Waar ik rij hebben we een paard op stal, die keurig braaf de trailer op stapt, maar er letterlijk uit stormt. In het begin galoppeerde hij ook zo'n beetje naar binnen (wat ik ervan begrepen heb), maar dat is nu in ieder geval over. Op de trailer staat hij keurig braaf, geen probleem.
Maar het uitladen
.... Zodra de klep naar beneden gaat en er iemand aan de stang zit begint het, hij wordt een beetje ongeduldig, duwt een keer tegen de stang aan, etc. Als je maar wacht blijft hij verder braaf staan (al duurt het een kwartier!), maar zodra hij hoort dat de stang er daadwerkelijk uit gehaald wordt vliegt hij naar achteren (en geloof me, het gaat écht hard!!). Afgelopen zondag ging het dus bijna fout omdat de stang aan 1 kant nog niet los was, stang klapte dus opzij en door de terugslag weer tegen z'n lijf. Verder geen gewonden oid, maar het geeft toch weer aan dat het gewoon niet veilig is zo
. Niet voor het paard, niet voor degene die er bij staat in de trailer en zéker niet voor degene die de stang weg haalt.Zodra hij buiten is is hij weer de rust zelve en staat hij kalm om zich heen te kijken, het ziet er ook niet uit als 'paniek', maar het is gewoon gewenning (hij heeft het zo aangeleerd, idem dat erín vliegen). In de omgang is hij ook gewoon braaf, achterwaarts etc is ook allemaal geen probleem, keurig opgevoed voorbeeldpaard verder
Wie oh wie heeft er een idee hoe dit op te lossen is?