Hallo , ik ben heb een friese merrie veulen Zanna ze is 10 maanden.
Het is echt een poepie , ik kan er alles mee doen ik kan zo der hoef optillen zonder dat ze een stap verzet , ze heeft nog nooit getrapt naar men shet
en naar mensen. je zou het eigelijk niet kunnen zeggen van een veulen van 10 maanden , maar ze heeft een hartje van goud ( tot nu toe het kan altijd veranderen ).
Maar nu mijn probleem :
Mijn nichtje verzorgt mijn shetlander omdat ik er te groot voor ben om op te rijden , dus mijn nichtje rijd in de wei met hem en rondjes lopen enzo. en ik sta dan te kyken in de wei en knuffelen met Zanna. Maar het is me nu al 2 keer gebeurt dat als k in een omhelzing sta of ik ben der aan het aaien , dat ze gaat steigeren terwijl ik ernaast sta !
Ze raakt me niet , ze kijkt echt uit want k hoef niet eens een pas opzij te doen en ik blijf ook altijd rustig omdat ze anders schrikt en dan valt ze misschien achterover.
ik heb altijd eigen paarden en verzorgpaarden gehad , maar geen veulens en dit gedrag ook niet meegemaakt.
Mijn vraag is dus als iemand het weet , doet ze dit omdat ze wil spelen of omdat ze dominant wil zijn of iets anders? als ze steigert heeft ze der oortjes gewoon normaal naar voren en als ze weer staat komt ze weer knuffelen. Aangezien ik niet weet of het spelen is of iets dergelijks kan ik er ook niks aan doen.
Dus als iemand er iets over weet , wil k het graag zien want als ze het doet om dominant te zijn , moet ik der laten zien wie er de baas is maar als het spelen is niet.
Alvast bedankt voor de reacties op mijn vraag !