pijlijke knieen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

connie1964

pijlijke knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 12:33

ik krijg tijdens t rijden echt pijnlijke knieen...Als ik na rit afstap van bv 2 uur zak ik er bijna doorheen.Ik rijd western met normale lange beugels,dus daar kan t niet aan liggen.Zou t zijn dat ik wat meer spieren moet kweken?Ik heb er echt last van.Wie herkent dit?

Morrow_Less

Re: pijlijke knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:18

Ik zak plotseling gewoon door men knie na het rijden en ook gewoon als ik aan het stappen ben, echt vervelnd. Ik zou ook niet weten hoe het komt.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:19

ik heb er ook last van, erg vervelend is het Verdrietig
maar hoe het komt? geen ideej

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:59

Ik heb het ook. Beugels met vering is misschien een idee.
Kijk eens op www.goedhard.nl

janienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:33

Dat had ik ook afgelopen zondag na een ritje van 2 uur Ja
Maar het was voor mij dan ook ff geleden dat ik zo lang had gereden, ik denk dat het komt doordat je lang in dezelfde houding zit met je knieën. Denk dat het idd een kwestie is van je bovenbeenspieren trainen, want daarvoor had ik er nooit last van.

keunig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:40

ik heb hier idd ook last van, maar niet alleen bij het paardrijden, eigenlijk wel bij alles. ik heb hier al 5 verschillende fisio's voor gehad en een antal keer naar het ziekenhuis geweest maar ze weten eigenlijk allemaal niet wat het is en wat ze er mee aan moeten!! wat ze wel alle 5 hebben gezecht is dat mijn spieren rond mijn knieen sterker moeten worden, maar als ik daarvoor ga trainen krijg ik nog meer pijn. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:41

Ik herken het, maar ik weet niet of je hetzelfde hebt als mij Knipoog Ben al een tijd er niet meer doorgezakt, maar mijn knieën worden heel stijf zeg maar. Moeilijk om uit te leggen eigenlijk ... maar als ik een tijd in het zadel heb gezeten en zeker als het koud is of regent.. dan heb ik altijd problemen met afstappen omdat ik mijn knie gewoon niet meer kan plooien (of ja, dat doet dan gewoon vreselijk pijn). Ook de schok met het neerkomen baart mij zorgen, dus op momenten is dat best wel grappig om mij te zien afstappen (ik probeer dan op 1 been neer te komen maar ook niet met mijn volle gewicht aangezien het om mijn 2 knieën gaat, ik neem gewoon de knie met het minste pijn op dat moment).. Clown

Maar ik heb ook daadwerkelijk een knieprobleem, mijn spieren liggen niet hoe ze moeten liggen en als er druk op mijn knie komt dan heeft dat gevolgen. Ook bv. tegen een boom of springpaal knallen met je knie is niet zo gezond met wat ik heb, en tja ... dat is in het verleden wel eens gebeurt Clown

Ik moet zeggen dat ik minder last heb sinds ik met beugels met vering rij en ook omdat ik vaker heb gereden. In het begin had ik echt na elke rit vreselijk pijn (zelfs na een uur al) maar nu hangt het echt van de rit af.. soms heb ik geen last en rij ik 4u, soms rij ik 2u en heb ik wel last ...

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:55

Misschien is het zadel op het gedeelte tussen je bovenbenen (de twist) wat te breed waardoor je knieën in een onnatuurlijke hoek worden gedwongen.

Het idee van beugels met vering schijnt wel iets te helpen.

Ik zou met zo'n lange rit ook aanraden om (in elk geval voor je afstappen, maar kan zeker ook tijdens het rijden) even de benen en onderrug even door te bewegen. Zo doorbloed je de spieren en worden ze er op voorbereid dat ze weer "aan het werk moeten".

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 11:32

tis idd net of t niet goed doorbloed is...nou heb ik wel een zeer ernstige hernia gehad dus ik ben eigenlijk bezorgd dat t vanuit mn rug komt.Ik probeer nu met losse benen af te stappen want houd ik mijn voet in de beugel dan gaat t gewoon niet.Als ik even heb rondgelopen en de boel heb losgeschud gaat t wel weer.Mn knieen kraken wel heel erg,van die akelige knakken als ik ze buig..
Soms ist onderweg zo erg dat ik wel moet stappen omdat draven met lichtrijden echt te veel zeer doet.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:51

Ik heb het ook wel eens, volgens mij is het dat , spieren korter zijn dan je botten ofzo..