Veiligste Cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romyjuh_Xx

Veiligste Cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 20:12

Ik zoek een veilige cap die niet meer dan 150,- kost moet zwart zijn i.v.m wedstrijden
zelf heb ik al eens uitgekeken maar weet het nog niet
-GPA kids
-HH Pro plus
-Decatlon cap
-Choplin cap
-Horka
-...

take_one

Re: Veiligste Cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:49

Nou in princiepe horen ze gewoon allemaal even veilig te zijn hoor.
Maakt niet zo heel erg veel uit wat voor merk het is.
Alleen de ene cap zit fijner dan de andere etc. Knipoog

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 06:54

EDIT; Max budget is 170,-

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:00

Duitste cappentest:
De GPA's zijn/waren het MINST veilig, zelfs nog minder veilig dan de Aldi cap van 15 euro.
De Casco Youngster Dynamite kwam uit de Duitse cappentest al veiligste uit de bus.
Helaas waren niet alle merken getest, zoals de Horka en Kavalkade niet.
De test: http://www.gjilke.durksz.nl/Filmpjes/t200507078.pdf
Alle merken zijn dan wel EU-goedgekeurd, maar dan nog zit er een heel groot verschil tussen 'net goed genoeg' en 'heel goed'.

Maar: een cap is natuurlijk pas veilig wanneer deze goed past. Pas daarom verschillende types. Een cap, die schuift op je hoofd, is uberhaupt NIET veilig, ook al kan het de veiligst geteste cap zijn.
Zelf heb ik een tijdje terug met passen gewoon mijn hoofd op de kop gehouden, valt ie niet af: dan zit ie goed genoeg. Zelf zou ik de cap ook iets strak kopen, aangezien de vulling rond je hoofd meestal wat dunner wordt en als de cap dan net strak genoeg zit en daardoor te los zit moet je al snel weer een andere kopen.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 16:04

Judje schreef:
Duitste cappentest:
De GPA's zijn/waren het MINST veilig, zelfs nog minder veilig dan de Aldi cap van 15 euro.
De Casco Youngster Dynamite kwam uit de Duitse cappentest al veiligste uit de bus.
Helaas waren niet alle merken getest, zoals de Horka en Kavalkade niet.
De test: http://www.gjilke.durksz.nl/Filmpjes/t200507078.pdf
Alle merken zijn dan wel EU-goedgekeurd, maar dan nog zit er een heel groot verschil tussen 'net goed genoeg' en 'heel goed'.

Maar: een cap is natuurlijk pas veilig wanneer deze goed past. Pas daarom verschillende types. Een cap, die schuift op je hoofd, is uberhaupt NIET veilig, ook al kan het de veiligst geteste cap zijn.
Zelf heb ik een tijdje terug met passen gewoon mijn hoofd op de kop gehouden, valt ie niet af: dan zit ie goed genoeg. Zelf zou ik de cap ook iets strak kopen, aangezien de vulling rond je hoofd meestal wat dunner wordt en als de cap dan net strak genoeg zit en daardoor te los zit moet je al snel weer een andere kopen.

Raar, en ze zijn nog wel zo duur

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:09

Oeh gelukkig zie ik dit optijd, ik was namelijk van plan een nieuwe cap aan te schaffen. En mijn keuze was eigenlijk gevallen op die GPA Pikeur cap. Die valt nu dus echt af.

Duurkoop is dus echt niet altijd een goede koop!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 16:38

Cyruss_ schreef:
Oeh gelukkig zie ik dit optijd, ik was namelijk van plan een nieuwe cap aan te schaffen. En mijn keuze was eigenlijk gevallen op die GPA Pikeur cap. Die valt nu dus echt af.

Ik twijfel hier echt sterk aan hoor
Een GPA cap heeft bijna iedere springruiter dus dat is tcoh een teken dat hij goed is ofniet??

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:39

de Gatehouse puissance is goedgekeurd om internationaal mee te crossen (sgw/eventing).
Hij lijkt op de gpa, en heeft een flexibel klepje.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:52

Cyruss_ schreef:

Ik heb een GPA en een horka airstream. Die horka is als tweede uit die test gekomen. Ik kan me niet voorstellen dat de horka echt veiliger is dan de GPA. Ik rij dus nooit met de horka.
Bij die test zijn caps onder andere beoordeeld op de snelheid waarmee de cap stuk gaat. De cap die het het meeste kon hebben was dan zogenaamd veiliger volgens die test. Dat is eigenlijk niet zo, een goede cap vangt de klap goed op, en daarna gaat de cap desnoods stuk. Een soort kreukelzone. Een cap die niet stuk te krijgen is is juist niet goed.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:36

Het gaat ook om de sluiting. ik kan me herinneren dat ooit een dure cap slecht beoordeeld werd omdat de sluiting los kon laten en dan heb er natuurlijk niets aan wanneer je valt. Dan kan de schaal nog zo mooi en hard zijn.
Ik rijd zelf met Horka Airstream en dochter zweert bij HH-caps.
Ze zijn allebei veilig en ruim onder de 100 Euro.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:34

Romyjuh_Xx schreef:
Cyruss_ schreef:

Een GPA cap heeft bijna iedere springruiter dus dat is tcoh een teken dat hij goed is ofniet??

