Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
succes
liefde van sommige paarden gaat immers door de maag. En de volgende keer?! tot 10 tellen en je inbeelden dat je op de mooiste plek van de wereld bent doe ik ook.. helpt een hoop (tenzij ik computer spelletjes speel.. die vliegen zo wie zo door de kamer haha)
wonanda schreef:Zou het een idee zijn om met haar aan de hand de bak in te gaan?En dan elke keer als ze een stapje dichterbij komt, haar belonen, bijvoorbeeld met wat lekkers.Als ze er dan braaf lang loopt , kun je proberen er op te gaan, eventueel met iemand ernaast.Die van mij heeft het buiten nog wel is, dat ze iets heel eng vindt, maar als ik er dan naast ga lopen vertrouwd ze op mij en loopt ze erlangs!En probeer inderdaad je geduld te bewaren, snap dat dat soms moeilijk is, maar met boos worden geef je haar het gevoel dat er inderdaad iets is om bang voor te zijn.Je moet haar juist proberen te laten zien dat het niet eng is!Succes in ieder geval.
Ik ben geholpen door me instructeur. Die heeft tevens een keer zelf met haar gereden en dat heeft erg geholpen. en voor de rest krijg ik al weer hele dikke zoen van mijn paardje