heb ik teveel met me nieuwe paard gedaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babbii_lief

heb ik teveel met me nieuwe paard gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:24

hoi ik heb een 4jarige hengst gekocht ik kon daar zo mee wegrijden en het ging allemaal goed nu heb ik hem vandaag 19-04 opgehald heeft 2 uur braaf op de trailer gestaan en bij zijn nieuwe plek aangekomen even gehinnikt maar eigenlijk meer niet deed ie bij zijn vorige stal ook niet nu heb ik hem in de bak losgelaten dat ie even zijn benen kan strekken en zadel en hoofdstel gepast maar moest andere singel aan dus 2 keer gepast en ben er daarna opgegaan wat niet goed gaat tenslotte 2 keer afgevallen heb hem flink aangepakt laten weten wie de baas is maar ben er niet meer opgestapt heb hem nog gelongeerd nu ben ik van mening dat ik teveel heb gedaan en dat het ook wennen voor hem is en hij is niet gek hij is nu 6 weken onder de man en heeft zich heel goed gedragen dat er zelfs een meisje van 12 op gereden heeft heb hem zelf uitgeprobeerd en hij was zo lief maar ik wil tog even jullie mening weten groetjes carry

duodenum

Re: heb ik teveel met me nieuwe paard gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:26

Misschien dat je wat meer leestekens en alinea's kunt gebruiken ik kan nu echt geen touw aan je verhaal vastknopen, sorry Bloos

doerakje

tja als mijn paard twee uur op trailer heeft gestaan een nieuwe baas heeft gekregen nieuwe omgeving nieuwe alles dan zou ik er ook niet in een keer opstappen.. waarom wel??? geef hem de tijd.. je kan nog vaak genoeg met hem rijden ga lekker wandelen in de bak,poetsen knuffelen laat hem even wennen !!

Flew

Ik was niet meteen gaan rijden op mijn nieuwe aanwinst. Eerst maar even lekker wennen aan zijn nieuwe huis. Maar zo zie ik dat..

Angelaa2

Ik had hem persoonlijk eerst even aan z'n omgeving laten wennen voordat je gaat rijden, maar dat is natuurlijk je eigen keus! ik vind dat je als hij pas 6 weken onder het zadel is dat ie wel iets te veel heeft gedaan..

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:27

als je nou eens leestekens gebruikt dan wordt het wat makkelijker leesbaar.
en daarbij vind ik het nogal wat om alles zo snel te doen.
Laat hem eerst eens lekker wennen voordat vanalles gaat doen.
Van de trailer af en in de bak prima, maar had het daarbij gelaten voor vandaag.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:28

phoe lastig.

een paard wat goed beleerd is mag je er niet afgooien. of ie nou gewend is of niet.
hoe ben je eraf gevallen? ging hij echt bokken en wild doen.. of schrok hij gewoon van van alles.. of ging hij ineens sneller?

verder had hij misschien eerst moeten wennen.. maar aan de andere kant er zijn ook mensen die rijden 2 uur voor een wedstrijd. die kunnen ook niet wennen.

het is wel een paard van 4, dus nog vrij jong..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:29

ik heb sterk de twijfels of dit topic serieus bedoeld is.......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:31

tjees meid, wat heb jij een hoop fouten gemaakt zeg..........

en je hebt inderdaad teveel gedaan......

je had het paard van de wagen moeten halen, inderdaad even in de baan moeten zetten zodat het zijn beentjes kon strekken en verder NIETS....

Je bent te hard van stapel gelopen en het paard heeft je terug gefloten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:34

Ik ga volledig met Kiwiko mee.

Daarbij vraag ik me af in hoeverre dit verhaal waar is.
Een 4-jarige hengst ... meisje van 12 ??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:35

Je hebt nu wel een hele slechte start gemaakt zeg.....dier is misschien al onder de indruk van het inrijden , wordt in de trailer gestopt naar een plek waar alles anders is , geen idee wat er aan de hand is of waar die is , wordt meteen een zadel opgegooid en krijgt zo te horen nog een pak rammel ook.... die zal het wel naar z'n zin hebben.

