betekenis van snurkend paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

betekenis van snurkend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 10:04

ik kan niet zo goed een betere bewoording vinden voor snurken... het komt er op neer dat het het geluid is wat uit de neus van een paard komt als ze een soort van briezen, maar het is bij iedere uitademing ongeveer, en het is geen echt briezen...

indi deed dat gister heel erg. ze was heel erg gespannen aan het begin, dus ik gok dat het iets van opwinding is... wat denken jullie? end oen jullie paarden het ook en hoe ga je er mee om?

Liiesjjj

Re: betekenis van snurkend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:07

Mijn ex-verzorgpaard deed dat ook heel erg, vooral als er iets engs was en ze zich helemaal opwinde.
Als je het zadel op haar rug legde dan brieste ze ook heel erg, was erg gespannen en was niet meer te houden.

Denk dat het komt omdat ze zich heel erg opwinde.

Ik doe er niet veel aan, praat dan niet, ben zelf gewoon rustig en laat het gebeuren.
Ga je helemaal tegen je paard praten beloon je haar ervoor, dat moet je natuulijk niet hebben.

Wat had je bij waarom ze zo deed?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 10:09

ik had niks, ik had haar geborsteld, en wilde met haar naar buiten. maar ze wilde de schuur niet uit. niet het erf op. maar er was niks geks op het erf. maar ze probeert me de laatste dagen ook gewoon uit. toen ik haar aan het werk heb gezet en ze door had dat ik de baas was deed ze het ook niet meer....

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:13

ikenindi schreef:
ik kan niet zo goed een betere bewoording vinden voor snurken... het komt er op neer dat het het geluid is wat uit de neus van een paard komt als ze een soort van briezen, maar het is bij iedere uitademing ongeveer, en het is geen echt briezen...

indi deed dat gister heel erg. ze was heel erg gespannen aan het begin, dus ik gok dat het iets van opwinding is... wat denken jullie? end oen jullie paarden het ook en hoe ga je er mee om?

Ik ken dat gesnurk heel goed; lijkt inderdaad niet op briesen.
Mijn ervaring is, is dat hij het deed als hij angstig was. Als ik met hem naar de spuitplaats liep, deed hij het vaak; (trauma voor water)
Dus het beste wat je kunt doen is geruststellen, en vooral niet te veel gaan vragen op dat moment

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:15

Mijn paard doet het ook als hij de omgeving ff niet vertrouwd, of er gebeurt iets nieuws/onverwacht, of als de hond achter hem aan zit Haha! (dan is het meer opwinding want hij vindt honden geweldig!)

Als hij het doet omdat hij nerveus is, geef k hem een aaitje en praat er even kalmerend tegen. Meestal is het dan na een paar seconden over..

(edit: typfout)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:16

mijn paard doet het als hij wat eng vind, gisteren waaide het heel erg en kwam er een lege bix zak de paddock in rollen. hij was bang en snurkte en durfde er pas aan te gaan snuffelen nadat mn shet dat had gedaan (die vind dat soort dingen niet eng)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:04

Mijn paard doet dat, als ze zich vreselijk uitslooft op de wei.....
Als ze extreem druk is dus eigenlijk.
Haar veulen deed het ook op de wei.....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:33

Mijn paard doet het ook als ze iets spannend of eng vindt. Ik laat haar dan kijken tot ze ermee klaar is.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:22

Mijn verzorgpony doet dit als hij aan het uitsloven is op de wei, of als we aan het buitenrijden zijn en hij ziet iets engs/raars. Ik stel hem altijd gerust (praten en rustig bij schoft kriebelen) en dan is het meestal zo weer goed Lachen

Marcaratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:42

het si een teken van ontspanning , of opgewonden zijn.

En ze noemen het volgends mij snijven.

Maar tussen op gewonden en ontspanning zit wel wat verschil.
maar kan dat niet echt uitleggen maar bij me eigen weet ik het wel..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:45

Mijn paardje heeft het nog nooit gedaan.
Maar een paard op stal deed het erg vaak als hij iets vreemd of spannend vond.