vraagje over hippozorg verzekering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oowie

vraagje over hippozorg verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 17:49

ik weet dat er al veel vragen over verzekeringen lopen,maar ik stel toch even mijn vraag hier omdat ik er geen duidelijk antwoord op kan vinden.

ik wil mijn paard graag laten verzekeren bij hippozorg,waar ik haar voor zou willen verzekeren zijn dingen als dood en brand en de kosten als ze naar een kliniek zou moeten.

ik dacht zelf aan de dood verzekering in combinatie met de wa en beperkte ziektekosten verzekering,maar mijn vraag is of je in de praktijk ook echt wat hebt aan zo'n verzekering.

wat zijn jullie ervaringen?

ik wil alleen beperkt ziektekosten verzekeren omdat dit rekeningen zijn die erg in de papieren kunnen lopen (ze vergoeden dan alleen behandelingen door bijv een kliniek),de gewone dierenartsbehandelingen vallen meestal wel mee qua kosten,maar aan de andere kant,als je mazzel hebt zal je paard nooit van zijn leven een kliniek nodig hebben...

zouden jullie deze verzekering afsluiten?of zouden jullie dan helemaal geen verzekering afsluiten?
ik heb een premie berekening gedaan voor de dood,wa,en beperkte ziektekostenverzekering en ik kom om een premie van € 60,- per jaar,dus daarvoor hoef ik het niet te laten.

Anoniem

Re: vraagje over hippozorg verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:51

VSW --> TAO.

Angelshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:58

Een berekening van 60 euro per jaar?
Mag ik vragen voor welk bedrag je je paard wilt laten verzekeren?
Ikzelf heb al 2 keer een paard verzekerd gehad bij Hippo Zorg, alleen dan wel voor dood en uitgebreide ziektekosten omdat je bij beperkte ziektenkosten alleen naar bepaalde klinieken mag gaan en die zijn hiervandaan nogal ver.
Ik heb er al een hoop aangehad qua vergoedingen, maar daarentegen ook een hoop pech gehad qua paarden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:59

Verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of dragen.
Je leest de kleine lettertjes HEEL ERG GOED!!! En daarna besluit je of je verzekerd of niet.
Let er vooral op tot welke bedragen ziektekosten zijn verzekerd, welke voorwaarden gesteld worden aan uitkering. Tot slot gooien sommigen je paard buiten tegen de tijd dat ze 20 zijn.
Al met al heb ik ze niet verzekerd.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 20:38

Angelshet schreef:
Een berekening van 60 euro per jaar?
Mag ik vragen voor welk bedrag je je paard wilt laten verzekeren?
Ikzelf heb al 2 keer een paard verzekerd gehad bij Hippo Zorg, alleen dan wel voor dood en uitgebreide ziektekosten omdat je bij beperkte ziektenkosten alleen naar bepaalde klinieken mag gaan en die zijn hiervandaan nogal ver.
Ik heb er al een hoop aangehad qua vergoedingen, maar daarentegen ook een hoop pech gehad qua paarden.

het paard is pas een jaar oud,ik wilde m laten verzekeren voor 2000,- kom dan op 74,- per jaar,als ik hem voor iets minder zou verzekeren kom ik op 60,- per jaar,dan heb ik dus doodverzekering en wa en beperkte ziektekosten.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:16

Vergeet niet dat ziektekosten verzekering alleen dekt wat ook door je basisverzekering gedekt wordt. Is je paard bijv. kreupel door het een of het ander en moet hij/zij daarvoor naar de kliniek, dan worden deze kosten dus niet vergoed .