Ik kan begrijpen dat je blij bent met je nieuwe paard , maar het zou fijn zijn als je een beetje je best zou doen zodat het voor het paard OOK leuk wordt Knipoog

Hij hoort je er niet af te gooien , maar jij hoort wat meer verstand te hebben en het dier te kans te geven om even tot rust te komen en alle indrukken te verwerken. De indruk die je hem nu hebt gegeven is geen beste , een goed begin is het halve werk en nu heb je een slecht begin.
Als je pech hebt heeft dat dier meteen heel veel vertrouwen in je verloren en is het nu aan jou om ervoor te zorgen dat dat weer goedkomt en niet nog erger wordt.

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:36

Ik zou vanaf nu veel met hem wandelen af en toe longeren zodat hij je gaat vertrouwen Ja

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:37

hij is ook nog hengst.. daar had ik ff overheen gelezen.

wat dat 12 jarige meisje betreft. dat kan wel. als hij altijd door een profesioneel iemand getraind wordt. kan er gerust 1x een meisje van 12 op die gewoon netjes rijdt.

verder nogmaals.. hoe ben je eraf gevallen.. kan ook een ongelukje zijn of dat het paard ff niet wist wat hij deed. 6 weken onder het zadel is heel kort,,

ts moet eerst maar weer ff reageren

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:39

ik heb hem geen pak rammel gegeven dat ten eertse en er zijn foto's van dat meisje van 12 en ik weet dat ik het fout heb aangepakt daarom vroeg ik ook een andere mening had daar nog niet stil bij gestaan en ga het deze dagen rustig aan doen en er alles aan doen om het dier zijn vertrouwen terug te winnen
daarom heb ik ook deze topic geopend om te kijken of ik inderdaad fout zat wat ik al dacht

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:40

tja dit is toch vragen om problemen? je paardje word bij zijn vertrouwde omgeving weggehaalt. na een lange reis van 2 uur moet die van jou ook nog eens van alles gaan doen. in een vreemde omgeving. ik vind het geheel terecht dat je paard jou op je fouten heeft gewezen! gun je paard eerst eens lekker de tijd om te wennen aan zijn nieuwe plek. en een 12 jarig meisje op een jonge hengst Verward ik zou dat niet eens vertrouwen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:40

pmarena schreef:
Je hebt nu wel een hele slechte start gemaakt zeg.....dier is misschien al onder de indruk van het inrijden , wordt in de trailer gestopt naar een plek waar alles anders is , geen idee wat er aan de hand is of waar die is , wordt meteen een zadel opgegooid en krijgt zo te horen nog een pak rammel ook.... die zal het wel naar z'n zin hebben.

Ik kan begrijpen dat je blij bent met je nieuwe paard , maar het zou fijn zijn als je een beetje je best zou doen zodat het voor het paard OOK leuk wordt Knipoog

Hij hoort je er niet af te gooien , maar jij hoort wat meer verstand te hebben en het dier te kans te geven om even tot rust te komen en alle indrukken te verwerken. De indruk die je hem nu hebt gegeven is geen beste , een goed begin is het halve werk en nu heb je een slecht begin.
Als je pech hebt heeft dat dier meteen heel veel vertrouwen in je verloren en is het nu aan jou om ervoor te zorgen dat dat weer goedkomt en niet nog erger wordt.

precies, ik hoop voor TS dat het een enorm vergevingsgezind dier is, anders krijgt ze hier nog een behoorlijke kluif aan

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:44

ik zat er net op en 1 meter gestapt en toen ging die tekeer de 2de keer net zo denk zelf ook dat het teveel is geweest er zijn foto van dat het meisje aan het rijden was buiten dat ik kon er mee wegrijden toen ik hem was gaan uitproberen en ik weet nu goed dat ik fout zat en zal er alles aan doen om zijn vertrouwen terug te winnen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:44

Ik vind wel dat je veel te veel gedaan hebt, een slechte start.
Hier laten wij de paarden minimaal een paar dagen wennen aan de nieuwe omgeving. Als een paard je eraf gooit, gaan wij er nog op, proberen het nog een keer, en als het goed is stoppen we.
Bouw eerst eens een band op voordat je erop gaat.

