Verzekering, welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Verzekering, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 14:38

ik ben druk aan het sparen om de droom van een eigen paard te kunnen realiseren, natuurlijk wil ik hem/haar dan verzekeren..je weet maar nooit hè Knipoog

nu mijn vraag, welke verzekering heb jij en wat wordt daarvoor verzekerd? Ik zat al wat rond te kijken op websites, maar ik kan het natuurlijk beter hier vragen.

Waratje

Re: Verzekering, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:46

Ik heb geen verzekering voor mijn paard Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:05

@Annerieke_ : er zijn zoveel verschillende verzekeringen en verschil in verzekeringen onderling, dat je het beste de info van de sites van verzekeringen afhaalt.

Ik heb Hippo gahad en die betaalde niet zonder slag of stoot uit en was vrij bot. Ik heb nu EFO, maar heb ze qua uitbetaling (gelukkig) nog niet nodig gehad.

@Waratje : als je moet sparen voor je paard is het waarschijnlijk wel wijs om een verzekering te nemen Knipoog

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:16

Ik heb Equine Risk. Gelukkig nog nooit nodig gehad maar over de servicew via de telefoon ben ik erg tevreden. Ik heb wel de meest uitgebreide, omdat ik net als jou niet zomaar even kosten voor een operatie op kan hoesten (dat haal ik uit je bericht)

ik betaal 47 euro per maand maar dan word wel alles verzekerd. Ik heb mijn paard voor 3500,- verzekerd. als je lager of hoger gaat gaat wel de premie per maand veranderen.

wat er bij mij word gedekt:

aansprakelijkheid (dat moet je zoiezo nemen)
alle ziektes en behandelingen waaronder kreupelheid en koliek
ziekenhuisopnames
castratie (eventuele dood erna ook)
brand
diefstal
dood

wat er niet inzit:
kernreacties (atoombommen)
blikseminslag (dood door brand wel)

maar wat er niet inzit heb ik toch niet nodig want als er een atoombom valt leef ik zelf ook niet meer.

als bovenstaande dingen voorkomen krijg ik de verzekerde waarde 100% terug (in mijn geval 3500,-)

ik hoop dat je het een beetje snapt. mensen op mijn manege hebben deze ook allemaal en zijn er ook erg tevreden over.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:23

DubbelDun schreef:
@Waratje : als je moet sparen voor je paard is het waarschijnlijk wel wijs om een verzekering te nemen Knipoog

Of langer sparen, zodat je het potje voor problemen ook achter de hand hebt. Het is maar net hoe je wilt kiezen Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:27

Nadeel is alleen wel dat je nooit weet hoe groot dát potje moet zijn Haha!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:38

DubbelDun schreef:
Nadeel is alleen wel dat je nooit weet hoe groot dát potje moet zijn Haha!

als je je paard voor 3500 euro verzekerd, heb je een aardig idee hoe groot je potje moet zijn.

zelf zet ik maandelijks een bedrag op de spaarrekening, als paardje ziek is, kan t betaald worden en zo niet, heb ik over een tijdje veel geld over.
ik doe dit liever zo, maandelijkse premies ben je ook kwijt namelijk.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 17:39

@ Manutjuh: aan die info heb ik wat!! Haha! dankjewel!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:57

ponyfee schreef:
als je je paard voor 3500 euro verzekerd, heb je een aardig idee hoe groot je potje moet zijn.
Dat is echt onzin. Een paard van 3500 kan net zoveel en net zo weinig ziek worden als elk ander paard. Als je de pech hebt dat je 2x een chip-operatie krijgt zit je al het aankoop bedrag. 1x een fikse koliek+operatie en je bent er al overheen.
Een goede verzekering is dan weliswaar elke maand geld wegbrengen (en idd vaak voor niets), maar je weet iig zeker dat mocht er iets gebeuren dat je het vergoed krijgt.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:48

dat is met een ziektekostenverzekering toch ook zo?

ik was nooit ziek, elke maand ruim 100 euro naar de verzekeraar...maar ik moest vrijdag wel ff naar het ziekenhuis en dan ben je toch blij dat je hem hebt Haha!

het gaat mij er idd ook om dat, mocht er iets gebeuren later, de schade gewoon vergoed wordt zonder dat je rekening daarmee leeg komt

elke maand wat apart zetten kan natuurlijk altijd Lachen