Petrie tips gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Petrie tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 17:19

Heey,

Morgen ga ik naar leren laarzen kijken. Ik weet bijna zeker dat het petries worden omdat ik die gewoon ontzettned mooi vind Bloos

Ik ben op zoek naar petrie dressuurlaarzen maar alsjeblieft niet boven de 400 euro. Welke zijn fijn voor dressuur?
En het inlopen? Ik hoor veel horrorverhalen over het inlopen van petries. Wat zijn daar goede tips voor?

Alvast bedankt!!

Groetjess !

___Tessa___

Re: Petrie tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:21

ik heb petrie perfect (nu zo'n 2 jaar) ben er heel blij mee Knipoog

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 13:02

Okee maar perfect is niet speciaal voor dressuur toch? had je moeite met inlopen?

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:23

Ik rij nu al drie jaar met Petrie Standaard! Erg fijne laarzen, blijven lang mooi en zitten lekker, maar ze zijn mij helaas te groot geworden! Ik heb nooit problemen gehad met het inlopen, maar dit kwam omdat ze niet hoog genoeg waren Bloos
Heb woensdag Petrie Anky op laten meten en ik ben erg benieuwd Haha!
Laat je goed adviseren!!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:30

Ik heb mijn standaards nu een jaartje of 2, hele fijne laarzen vind ik het ook.
Ze blijven mooi en zitten erg fijn, zijn alleen met inlopen vrij veel ingezakt wat ik jammer vind..
Maar ze passen nog steeds goed hoor Lachen, had ze alleen graag wat hoger gezien, vind de Anky's dan ook erg mooi.
Die hebben een 9cm dressuurboog, de standaard een 6cm.

De perfects vind ik erg mooi omdat die wat meer glanzen, dat is de coating die op het leer zit.
Deze laars is dan ook iets goedkoper dan de standaard, maar ik heb al vaak gehoord (o.a op bokt) dat de coating los liet etc. Karoliefje bijvoorbeeld.

Romaj62

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:32

Maartpaard: Petrie's zijn perfect!. Alleen zul je ze in het begin met inlopen vervloeken!!!!. Je kunt het beste inleghakjes erbij nemen. Die leg je los in de laars. Dan kom je met de knieholte al wat hoger. Ga er veel mee traplopen, zitten, fietsen. Ze zitten als het goed is in het begin heel hoog en strak. Na verloop van tijd zakken ze in en gaan helemaal naar je voeten en kuiten staan. Ideale Henkie!!!!! Rock-on, dudes! Je kunt als eerste laars net zo goed een standaard nemen. Dan kun je ze goed ervaren. Als je dan aan andere laarzen toe bent kun je een duurder model nemen. Laat wel goed de maten opnemen. Dit is erg belangrijk!!!!! En wanneer je ze opbergt, kun je het beste er laarzenspanners in doen. Dan blijven ze mooi in model! En natuurlijk goed onderhouden. Petrie heeft speciaal spul laten ontwikkelen voor onderhoud. Erg fijn. Het beste kun je geen schoensmeer gebruiken. Nou dat was heel wat info. Mocht je nog meer willen weten? Vragen staat vrij!!! OK dan! Go jij! Go jij!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:33

Ideale Henkie ?? haha!!
Ik vond ze met inlopen niet echt vervelend eigenlijk, vond het een beetje stroef en soms wat wondjes in mn knieholtes maar echt pijn enzo gelukkig niet Haha!

Romaj62

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:15

Lein: Ik kan je vertellen, met mijn Petrie's (toen hadden ze die hakjes nog niet) heb ik heel wat geleden. Een dan met name inderdaad de knieholtes, tot bloedens toe en veel blauwe plekken. Nu praat ik wel over een jaar of 8 geleden. Ik heb de Dressage. Helemaal op maat gemaakt omdat ik van die ongelukkige voeten heb, die in vrijwel geen fatsoenlijke schoen passen. Maar naar ongeveer 3 maanden zaten ze perfect. Nu nog trouwens. Alleen worden ze aan de binnekant een beetje kaal.

Noor90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:45

Ik heb de Petrie Perfects nu een paar maanden, en ik heb echt totaal geen last gehad met inlopen. De eerste paar dagen vond ik ze alleen nog niet zo fijn zitten met rijden omdat ze nog zo stijf waren, maar dat is nu echt volledig over.

