Dioos ging begin maart opeens heel raar doen met rijden, kop in de lucht en rennen. Ik doe haar sinds september en toen werd er gezegd dat ze vlak daarvoor nog naar de tandarts was geweest. Door die problemen met rijden had ik besloten om een tandarts te laten komen. Kreeg ik toen opeens te horen dat ze al meer dan 2 jaar niet was geweest.
En tada tanden waren heel slecht, ze had haken en haar onderkaak had zowat haar hele bovenkaak weggesleten, wat als gevolg had dat als ze naar beneden liep ze heel veel druk op haar hoofd had. (arm paardje)
Daarna ging het rijden weer een stuk beter, dioos is een heel gevoelig en heel slim paard, dus als ze geen zin heeft om te lopen bleef ze haar hoofd in de lucht gooien (als je eenmaal iets toelaat bij dioos en haar haar gang laat gaan, krijg je dat er bijna niet meer uit)
Over de wedstrijd zaterdag... Losrijden ging wel goed alleen bij de linkergalop deed ze haar hoofd in de lucht. Eerst proefje gereden ... Paar keer dat ze met haar hoofd in de lucht kwam maar de rest was echt supernetjes. Ik klaar werd ik bij de jury geroepen. Ze zegt: Ik weet niet of je van plan bent om zo nog een proef te rijden, maar van mij hoeft het niet, GA MAAR NAAR HUIS. Ik vraag waarom. Krijg ik als antwoord terug jouw paard mankeert iets. Ik zeg: nou ik rijd zo gewoon nog een keer. Antwoord ze terug: VAN MIJ KRIJG JE TOCH GEEN PUNTEN ONGEACHT HOE JE RIJD. Ik nouja zeg ... Ik kom toch nog een keer.
En die 2e proef ging ZOOOOOOOOOOOOO goed. Ze kwam alleen 1x omhoog met overgang draf naar stap maar de rest echt WAUW!!
Mens keek me geeneens aan toen ik langs reed, ze wist dat ze fout zat. Mensen die ook mijn 1e proef hadden gezien zeiden: Jij gaat zeker wel 2 winst rijden voor deze proef, het zag er echt super uit!
En bij de prijsuitreiking was ik 2x laatste met 148 en 167.
Ik was echt heel boos op dat ***mens, maar toen dacht ik tja .. het is en blijft een jurysport. Maar toch ben ik heeeeeeeeeel boos op die persoon.
Kom op zeg .. Je moet toch per onderdeel een cijfer krijgen en niet voor een (klein miscommunicatie)foutje op het laatst voor de hele proef worden afgerekend ?? Want dioos liep de 2e proef heel fijn, mooie met lengte in haar hals, neusje der uit en heel fijn in de aanleuning en OVERAL stond verzet, terwijl dat totaal niet zo was (hingen ook spiegels in de bak dus ik afentoe kijken
). 

) maar ze mogen niet op de stoel van de DA gaan zitten. Kiest een ruiter er dus voor om toch te starten, kun je alleen nog maar extreem lage punten geven.