Ik heb me een jaar of twee terug verdiept in wat het zou kosten om een paard naar Singapore te vervoeren. (gaat al een eind de richting op die jij opmoet.
)
Het duurste is de 'container'. In een container kunnen 3 paarden. Voor de prijs voor het huren van de container, maakt het niet uit of er 1, 2 of 3 paarden in vervoerd worden. De prijs voor de kale container huur is gelijk. Ik meen dat het destijds voor Singapore op iets van 8 a 9 duizend euro uit kwam. Als je dat bedrag door 3 kan delen scheelt dat natuurlijk enorm. Daarnaast komen er per paard nog kosten bij als luchthavenbelasting, het in orde maken van allerlei papierwerk, quarantaine enz enz. Ik zou toen voor Singapore in het gunstigste geval voor een enkele reis ca. 5000 / 6000 euro kwijt zijn. (mits de box gedeeld kon worden met 2 andere paarden) En de quarantaine bepalingen voor Australie zijn inderdaad nog veel strenger.
Verder zullen het aantal paarden dat naar Australie vervoerd moet worden, vanuit Nederland eg beperkt zijn. Dat verkleind de kans weer op het vol krijgen van een container. Je zou bij een Duits transport bedrijf moeten informeren, of zij geregeld paarden transporten richting Australie hebben. Wellicht dat er vanuit Duitsland wat vaker paarden richting australie gaan.