Ik zie door het leer de laarzen niet meer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Doppers

Ik zie door het leer de laarzen niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 18:13

Ja ja, ik zie door het leer de laarzen niet meer Tong uitsteken . Heb drie maanden geleden Cavallo Polar rijlaarzen gekocht, maar de elastiek was vrij snel losgescheurd van de rits. Dus de ruiterzaak had ze teruggestuurd naar Cavallo: ze waren niet te maken en nieuwe zou ik pas in het najaar kunnen krijgen. Nou wil ik dus of gaan kijken naar nieuwe bij de ruiterzaak of evt. mn geld terugvragen en ergens anders nieuwe kopen. Het makkelijkste is om deze te kopen bij de ruiterzaak, als er dan iets mee is kan ik gelijk terug.
Ben al een tijdje aan het zoeken op sites van online ruitershops en op bokt, maar wordt er niet veel wijzer op. Dus bij deze: help me Bloos.

Ik zoek:
- leren rijlaarzen
- prijs: max. 250 euro
- kleur: zwart of donkerbruin
- gebruik: 2 à 3 keer per week
- liefst met rits, veter maakt niet zoveel uit (maar als je me kan overtuigen dat zonder rits fijner/beter is, kom maar op Knipoog)
- met 'dressuurboog' (maar mag best een springlaars zijn)

Hoor van Petrie's dat deze veel te stug zijn en de goedkopere versies een afbladderende 'coating' hebben? Hoe lang duurt het voordat deze loslaat?
De ruitersportzaak had mij ook de jeugdlaars van Cavallo (ik dacht junior) en Derby aangeraden, maar vind die zo op het plaatje erg lelijk . Weet niet of dat in het echt ook zo is?
Heb ook gedacht aan Lipica's (in zo'n mooie donkerbruine kleur Kwijl ), maar hoor dat dat de laatste tijd ook niet veel soeps is.

Deel je ervaringen en eventueel foto's! Bedankt!

oOoKellyoOo

Re: Ik zie door het leer de laarzen niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:17

IK heb die van Mountain horse de lederen uitvoering die ook mag dragen tijdens wedstrijd. Is met rits en een stevigere zool, ik vind ze heerlijk.Zou haast zeggen dat ik er zo mee naar bed wil gaan:D

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:19

Ik heb de Cavallo Winner in bestelling staan. Heb nu Derby's, welke erg goed bevallen, gebruik ze voor het springen en wil voor de dressuur hogere. De goedkopere van Petri bladeren inderdaad af.
Ik heb zelf altijd laarzen zonder rits, omdat de rits gevoelig is om kapot te gaan.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 14:42

Vind die 'voeten' bij MH zo lomp.. of valt dat wel mee?
Welke van Derby heb je, LisaB? Vind Derby's ook wel mooie laarzen.. maar weer zo duur.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:06

de lipica's zijn prima hoor, alleen de wachtijden blijven maar uitlopen.. en dat er fouten gemaakt worden.. tsja.. het blijft handwerk en mensen maken fouten. In een topic over petrie schijnen dezelfde klachten ook steeds vaker voor tekomen.. je zou het volgende topic 'even' Haha! door kunnen lezen: MISTRAL94 @ [HK] LIPICA laarzen... waar maken en hoe duur?

ik heb samen met corellaa en ikke20 hier op bokt laarzen aan laten meten (geloof 2 januari) en heb ze 2 weken geleden op kunnen halen. wachttijd was voor ons 16 weken!

en waarom je geen rits zou moeten nemen? het blijft een zwak punt..
dus daarom heb ik voor het gemak maar laarzen met veter en rits genomen, lekker comfi in en uitstappen zonder gehannes! Knipoog

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 16:09

Ik ken dat topic van Lipica (toch bedankt Haha! ), maar baal inderdaad een beetje van de wachttijd. En dat de service en kwaliteit momenteel wat minder is dan daarvoor(?). Ben er nog steeds niet uit, vind het zo moeilijk!

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:43

Ik heb de soft-jumpers van Derby met veters en rits.
Ik vind ze super mooi maar de kwaliteit is niet super.
Het leer aan de binnenkant krijgt al allemaal gebruikssporen.. :S

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:32

Kinderlaars van cavallo vind ik in het echt wel erg mooi. Rits en verters staat mooi, maar maakt de boel wel minder waterdicht.
Ik heb zelf leren chaps + schoenen van cavallo, ben dr wel tevreden over, al had ik achteraf gezien graag echte laarzen gehad denk ik. maar dan wel van cavallo, want het leer ed is erg fijn!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:23

de softjumpers van derby zijn inderdaad mooi en prettig, maar die zitten wel boven je budget (kosten 320 euro)
de kinderlaars van cavallo vind ik erg mooi, helemaal de versie met veter. dan lijkt de voet minder groot. wel moet je dan erg smalle kuitjes hebben (ze gaan tot kuitmaat 35 als ik het goed heb)
de petrie glasgow is ook een prima laars. niet zo stug, maar heeft inderdaad wel een coating. maar bij normaal gebruik en onderhoud blijft die coating zeker een jaar of 3 netjes zitten. en als hij gaat bladderen is het alleen aan de binnenkant en dat zie je toch niet als je op je paard zit.
persoonlijk vind ik de petrie mooier dan de derby

en bij bokker GeJe kan je voor een leuk prijsje Königs laarzen kopen, deze hebben wel een naad aan de binnenvoorzijde (daar kan ook een rits geplaatst worden) maar zijn omdat ze dus kleinere stukken (rest)leer kunnen gebruiken en stuk goedkoper (kosten 300 euro).