deken op of af???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orrieknorrie

deken op of af???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 11:20

hallo,

nu het telkens lekker weer is doe ik overdag de dekens bij de paarden af. maar bijvoorbeeld vandaag is het weer wat kouder en dan vraag ik me af of ik de dekens op of af moet doen. 's nachts staan ze wel gewoon onder een deken. maar mijn paard is al aardig door zijn verharing heen en heeft nu al een best dunne vacht.

groetjes grace.

Bommeltje_

Re: deken op of af???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:21

ik zou de dekens opdoen als het weer wat kouder word het is het zekere voor het onzekere:D

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:24

heb die van mij ook afgedaan toen het mooi weer was, hij heeft best nog een dikke vacht en stond onder een 150 gr deken. Nu laat ik hem maar af zodat ie al zijn haren ook wat meer kwijt kan. 's avonds staan ze binnen

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:33

iK heb nu de dekens af gedaan en inderdaad het is vandaag wat minder weer maar als je hem dan weer op doet is het weer zo warm en dan moeten ze er steeds aan wennen maar ik hou hem in ieder geval nu af...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:35

die van mij liep al een tijdje onder en ongevoerde regendeken.
heb die er gisteren afgehaald.

inderdaad heb ik nu ook zoiets van he het is wat frisser,maar ik ben geen paard en volgens mij hebben ze er niet zoveel last van.
de mijne staat snachts op stal en houd de deken snachts ook af.( stalhoudster kan echt niet dekens op en af gaan doen voor ons)

moet kunnen,gaat het wel weer vriezen dan doe ik de deken er wel weer op

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:35

s 'avonds staan ze binnen inderdaad was ik even vergeten te melden Tong uitsteken

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:37

Die van mij staat nu onder een 200grams deken.
Ik laat hem dag en nacht op. Ik ga niet wisselen als het een dagje mooi weer is.
Ik denk dat volgende week de 0 grams deken op gaat.
Momenteel vriest het 's nachts nog en mijn paard heeft geen wintervacht.
Helemaal niet gekregen afgelopen winter, best ideaal. Knipoog

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:39

ik heb ze ook dag en nacht op een 350 grams maar dat werd egt te warm en aan gezien het mooi weer is... d8 ik afff die handel

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:44

Mijn paard staat onder een 200 grams deken. Zolang het nog zo wisselvallig blijft houdt hij die op. Hij heeft n.l. al flink verhaard en heeft al een aardig zomervachtje (ofwel kort/kaal).
Verder is het bij mij de keus om of een ongevoerde deken op te leggen of geen deken omdat mijn paard op een pensionstal staat en ik helaas niet de tijd heb om elke ochtend heen te gaan om zijn deken af te doen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:39

Die van mij staat 's nachts onder een 200 grams. De afgelopen dagen had ik hem 's middags afgedaan, maar vandaag heb ik hem maar laten zitten.