Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tijgertje86 schreef:Als je een hengst castreert, is de drang naar een merrie/ dekken verdwenen. Het vechten om de merrie zal dan ook over zijn. Wel kan de ruin eerst nog hengstenstreken hebben, maar in de praktijk is dit vaak snel over. Ik ga er dan ook vanuit, dat de rust dan is weder gekeerd. En ik zie dan ook geen probleem meer tussen de ruin en de hengst.
JoCo schreef:ok bedankt, dat is geen enkel probleem, heb ik er graag voor over. Maar zou ik hem handtam krijgen op die leeftijd?
Equidea schreef:Wat ik me afvraag, hoe zijn die dieren dan al die jaren ge-ent of bekapt? Dan hebben ze toch wel enige "tam"heid in zich waar je vanuit verder kan werken?
Marigold schreef:ik heb je post nog eens over gelezen,
voordat er een merrie in zicht kwam, was alles toen oké?
of heeft dit hengstje al een verleden van aanvallen etc?
castreren zal wel voldoende zijn, en handmak maken is altijd goed, wel zo handig
JoCo schreef:Hij is helaas zo schuw dat tonnen voer hem niet overtuigen ... en honger heeft hij al helemaal niet want hij is énorm dik ...
Marigold schreef:dus eigenlijk niks an de hand tussen de hengstjes,
maar nu er een merrie in de buurt is hebben ze er om gevochten.
helemaal niet vreemd.
ik begrijp niet goed waar je opa nu een probleem ziet.
oké hij heeft het andere hengstje verwond, die was dus minder dominant.
het zal dus voorlopig wel uitgevochten zijn tussen die twee.
zou ontzettend sneu zijn als de pony hiervoor naar de slacht zou moeten, of te boek zal staan als gevaarlijke pony...