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 11:03

Ziolette schreef:
Vergeet niet dat ziektekosten verzekering alleen dekt wat ook door je basisverzekering gedekt wordt. Is je paard bijv. kreupel door het een of het ander en moet hij/zij daarvoor naar de kliniek, dan worden deze kosten dus niet vergoed .

hmm daar heb je dan ook weinig aan.... dan moet je dus de uitgebreide verzekering nemen en daarbij dan beperkte ziektekosten bijv?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:10

Ja, idd dan ben je voor vrijwel alle problemen verzekerd qua ziektekosten.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 11:47

Ziolette schreef:
Ja, idd dan ben je voor vrijwel alle problemen verzekerd qua ziektekosten.

maar ik vraag me af in hoeverre je wat hebt aan zo'n verzekering.
als ik pas wat aan zo'n verzekering heb als ik haar echt uitgebreid verzeker (bijv ODA+WA+ziektekosten beperkt) dan ben ik per maand € 22,- kwijt,ga ik voor de combi ODA+WA+ziektekosten uitgebreid dan ben ik € € 32,- per maand kwijt,maar volgens mij is zelfs dan nog niet alles gedekt,plus dat je een eigen risico hebt van 25% per gebeurtenis,
dat houdt in dat je dus €32,- per maand betaald,en dat als er wat is en je paard moet naar een kliniek dan je dan alsnog 25% van de rekening zelf kan betalen,is het dan niet handiger om gewoon ipv €32,- per maand premie te betalen,gewoon iedere maand €50,- apart te zetten op een aparte rekening voor mijn paard?
voor hetzelfde geld heb je die verzekering nooit nodig,maar dan betaal je dus wel per jaar € 385,- aan premie + je 25% eigen risico per gebeurtenis....

en over de wa verzekering,ik ben bij unive wa verzekerd,mijn hond valt ook onder de verzekering,valt een paard daar dan ook automatisch onder?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:49

oowie schreef:
voor hetzelfde geld heb je die verzekering nooit nodig,maar dan betaal je dus wel per jaar € 385,- aan premie + je 25% eigen risico per gebeurtenis....

dat is dus de afweging die je zelf moet maken...
verzekeren of het bovenstaande bedrag elke maand op een aparte rekening zetten bv...
als er écht iets ernstigs gebeurd kan het zijn dat je zelf heel veel moet betalen, maar als je paard tot aan zijn/haar dood gezond blijft, heb je een aardig spaarpotje over...

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:54

Extra WA verzekering is ook niet nodig dan.

VWB de ODA, ook bij de ODA is je paard niet verzekerd bij bijv. peesblessures of artrose, OCD en dat soort kreupelheden.

Ieder moet voor zich weten wat ie wil verzekeren of dat hij/zij zelf een potje maakt. Ik had niets gehad aan een potje, ik heb voor de komende 10 jaar mijn premies er nog wel uit en wij betalen gemiddeld 45 euro per paard per maand aan verzekering......... Maar een ander heeft in 10 jaar tijd de DA alleen nodig voor een enting, dan is het idd erg jammer van het geld.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 14:22

Citaat:
VWB de ODA, ook bij de ODA is je paard niet verzekerd bij bijv. peesblessures of artrose, OCD en dat soort kreupelheden.

Ieder moet voor zich weten wat ie wil verzekeren of dat hij/zij zelf een potje maakt. Ik had niets gehad aan een potje, ik heb voor de komende 10 jaar mijn premies er nog wel uit en wij betalen gemiddeld 45 euro per paard per maand aan verzekering......... Maar een ander heeft in 10 jaar tijd de DA alleen nodig voor een enting, dan is het idd erg jammer van het geld.

tsja ik vind het dus echt heel moeilijk om een keuze te maken....
als ik zou gaan voor de ODA+uitgebreide ziektekosten dan ben ik € 28,- per maand kwijt,dat is per jaar zeg maar € 345,-

dat is over een periode van 5 jaar € 1700,- als ie dus in die 5 jaar tijd een keer echt wat zou krijgen dan heb je die € 1700,- er al weer uit denk ik,maar je hebt dan wel als voordeel dat je je paard ten alle tijden kan laten helpen en niet nog is moet twijfelen of je dat financieel wel red,vooral aan de begin periode als je paard er net is omdat je dan nog niet zoveel paarden-spaargeld achter de hand hebt.

aan de andere kant,als je paard tijdens die 5 jaar nooit wat ernstigs krijgt dan is die € 1700,- dus gewoon weg.....

wat het spaargeld betrefd,hoeveel is verstandig om zelf achter de hand te hebben als je kiest om niet te verzekeren?
ik snap hoe meer hoe beter natuurlijk,maar wat is nou een redelijk bedrag?