Ben je eigenlijk wel toe aan dit hele paard? Nagelbijten / Gniffelen Je komt nogal onverstandig over.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:46

Toen mijn pony moest verhuizen was hij ook erg onder de indruk. Kwam in een grote kudde terecht. Heb hem ongeveer een week "rust" gegeven. Gewoon om even bij te komen. Ging wel iedere dag heen en haalde hem even uit het land om hem te poetsen en wat lekkers (was gelijk een goede oefening).
Daarna ben ik begonnen hem te longeren en er daarna op.

Heb een keer ergens gelezen dat paarden er erg lang over doen voordat ze zich echt thuis voelen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:51

Ik vraag me eigelijk af of je er wel goed aan hebt gedaan een 4 jarige te kopen. Of het een hengst is of niet, aan je vragen te zien ben je hier nog lang niet klaar voor... ik vind het eigelijk sneu voor het paard, hij word immers de duppe van jou streken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:57

Dat kan idd. rustig een half jaartje duren voordat ze zich ergens "thuis" beginnen te voelen. Maargoed het is natuurlijk per paard afhankelijk hoe snel na aankoop je ermee gaat rijden.

Ikzelf ben er toch wel voor om een weekje te wennen aan de wei , stal , omgeving , rest van de paarden en het nieuwe baasje. Dus wandelen en poetsen , wat gehoorzaamheid aan de hand oefenen zodat het dier het leuk gaat vinden om met je te werken. Aan de andere kant zal het in sommige gevallen misschien beter zijn om er de volgende dag meteen even een klein ritje mee te maken zodat je de eerste keer rijden niet uitstelt en er iets heel erg spannends van gaat maken.

Hoe zit het eigenlijk met het zadel van dit dier , is dat het zadel waarmee die is ingereden ? Anders kan het nog zijn dat hij zich rotschrok van dit vreemde zadel en als je er dan ook nog eens op gaat zitten , dat net een nieuwe prikkel teveel was...

Kiwiko : dat bedoel ik , als het een paard is met een karaktertje dan slaat hij deze ervaring heel goed op en steekt hij keihard z'n middelvinger op bij de volgende poging tot rijden...

Maar ik hoop voor de TS dat dat wel mee gaat vallen en er na een paar dagen een band opbouwen met het paard en lekker buiten rondlopen enzo een frisse nieuwe start gemaakt kan worden.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:59

ten eerste weet jij mijn veleden Benfan nee heb al eerder eigen paard gehad en die had daar geen problemen mee daarom deed ik het ook op deze manier en ja ik ben fout gestart en hij word niet de dupe van mij want ben heel goed voor een paard ja alleen vandaag is het fout gelopen maar die fout zal ik niet meer maken en ik weet wat ik kan en wat ik gereden heb wou alleen een mening vragen maar die mening als jou hoef ik niet te krijgen want iedereen doet wel ooit iets waar die niet heeft bij stil gestaan nou ik heb mijn geleerd eigenlijk moet ik zeggen me paard heeft dat gedaan en ik wil de mensen bedanken voor de reacties

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:02

daar is niks van te merken dat je eerder een eigen paard hebt gehad aangezien je erzo mee omgaat. ik vind dat echt ziellig voor het paard

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 17:02

pmarena dank je wel ja is een nieuw zadel dus ga nu heel rustig aan doen met heb eerst wat stappen longeren en natuurlijk poetsen enz en als ie weer vertrouwen in me heeft ga ik er weer op en het paard rijden maar eerst doe ik het heel rustig aan

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:03

het penny alarm gaat rinkelen!