Dat is niet zo, die ruiters worden gewoon betaald (sponsors) om die cap te dragen, zegt niks over de veiligheid.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 12:02

[/quote]
Een GPA cap heeft bijna iedere springruiter dus dat is tcoh een teken dat hij goed is ofniet??[/quote]

Dat is niet zo, die ruiters worden gewoon betaald (sponsors) om die cap te dragen, zegt niks over de veiligheid.[/quote]
Een springruiter kies toch voor de beste waarom zou de GPA dan slecht ziujn

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:05

naar mijn idee is gpa ook wel een beetje een hype.... Clown

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 12:57

moonfish13 schreef:
naar mijn idee is gpa ook wel een beetje een hype.... Clown

Wat bedoel je?

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:00

Romyjuh_Xx schreef:
Cyruss_ schreef:

Je zou het bijna wel zeggen ja.. Maarja zown test zuig je ook niet zomaar uit je duim.
Je ziet wel vaker op kassa (vara) dat producten van de aldi of liddl het eigenlijk hardstikke goed doen, of zelf de beste zijn.
Maar al met al word het voor mij ook niet makkelijker om een nieuwe cap te kopen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:03

Romyjuh_Xx schreef:
Cyruss_ schreef:

Dat is wel erg kortzichtig! Dat is net zo iets als: Het staat in de krant, dus het is waar

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:10

Vorige maand ben ik ook voor een cap wezen kijken. Uitendelijk heb ik dan de Casco New master gekocht.

Maar der stonden ook caps van 1300 euro !!!!! Maar als goed gevalle ben moet je die toch ook na laten kijken dus of je nou een cap heb van 65 euro of 1300 euro! Schok me dood trouwens hij zei hij is iets duurder dus ik dacht rond de 300 dan haha fout!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:19

Ik blijf dit topic eens volgen. ik wil ook een cap kopen (ik rij altijd zonder maar intussen zijn de technieken dusdanig verbetert dat een cap zo vreselijk niet meer kan zijn Clown ) en ben wel benieuwd wat er een beetje goed uit de bus komt bij de meeste ruiters. Het is immers wel je veiligheid en eigen verantwoording.

gabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:23

ik heb ook eens zoiets gehoord, dat die gpa eigenlijk niet zo super veilig zijn, maar ik vind zelf de casco ook niet zo geweldig.
in principe zijn alle caps goedgekeurd en veilig mitst hij goed op je heeft past. ik heb zelf die van HH.
succes met kiezen!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:17

Nu we het toch over caps hebben, ik ben toe an een nieuwe want het binnenwerk laat los.
Nou krijg ik altijd een kop als een biet wanneer ik rijd, dus op zich bevalt de Horka airstream me wel vanwege de ventilatiegleuven.
Medio volgende week ga ik op vakantie naar Miami en vanwege de lage dollar wil ik daar eens flink inkopen doen. Ik heb al van alles bekeken op internet en kwam daar het merk Troxel tegen. Het model Sierra (eigenlijk een westerncap) lijkt me geweldig. Volgens de fabrikant lichtgwicht en zeer goed ventilerend. Ze zijn ook hier en daar in nederland te koop.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Afbeelding

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:06

*kwijl* vind ze zooo mooi. Flink aan de prijs alleen en heb net een nieuwe cap dus helaas laat m'n portemonnee het niet toe. Heb ze in een winkel bekeken en zat wel lekker. Goed ventilerend voelde het niet, maar ik kan me vergissen, misschien als het waait?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:54

Ja, 120 USDollar, maar tegen de huidige koers minder dan 80 Euri´s, dus dan is het ineens een stuk aantrekkelijker.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 22:41

Ja hier in nl nog niet goedkoper dan 140 euro gezien, scheelt idd veel...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:00

Die casoo's vind ik zelf ook niet echt fijn wat pasvorm betreft, maar ze ventileren wel goed! Bovendien is een stijve klep (wat de goedkopere casco's hebben) ook niet goed. Als je voorover kiept kan je daar nl nekletsel van krijgen meen ik. Dat is een reden waarom alle crosshelmen zonder klep zijn Knipoog.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met de casco youngster dynamite? Ik zag dat hij goed uit de test kwam, maar ik meende dat die super flexibele kleppen bij een aantal mensen al waren afgescheurd en letsel in het gezicht hadden veroorzaakt?

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:19

ik moet ook een nieuwe cap dus ik volg dit even!