ik gevraagd was om te jureren en ik niet kon. Daarom keek ze er ook zo van op dat ik op de jurylijst stond. Gelukkig hoorde ik het van haar, anders had ik het nu nog niet geweten en was het nog moeilijker geweest om een andere jury te zoeken.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:29

CharleyT schreef:
Mik_ schreef:
Die regels zijn er niet hoor. Dat zijn van die dingen die steeds weer opduiken in dit soort situaties.
Vaak wordt er geprobeerd vervanging te zoeken door het jurylid dat verhinderd is, maar het is geen verplichting.
In dit geval hoeft er volgens mij door dit jurylid helemaal niks verangen of gezocht te worden. Ze heeft nl helemaal niet toegezegd te komen jureren, dus het is het probleem van de vereniging.

@ CharleyT; ik refereerde in mijn eerste zin naar een reactie voor me.
Natuurlijk snap ik dat ze dit nu niet hoeft.

Maar een jurylid heeft mij dat ooit gezegd, dat als ze binnen een maand niet konden,
zelf iemand moesten regelen. Weet verder ook niet hoe dit zit..

Natuurlijk is het nu het probleem van de vereniging.