PaardAgressiefTegenMnOudPonyke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sagamyhorse

PaardAgressiefTegenMnOudPonyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:30

hyeee
ik heb een zielig probleem
ik heb een paard (12 bijna13)en een pony(28 bijna29)
mijn pony stond hier voor het eerst
maar toen mijn paardje er bij kwam was moonlight heel rustig maar na een tijdje ging ze mijn oud pony'tje plagen , ze is altijd eerst klaar met brokken eten en eet ze die van saG(!)a op dan heb ik besloten ze apart te zetten door de stal aftemaken . nu heeft moonlight een ander spel uitgevonden als moonlight aan het rennen is of saga doet iets verkeerd rent ze er op af ,gaat ze bokken ...ore in de nek en dan kei hard buite in saga's kont echt zielig !!! mijn ponyke is al heel oud en geraakt echt gestresseert komt moonlight te dicht bij gaat ze snel wegrennen of krijgt ze heel veel schrik ! als moonlight nog zoiets doet en ik zie het dan begin ik meestal heel hard te schreeuwen tege moonlight en kan ik er wel achterna lope !! kvind echt zielig voor men arm pony'ke
en de wei afspannen gaat niet want ik heb maar 1 stal en als ze in de regen hagel of sneeuw of in die warme zon staan vink echt zielig want want saga is een ijslander en die heeft namelijk een heel dikke vacht
vorig jaar kon ik er 5 10 liter emmers van af halen (met de voete platgestamt he !! Verdrietig ) echt zielig
en ik kan ze niet in afsgespannen wei zetten want
moonlight word zoiezoal freaky van een dichte stal en saga heeft nooit in een dichte stal gezete dusjah :s:s:s
mense help mij SAGA kan nog veel jare mee en ik wil nie da ze achteruit gaat van die stomme keure van die grote knol (da was nie beledigend bedoelt )) Vork Verdrietig Verdrietig Huilen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-08 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige bold-code verwijderd.

ellepel

Re: PaardAgressiefTegenMnOudPonyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:46

heb je geen mogelijkheid om er nog 1 of 2 dieren bij te zetten zodat je paard meer afleiding heeft?

helpt ook dat je ze veel hooi voert,zodat ze onbeperkt daarvan kunnen eten.
en ze de buik vol heeft en daardoor minder uit is om je andere paardje te plagen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:47

Als je jouw post wat aanpast en leesbaar maakt dan ga ik de moeite doen om het te lezen Lachen

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:52

helemaal met Kiwiko eens.. Enters op de juiste plaatsen, gebruik leestekens en natuurlijk spaties in je titel. Het verhaal is nu erg warrig en moeilijk te lezen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:26

vergeet er niet bij te voegen dat hij niet vet gedrukt hoeft te zijn. Alleen al de titel nodigt uit om niet te gaan lezen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 04:52

geen last van, heb prima oogjes dus kon alles ook prima lezen en zodoende een prima advies geven Knipoog

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:37

ellepel schreef:
geen last van, heb prima oogjes dus kon alles ook prima lezen en zodoende een prima advies geven Knipoog

Veel moeite om het te kunnen lezen was het niet, maar wat beter geschreven zou wel fijner zijn Vork

Maar dat terzijde.
Kun je de wei niet een andere uitloop stal maken voor het paard, dan de wei afzetten.
Ze kunnen gewoon bij elkaar blijven staan, maar er staat nu een draad tussen.

Veel is hier niet tegen te doen, dat andere paard is gewoon dominant, kan gebeuren he.
Als je echt niet de wei in 2en wilt splitsen is het misschien een idee om hem te verkopen?