Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Klara16 schreef:Voor mijn pony met eczeem had ik twee rambo-eczeemdekens. In een ervan zat na een zomer gebruik een scheurtje, dus ik bracht hem naar een ruitersportzaak hier in de buurt om hem te laten herstellen. Ik had die deken daar een jaar eerder ook gekocht.
Vorige week wil ik hem weer ophalen, kunnen ze hem niet meer vinden! Ik heb dan maar gezegd dat ik een nieuwe wilde, maar omdat degene die ze kwijt hebben gedaan al een jaar oud was willen ze dat niet geven. Er was op een klein scheurtje na helemaal niets mis met mijn deken! Die had nog jaren kunnen dienen (ze heeft dan ook 150 euries gekost )
Wat vinden jullie, heb ik recht op een nieuwe deken? Of neem ik genoegen met een aankoopbon van maar 75 euro?
probabeest schreef:zo werkt het alleen niet, als iemand vandaag jouw auto in elkaar rijdt van 1 jaar oud en hij is total loss, krijg je ook de dagwaarde en dat is helaas meestal minder dan de handelswaarde, je schiet er dus altijd bij in.
deze deken is ook verglijkbaar, hij is weg maar wanneer niet binnen een redelijk termijn terug hoeven ze dus niet de nieuwwaarde te geven maar ook een soort "dagwaarde", de nieuwprijs -/- een redelijke normale afschrijving.

BananaMoon schreef:probabeest schreef:zo werkt het alleen niet, als iemand vandaag jouw auto in elkaar rijdt van 1 jaar oud en hij is total loss, krijg je ook de dagwaarde en dat is helaas meestal minder dan de handelswaarde, je schiet er dus altijd bij in.
deze deken is ook verglijkbaar, hij is weg maar wanneer niet binnen een redelijk termijn terug hoeven ze dus niet de nieuwwaarde te geven maar ook een soort "dagwaarde", de nieuwprijs -/- een redelijke normale afschrijving.
JA, dat zou kunnen maar die winkel heeft haar deken verloren. En nu willen ze iets geven waarvan ze alleen maar winst van gaan hebben. Dat is ook wel niet eerlijk hé.