Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
poiuytreem schreef:Zoek eens naar de oorzaak.
mogelijke oorzaak:
Lichamelijke klachten, ; laat osteopaat, da of fysio komen
Slecht passend zadel, ; laat een zadelmaker komen
geen plezier beleven aan het rijden ; zie ander topic over aansingelen 'vraagje over lichaamstaal'.
Je paard probeert je in iedergeval iets duidelijk te maken. Ik zou eerst duidelijk willen weten wat er aan de hand is voor ik verder zou gaan met rijden.
santi_shetje schreef:is de singel niet te klein ofzo
of het zadel miss.
K zou het eens laten nakijken.
Evelyne79 schreef:Laat er eens een sportmassagetherapeut voor paarden naar kijken.
op http://www.massagehippique.nl bij externe links kun je kijken waar er een bij jou in de buurt zit, voor meer info kun je mij ook pb-en
MyrtheJ schreef:Nou, mijn pony die liet zich ook niet meer opzadelen en ik mocht niet meer opstappen, en die heeft nu bijvoorbeeld artrose in haar voorbenen.
Pijn kan zomaar ontstaan, problemen kunnen altijd ontstaan. Toch zou ik er eens naar laten kijken als ik jou was.
nickyu schreef:maar niet uitgesloten ..
en er kan nog veel meer aan de hand zijn
liefste voor je paard is eerst eens goed laten kijken of er inderdaad niks aan de hand is
paar dgaat zelden voor niks lelijk doen
miss vind die de huidige singel niet fijn
ga je wel eerst een stukje stappen voordat je echt aansingelt
of gooi je zadel erop en dan direct aansingellen ?
nickyu schreef:paard zal zelden uit aanstellerietus pijn laten zien![]()
als ik direct op 1 gaatje na aansingel zegt mijn paard ook
bey bey , vind die niet leuk ...echt niet leuk
ik leg zadel erop , en de singel vast , loop stukje aan de hand en singel iets verder , nog wat meer beweging en dan heb ik weer een hand ruimte dan singel ik aan
nooit aangesnoerd , hoeft ook niet zadel ligt goed