Welke stokmaat pony voor mijn zoon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tyleysmiley

Welke stokmaat pony voor mijn zoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 09:42

Hai allemaal,
Als eerste:sorry als ik hier fout geparkeerd sta,ik heb me rotgezocht in de forum-index en kwam er echt niet uit,dus dan maar bij transport,afspraken en OVERIGE Bloos
Ik zoek voor mijn zoon van bijna 8 jaar oud een grotere pony waar hij heel lang mee kan doen.Het lijkt me niets om elke twee jaar een andere pony te moeten kopen,omdat mijn zoontje er te groot voor wordt(er komen na hem nog 3 mannetjes(dus de pony zal bij ons zijn leventje kunnen slijten),maar aangezien ik niet de mogelijkheid heb om alles aan te houden,zoek ik een pony waar de oudste goed mee uit de voeten kan(het liefste tot hij eventueel over wil gaan op de paarden,maar of dat reeel is??)Tyler is 1.25/1.30 cm,is bijv.een d-pony veel te groot?Qua opzadelen zal het misschien wat helpen zijn(geeeeeeeeen probleem),maar qua rijden?? Ik zoek uiteraard wel een pony die qua karakter bij hem past,maar vraag me echt af welke stokmaat het beste kan bij zo'n manneke.Sorry als het hier verkeerd staat en in ieder geval bedankt voor het lezen en jullie eventuele reacties,groetjes Linda

Dobel

Re: Welke stokmaat pony voor mijn zoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:44

ik zou denk ik dan iets tussen de 1,30 / 1,40 zoeken maar hij moet er alleen mee op stap of zijn er mensen die hem kunnen helpen?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:45

Ik zou een mooie c pony zoeken met een leuk karakter.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:46

Ik denk dat een D-pony erg groot is aangezien ikzelf 1.68 ben en die al zeker niet klein vind (waar ik op rijd) Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:51

mijn zusje zit wel eens op mijn paardje (1.60) dat is iig te groot (zij is iets groter dan jouw zoon) maar d of e zou kunnen mits je er naast blijft lopen. opzich is karakter denk ik ebl;angrijker dan stokmaat...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:53

ik zou gaan kijken naar een c pony, want een d is denk ik te groot, mijn vriendin van 1.70 heeft en d pony en daar past ze gewoon normaal op.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:55

een c pony
laat hem een paar pony`s rijden, ook in verschillende maten, dan zie je vanzelf wat goed gaat en waar hij even mee vooruit kan
een te grote is lastig te rijden voor hem

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 10:17

Jeetje,allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties,dat had ik niet gedacht,zo vlug Haha! .Sinds ik een paar maanden geleden me heb aangemeld heb ik al vaak gedacht:WAT een uitvinding dat bokt en wat jammer dat ik niet eerder van het bestaan wist,had me vast een hoop zorgen gescheeld.
Nelleke1:Onze Tyler rijdt altijd met begeleiding,ik vind hem nog veel te jong om alleen te laten.Paardjes staan helaas niet aan huis,maar een paar minuten bij ons vandaan.Onze appaloosa-pony gaan we dikwijls ophalen om hem vervolgens hier achter op de plaats te zetten,zodat de kinderen heerlijk kunnen tuttelen,dan is het wel zonder begeleiding(lees:moeder zit te bokken en kinderen zijn aan het werk:poetsen poetsen en poetsen en af en toe een rondje plaats)Ik let uiteraard dan ook wel goed op hoor,maar aangezien ik maar een tuin heb van amper 10 meter diep,incl.groot speelhuis,kan Bobby er niet vandoor)Maar met rijden en op stal,of eens een buitenritje,ben ik altijd mee.

ikenindy:dat zal wel een leuk gezicht zijn ja,je zusje op zo'n geweldige kanjer(ik heb zelf een paard van 1.80 meter gehad,daar zaten de kinderen ook wel eens op,voor het oog geen gezicht,maar aangezien dat paard super luisterde en alles deed op stem,stuurde zo'n(toen) 4-jarige hem alle kanten op(uiteraard wel met mij erlangs/erop)
Mijn eerste pony kreeg ik toen ik 13 was en zij was 1.48,pastte prima,maar ik was 1.73 en pony had best wat groter gemogen.Qua paarden heb ik ervaring genoeg,maar ik vroeg me echt af wat nu het beste past.Inderdaad is het karakter het allerbelangrijkste,de tip die hier gegeven werd van wat verschillende pony's en verschillende stokmaten uitproberen is helemaal een goed idee,domme ik Bloos .Ik heb al twee geweldige leuke pony's gezien,maar helemaal verschillend in stokmaat(en prijs,ben ik bang Knipoog )Groetjes Linda

