nu nog scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tukker

nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 07:22

Ik heb een shetlander die een gigiantisch dikke vacht heeft. Voorgaande jaren was hij erg langzaam met verharen( in de zomer nog echt een vacht hebben). Ik wil graag het mennen weer oppakken maar met deze vacht is dat niet eerlijk tegenover hem, hij raakt dan zowat overhit en het nazweten is enorm. De rede waarom ik in de winter niet geschoren heb is omdat hij in dat seizoen stil staat qua mennen. De dagen zijn dan kort en met mijn werktijden is mennen dan geen optie voor ons. Maar mijn twijfel... de zomervacht. Zal ik deze beschadigen als ik nu nog ga scheren. Let wel, de pony is nog niet aan het verharen. Ik ben benieuwd naar jullie mening Haha! .

CM_

Re: nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 07:25

Nee hoor, een shetlander kun je gewoon scheren. Zal misschien wat langer duren eer er weer wat glans op de vacht komt, want je scheert ook de topjes (de dun uitlopende puntjes=de glans) van de zomervacht eraf.
Maar kwaad kan dat niet.

Als je hem NU scheert, moet je wel een deken opleggen want het is snachts nog erg koud.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 07:26

CM, ik heb mijn 2 paarden vorig jaar geschoren begin april en die glans was er gewoon.

Hannnah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:39

Gewoon scheren hoor, dat gaat gewoon goed. En als hij zoveel zweet is ook niks..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:07

Kan je hem anders niet met de haargroei mee scheren? Dan wordt hij niet ultrakort, maar wel net genoeg om hem van die lastige, warme wintervacht te ontdoen.

Kitty_Misje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:57

Gewoon scheren, wel een dekentje opgooien.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:23

De mijne word binnenkort ook geschoren !
Die is 30 en is net een teddy beer Clown

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:56

tukker schreef:
Ik heb een shetlander die een gigiantisch dikke vacht heeft. Voorgaande jaren was hij erg langzaam met verharen( in de zomer nog echt een vacht hebben). Ik wil graag het mennen weer oppakken maar met deze vacht is dat niet eerlijk tegenover hem, hij raakt dan zowat overhit en het nazweten is enorm. De rede waarom ik in de winter niet geschoren heb is omdat hij in dat seizoen stil staat qua mennen. De dagen zijn dan kort en met mijn werktijden is mennen dan geen optie voor ons. Maar mijn twijfel... de zomervacht. Zal ik deze beschadigen als ik nu nog ga scheren. Let wel, de pony is nog niet aan het verharen. Ik ben benieuwd naar jullie mening Haha! .

Mijn shetlander staat ook nog superdik in de winterharen.Ik scheer hem niet want doe er weinig mee. Maar idd, als je gaat mennen zal hij het veel te warm krijgen en dat is ook niet goed !
Dan zou ik hem wel scheren, maar dan scheer je wel die nieuwe zomervacht mee af.

AylaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:23

Ik denk dat je hem wel gewoon kan scheren, als je idd een deken opdoet, anders is het wel érg koud, maar als het 's nachts weer ongeveer boven de 10 graden is, hoef je geen deken meer om te doen..

Antar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 09:10

zou het niet doen
want de haren vallen nu toch uit want het is mooi weer !
(teminste bij ons wel )

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:44

ik zou ze gewoon scheren Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:51

Almeralover schreef:
ik zou ze gewoon scheren Knipoog

Jij bent wel lekker tegenstrijdig met je berichten zeg!

Zweten door de wintervacht?!

Almeralover schreef:
ik zal eerst afwachten want als je haar nu gaat scheren krijgt ze idd een hele slechte / lelijke zomervacht Knipoog