kan dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 19:34

Een meisje van stal wil graag met haar pony gaan springen, echter moet zij hiervoor eerst 1 winstpunt in de dressuur halen.

Omdat de pony erg sterk is, lijkt het alsof deze continu tegen de hand is, waardoor zij dus waarschijnlijk heel veel wedstrijden moet rijden wil zij 1 winstpunt halen. Het zit ook heel erg in zijn karakter, je kunt er lang niet iedereen mee weg sturen.
Met springen is er met deze pony niets aan de hand, en loopt hij ook veel meer ontspannen.

Kan zij voor mijn paard een startkaart aanvragen, daar 1 winstpunt mee halen, en dan met haar eigen pony verder gaan om te springen?

Ik hoop dat jullie een duidelijk antwoord kunnen geven zodat alle onduidelijkheden weg zijn.

kimmysan

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:37

Ja volgens mij wel. Het gaat er gewoon om dat zij een winstpunt heeft gehaald met welke pony maakt niet uit.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:37

Ja dat mag!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:39

Volgens mij kan het wel. Ik heb een hengst en mag dus niet in de B starten omdat ik nog geen L2+1 (was het toch?) ben. Mijn instructeur bood destijds (alweer 6 of 7 jaar terug) aan met een van zijn paarden even snel het gewenste niveau te halen zodat ik daarna "legaal" met mijn hengst zou mogen starten. Maar ja, dressuur is nou niet mijn ding, dus ik heb geen gebruik gemaakt van zijn aanbod Clown

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:39

Ja dat mag.
als je maar een 1 wp in de dressuur hebt mag je elk paard in de B -springen starten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 19:44

dus het is niet paard/pony gebonden. Als de ruiter maar 1 winstpunt op d'r naam heeft staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:45

klopt
zo is het denk ik beter gezet, dat de ruiter ooit een B punt gehaald moet hebben, dus niet per combinatie.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:49

klopt hoor, maar als je een paard leent, moet je bij de paarden starten (met dat dier) en daar ligt het niveau toch wat hoger dan bij de pony's. Dus als je een pony kan lenen is het nog gemakkelijker.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 21:14

Ja misschien is dat wel zo.
Maar zij is best wel lang en anders heeft ze keus uit een oudere pony, welke niet heel super aan het been is, en een jonge arabier die nog wat wiebelig is.
Daarnaast is mijn paard L startgerechtigd, en zou het qua lengte ook beter bij haar passen.

Maar we gaan zeker kijken waarbij ze de meeste kansen heeft om zo gauw mogelijk met haar eigen pony te mogen springen.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:19

Denk er wel om dat ze een startkaart aan moet vragen met de daarbij horende startcoupons (16 stuks) en vaak ook nog entreegeld. Het kost haar dus wel wat om het puntje te behalen, maar als jullie zeker weten dat het met haar eigen pony niet lukt, dan is dit altijd een mogelijkheid en kans.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:26

Dat wordt een duur winstpuntje!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:42

ioontje schreef:
Denk er wel om dat ze een startkaart aan moet vragen met de daarbij horende startcoupons (16 stuks) en vaak ook nog entreegeld. Het kost haar dus wel wat om het puntje te behalen, maar als jullie zeker weten dat het met haar eigen pony niet lukt, dan is dit altijd een mogelijkheid en kans.

plús een aanmelding bij een rijvereniging. Met een paard mag je namelijk niet voor een ponyclub starten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:52

mmm er zitten denk ik inderdaad veel haken en ogen aan om met een paard te proberen die winstpunt te halen als je bij de pony's rijdt. is er nergens een kennis/vriendin die zijn of haar pony een paar keer wil uitlenen om die ene winstpunt te halen?

ikzelf zou dus op zo'n moment wel mijn merrie uitlenen aan een kennis, want anders komt het erop neer dat dat meiske nooit zou kunnen starten terwijl het springen wel goed gaat.

Kitty_Misje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:58

beantsje schreef:
klopt hoor, maar als je een paard leent, moet je bij de paarden starten (met dat dier) en daar ligt het niveau toch wat hoger dan bij de pony's. Dus als je een pony kan lenen is het nog gemakkelijker.

Inderdaad. Maar het mag wel dus Knipoog

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 16:27

Lowara schreef:
mmm er zitten denk ik inderdaad veel haken en ogen aan om met een paard te proberen die winstpunt te halen als je bij de pony's rijdt. is er nergens een kennis/vriendin die zijn of haar pony een paar keer wil uitlenen om die ene winstpunt te halen?

ikzelf zou dus op zo'n moment wel mijn merrie uitlenen aan een kennis, want anders komt het erop neer dat dat meiske nooit zou kunnen starten terwijl het springen wel goed gaat.

de pony's zijn wel beschikbaar, alleen zijn deze vaak ook nog nooit op wedstrijd uitgebracht. De pony van haar zusje zou ze het ook op kunnen proberen. Maar gelukkig zijn we er nu wel achter dat het wel mogelijk is.
Aan haar de keus waar ze het liefste mee wil rijden voor die ene winstpunt.

Die hoge punten bij ponywedstrijden vind ik hier in groningen anders aardig meevallen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:28

Tsja ik denk toch dat het halen van een winstpunt in de B best belangrijk is voor deze combinatie Knipoog De regels zijn niet voor de lol zo... als een paard sterk aanvoelt en 'tegen de hand' lijkt... is hij 9 van de 10 keer ook tegen de hand Clown

Een winstpuntje is zo gehaald in de B, dus ik zou gewoon lekker met de eigen pony starten. Dat scheelt veel gedoe, aanmelding bij rijvereniging e.d. dat moet anders voor 2 combi's Meisje + eigenpony en meisje + andere pony.
Dan hoefd het maar voor 1 combi Lachen
En ik heb zat mensen winst zien rijden met paarden en pony's die niet altijd lekker nageeflijk waren Knipoog Dus het is het proberen waard.

nienke1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:43

JA dat Mag ik weet het 100% zeker

jumping_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:33

Ja, dat kan Knipoog