Strandritten in Burgh-Haamstede

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selinaa

Strandritten in Burgh-Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:57

Hallo Lachen

ik zit met een vraag:
Ik ga namelijk van 4-7juli met de paarden naar de zee in Burgh-haamstede (ben een belg)
Nou, ik heb dus nog nooit van die plek gehoord.
Dus vraag ik aan de mensen die daar al ooit zijn geweest of iets van hebben gehoord, hier een reactie te plaatsen
over hoe het is om daar met je paard te rijden, mooie stranden?, leuke winkels?, andere leuke dingen om te doen?
Ik regel mijn vakantie zelf niet maar wel diegene die met mij meegaat Lachen
We blijven slapen in een caravan en onze paarden bij Alex van stoeterij nr 1in Burgh-Haamstede.
Heeft iemand hier ervaring mee, met deze manege?
En als jullie foto's hebben van deze plek, vb van die manege,,de stranden,,.. post ze dan alsjeblieeft Haha!

Hopelijk krijg ik van jullie veel reacties Knipoog

mammaslamma

Re: Strandritten in Burgh-Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:31

Bij deze een reactie uit het dorp zelf........
Het rijden is hier super, alleen zit je niet op de meest ideale plek om in het bos te rijden, bij Alex vandaan ga je via een klein bosje, langs campings, door de duinen naar het strand, dan kom je weer wel op het breedtste stuk strand uit, waar je gewoon op mag zomers.
Ik woon zelf aan de andere kant van het dorp, in Burgh, en zit in een paar minuten in het bos, hier kun je zeker anderhalf uur goed rijden, neem je de directe route naar het strand, ben je er in 15 minuten.
Ik rijd regelmatig jullie kant op, maar dan over het strand, dat kunnen jullie ook omgekeerd doen, over het strand en dan door het bos, door het dorp weer terug naar Alex.
Daar rijd je dan wel een kleine 3 uur op, maar zeker de moeite waard........
De wei bij Alex is prima, de stallen matig, erg donker, de bak is niks, maar daar kom je wrs niet voor.
Alex doet het verder prima, erg begaan met z'n paarden, de caravan's ken ik niet.
Het dorp is niet groot, wel gezellig, ga vooral es naar Zierikzee, en om te stappen naar Renesse, je zult je hier niet vervelen.
Veel plezier

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 16:14

O bedankt voor je reactie!!
Bedoel je dan dat het bij alex lang rijden is tot aan het strand of dat de bossen er niet leuk zijn???
Hopelijk word het heel leuk in jou dorp !!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:17

Selinaa schreef:
Bedoel je dan dat het bij alex lang rijden is tot aan het strand of dat de bossen er niet leuk zijn???

via die manege heb ik ook een keer een strandrit gedaan, we zijn érg lang onderweg geweest (maar dat wilden we ook! Haha! ) maar we waren best gauw op het strand Haha!
paarden vond ik lief, ze waren er meegaand mee, en hij zocht de goede paarden uit bij je Lachen
de stallen was niet echt super idd nee Lachen
camping heb ik geen idee van Bloos Lachen

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:45

Selinaa schreef:

Het is maar net wat je leuk vind, bij mij rijd ik gelijk het bos in en dan het strand, waar jij zit moet je langer over de weg rijden om op het strand te komen, en het bos is klein.
Maar zoals gezegd, als je de tijd hebt, gewoon jouw route naar het strand nemen, en richting Burgh rijden, daar het strand af, door het bos, terug door het dorp.
Neem de 1e keer wel Alex mee, anders weet je niet waar je eraf moet, staat slecht aangegeven en het bos is wel niet zo groot, maar je kunt er toch wel de weg kwijt raken.

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 17:54

ja we waren van plan om vrijdag aankomen en dan tocht onder belgeiding, zaterdag grote tocht onder begleiding (liefst met groep) en zondag nog zelf tocht maken en maandag vertrekken dacht ik Lachen ! bedankt voor jullie reacties!