uittesten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje87

uittesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 16:27

Ik heb me haflingermerrie nu al 2 jaar ( ze is nu net 6 ), maar de laatste tijd is ze erg vervelend (raar ) aan het doen. Heel erg zenuwachtig en overal van schrikken terwijl ze eigenlijk nergens bang voor is ( was ) zelfs als iemand achter dr staat word ze helemaal zenuwachtig en heb ze de neiging om te gaan hangen. Met opzadelen is het helemaal een ramp, zodra je wil gaan aansingellen zet ze in een keer dr buik uit en dan springt ze omhoog zodra ze dr singel voelt. De dierenarts en de fysio/homeopaat is al geweest om te kijken of ze iets konden vinden, en dr zadel is net helemaal nagekeken dus dat kan het allemaal niet zijn. Als we ( me verzorgster en ik ) er allebei zijn en ik met haar aan het knuffelen ben en als me verzorgster dan aansingeld is er helemaal niets aan de hand.. en zodra je dr omzit is er eigenlijk ook niets meer aan de hand.
Is dit gewoon uitproberen of de lente in dr bol? heeft iemand misschien een suggestie om dit probleem op te lossen?

VanHuisUit

Re: uittesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:32

Hengstigheid die niet door wil zetten? Hebben ze soms wel eens last van begin van het voorjaar?
Aan de ene kant zeg je is er niets aan de hand, maar je zegt dat ze ook heel zenuwachtig en schrikkerig is. Is dat dan alleen bij het opzadelen?
Mijn oplossing als ze soms opeens heel schrikkerig zijn (hebben ze allemaal wel eens) is je er niets van aantrekken,vooral zelf niet schrikken en gewoon doorgaan. Meestal beseffen ze dan zelf ook wel dat het onzin is Cool
ALs er dan echt niet te schrikken is spreek ik ze even stevig toe en geef een ruk aan het halster.

Soms worden ze ook stapelgek van het jonge gras Vork alsof ze een soort RedBull hebben gedronken Clown

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:00

nee ze heb het niet alleen met opzadellen.. als er iemand langs loopt is die ook opeens eng Gestoord Het is inderdaad echt om gek van te worden..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:00

Goed dat je haar iig al hebt na laten kijken. Misschien nog een beetje aan het puberen? Kan ook aan het voorjaar liggen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:03

kan uitproberen zijn. in dat geval moet je duidelijker de leider zijn. maar ik denk dat dit beter bij omgang en paardengedrag staat...

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:19

Ook der gebit nagekeken?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:41

wat heeft dat met aansingelen te maken???

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:07

Dacht dat het met opzadelen was, zie nu dat het probleem bij aansingelen ligt. sorry

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 13:20

ja ik dacht inderdaad ook al aan puberen.. en misschien heeft ze wel gewoon de lente in de bol en wil ze weer de wei op..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:24

--> OPG