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:20

Gewoon lekker rustig kijken naar verschillende maten Haha!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:05

ik zou ook voor een C gaan, ik zelf heb altijd D gereden en ben 1.62 meter.
mn zoon van acht heeft ook wel eens op een D gezeten en t ziet niet uit: pony was echt veel te groot en hij kon hem dan ook niet besturen, de beentjes lager zo raar ertegenaan.

succes!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:18

mijn dochter is 7 en ongeveer 1.40 lang (wel groot voor haar leeftijd)

dat ziet er zo uit op een fjord van 1.37:
http://i70.photobucket.com/albums/i118/ ... 1208787340

en zo op mijn e-pony van 1.55:
http://i70.photobucket.com/albums/i118/ ... 1208787418

Ik blijf er wel altijd bij hoor, de e pony is echt nog wat te groot en sterk voor haar, maar die fjord (manegepony) is een mooie maat, daar zou ze lang mee vooruit kunnen. Voorlopig krijgt ze geen eigen pony, laat ze maar lekker op de manege rijden met haar vriendinnetjes. Als ze er echt zeker van is dat paardrijden haar 'ding' is, dan kijken we wel of ze een eigen pony krijgt, of dat ze tegen die tijd groot genoeg is voor onze e-pony.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:05

Juval, op die E-pony ziet je dochter er echt heel erg mini uit, en ook die Fjord maakt haar kleiner maar een fjord is sowieso wel breed he dan lijk je zelf ook kleiner.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 22:19

Juval,ontzettend bedankt voor het plaatsen van de foto's,beetje offtopic:maar wat een geweldige stippelkont heb je daar !!!(wij hebben er ook eentje:1.05 maar liefst Haha! )Ik vind foto's plaatsen al een crime,ben echt niet handig(ondanks hele duidelijke uitleg,krijg ik het nauwelijks voor elkaar)dus OK dan! voor de moeite!! De foto met je fjord vind ik vrij goed passen,maar vertekent ook een beetje denk ik,omdat de pony lekker stevig is(beetje mijn figuur,maar voor niet lang meer hoop ik)
Ponyfee:ik had dat plaatje ook wel een beetje voor ogen:te grote pony en dan beentjes die nauwelijks onder het zweetblad uitkomen ofzo.Maar omdat ik me echt geen voorstelling kon maken,dacht ik:ik vraag wat wijze raad.Qua ideale maat is een b-pony prima(i.v.m. zelf alles kunnen doen)maar omdat we hier van die huilebalken zijn(uhm,mama het ergste Bloos )lijkt het me niks om elke twee jaar een pony voor een groter maatje in te moeten ruilen,ik wil er een hebben en houden.Ik heb in ieder geval alle tijd,Tyler past op zich nog goed op de appaloosa,maar ik ben al wat aan het rondsnuffelen voor een leuke pony waar hij nog heel veel van kan leren.Nogmaals:dankjewel voor jullie reacties,groetjes Linda

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:54

Ik zit te denken,
Als ik het nu zosnel lees,
Fjord,
Of New Forest,

Over het algemeen erg makke,rustige dieren,
Kan je jaren plezier van hebben Lachen

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:56

inderdaad !
C-pony of kleine D Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:04

Een Grote C of een kleine D ga ik ook voor!
Maar een jongetje van 8 past die niet al op een middel Dtje?
dan kan hij er ook nog wel even op door tot hij groot en sterk genoeg is voor een groter beestje

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:05

Heel pony afhankelijk denk ik. Een super brave D pony is voor zo'n jong iemand beter dan een drukke C pony. Ik heb leren rijden op ijslanders, rond de 1,35 en vrij breed dus dat gaat perfect, (als je goede begeleiding hebt, het ijslands vuur is niet te temmen, dus niet altijd even geschikt, voor er mensen gaan zeuren).
Met een leuke fjord bijvoorbeeld kan je jaren voort, als je inderdaad begeleiding hebt want voor een kind alleen zijn ze niet altijd even fijn te handelen.
En qua stipjes, er zijn ook leuke stevige grotere appaloosa's te vinden...