Romaj62

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:18

Mijn dochter heeft net nieuwe Petrie's de Anky Grand Prix. Zij heeft ze een paar dagen achtereen aan gehad om in te lopen en zij heeft ook totaal geen last van drukkingen. Maar nogmaals ik spreek hier over mijn laarzen wel over 8 jaar terug!!!!!!!! Knipoog

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:21

Ik heb de Petrie Perfect, ben er niet zo tevreden over... dat laagje gaat er helemaal vanaf, het inlopen heeft bij mij zeker 2 maande geduurt voordat ze eindelijk een beetje lekker begonnen te lopen. Ik heb ze 2 jaar geleden gekock toen paste ze perfect nu zijn ze veels te groot. Voor mij geen Petrie's meer Knipoog

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:22

perfect zijn waardeloos als je vaak rijd, voor 1x per week zouden ze wat langer mee kunnen gaan, maar voor dagelijks of meerdere keren per week zijn ze binnen de korste keren stuk/lelijk.
ik heb 2 paar gehad, en beide waren ze zo stuk/lelijk.

Ik heb de petrie standaard, zit geen coating laagje op, dus blijft ook mooier
en kwa inlopen, gewoon gelijk mee op het paard stappen is het beste, hoe moeilijk het ook is Knipoog

maar na 2 a 3 keer rijden zaten die van mij al super Lachen

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 17:21

Heey,

Bedankt voor alle informatie! Ik heb ze vandaag gekocht. Ik had gelukkig standaard voeten/benen dus ik paste ze gelijk:D Heb de anky's. Ik vind ze erg mooi maar ze doen nog wel zeer in mn knieholtes als ik fiets of mn knie optrek. Maar ze gaan vanzelf wel zakken. Eigelijk vind ik ze best lekker zitten:D Nu al haha!

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:30

MaartPaard schreef:
Heey,

Bedankt voor alle informatie! Ik heb ze vandaag gekocht. Ik had gelukkig standaard voeten/benen dus ik paste ze gelijk:D Heb de anky's. Ik vind ze erg mooi maar ze doen nog wel zeer in mn knieholtes als ik fiets of mn knie optrek. Maar ze gaan vanzelf wel zakken. Eigelijk vind ik ze best lekker zitten:D Nu al haha!

Grr ik moet er nog 8 weken op wachten Knipoog
Maatwerk he!!
Veel plezier met de laarzen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 17:31

haha ja ben ik toch wel blij met mijn standaard voetjes Tong uitsteken

Romaj62

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:28

Gefeliciteerd en veel rijdplezier met je Anky's.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 09:41

dankjewel:D

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:06

Ik heb ook Petrie's... daar ben ik gelijk mee gaan rijden, nix eerst traplopen, fietsen enz enz!!
het is met opstappen soms wat onhandig in het begin, maar goed ik heb nooit pijn gehad ofzo!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:15

ik had petries wat een ondingen blij dat ik daar vanaf ben. Waren vrji snel stuk heb toen derbys gehad waar ik heel blij mee ben geweest en heb nu de niros die zijn echt super heerlijk

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:19

ik heb petrie standaard. met rit aan de achterkant. ze zaten heerlijk hoefde ze amper in telopen 1x rijden waren wat blaren maar daarna nooit meer last van gehad. en ook het inzakken heb ik nu na een halfjaar nog geen last van en gebruik ze toch vaak.

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:15

Romaj62 schreef:
Mijn dochter heeft net nieuwe Petrie's de Anky Grand Prix. Zij heeft ze een paar dagen achtereen aan gehad om in te lopen en zij heeft ook totaal geen last van drukkingen. Maar nogmaals ik spreek hier over mijn laarzen wel over 8 jaar terug!!!!!!!! Knipoog

Dat ben ik dus. Haha! Voor de Grand prix heb ik een dikke 6 jaar met de Petrie Elite gereden. En ik had ze elke dag aan. Tijdens het inlopen had ik de knieholtes kapot joh! Toen hadden ze die hakjes ook nog niet. oh, wat heb ik ze vervloekt in het begin, ik had op een gegeven moment ontzettend ontstoken knieholtes, omdat ze zo kapot waren, maar ik wel stug door ging. Ze moesten toch worden ingelopen? Clown
Maar ik heb er uiteindelijk toch een dikke 6 jaar mee gereden en na het inlopen zaten ze echt als gegoten.
En nu met de Grand Prix? Wat een verschil! Zo soepel! Met de eerste keer aantrekken zaten ze een beetje strak, maar nu trek ik ze aan en loop ik er mee weg. Heerlijke laarzen. *LOL*

MaartPaard: gefeliciteerd met je laarzen! Haha!