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:29

Ik heb mijn vorige paard bij equine risk verzekerd, dat is een tussenpersoon van hippozorg.
Ik had hem gewoon de standaard verzekering, niet de ziektekosten. Hier zat dan ook dood, noodzakelijk doden, diefstal, blikseminslag etc.
Mijn paard kreeg binnen de 5 maanden die ik hem had, koliek. DA erbij het hele verhaal. Uiteindelijk naar de kliniek en daar was hij uit eindelijk niet meer te redden.
Ze moesten hem dus in laten slapen...
En goh, wat was ik dan nog blij dat ik hem verzekerd had.
Het geld stond trouwens binnen 3 weken op de rekening.
(1 april euthansie verklaring opgestuurd en 8 april op mijn rekening)

Je gaat er niet vanuit dat je paard snel dood zou gaan, maar bij mij was dit dus al binnen 5 maanden het geval! Dus voor mij heeft de verzekering goed uitgepakt.
(moest de kosten van DA en kliniek wel zelf betalen)

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:58

ik kwam net in een ander topic het volgende tegen,

namelijk dat je alleen het bedrag vergoed krijgt van de verzekerde waarde van je paard,en dat je je paard niet hoger kan verzekeren??

stel dus dat mijn paard 2000,- heeft gekost

en dat ie koliek krijgt en naar de kliniek moet etc,en dit alles bij elkaar zal 5000,- kosten

dan krijg ik van die 5000,- maar 2000,- vergoed???? dan moet ik dus zelf alsnog 3000,- betalen?

klopt dat?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:44

Mijn paard is voor minder aangekocht dan dat ze verzekerd is, je mag er wel iets boven gaan zitten (en in mijn geval is er ook een inspecteur langs geweest omdat ik het dier voor bijna het dubbele van de aanschafwaarde wilde laten verzekeren).

Stel je paard is verzekerd voor 2500 euro en moet geopereerd worden. Kosten 3500 euro, dan claim je bij de verzekering 75% v. 3500 = 2625 euro. Je moet dan zelf 2625 - 2500 = 125 euro + 875 eigen risico = 1000 euro betalen. Moet je paard na deze operatie alsnog afgemaakt worden of volledig ongeschikt zijn, dan krijg je gewoon 3500 euro of 90% daarvan.

De grotere operaties/onderzoeken ed die mijn paarden tot nu toe gehad hebben lagen qua kosten tussen de 1000 euro en 2000 euro per paard.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 20:19

Ziolette schreef:
Mijn paard is voor minder aangekocht dan dat ze verzekerd is, je mag er wel iets boven gaan zitten (en in mijn geval is er ook een inspecteur langs geweest omdat ik het dier voor bijna het dubbele van de aanschafwaarde wilde laten verzekeren).

Stel je paard is verzekerd voor 2500 euro en moet geopereerd worden. Kosten 3500 euro, dan claim je bij de verzekering 75% v. 3500 = 2625 euro. Je moet dan zelf 2625 - 2500 = 125 euro + 875 eigen risico = 1000 euro betalen. Moet je paard na deze operatie alsnog afgemaakt worden of volledig ongeschikt zijn, dan krijg je gewoon 3500 euro of 90% daarvan.

De grotere operaties/onderzoeken ed die mijn paarden tot nu toe gehad hebben lagen qua kosten tussen de 1000 euro en 2000 euro per paard.

stel dat ik mijn jaarling bij hippozorg zou verzekeren,met een verzekerde waarde van 2000,- , ik zou dan de dood en ongevallen verzekering afsluiten,samen met een beperkte ziektekosten verzekering.
de kosten van deze verzekering zijn zodanig laag € 17,- per maand,dat ik ook zelf nog een bedrag opzij kan zetten voor de normale dierenartsrekeningen,de echt dure rekeningen van bijv een kliniek worden dan toch vergoed door de beperkte ziektekosten verzekering als ik het goed heb?
alleen vallen daar volgens mij dan weer geen beengebreken onder??

en hoe zit het met de verzekerde waarde als het paard ouder wordt? ze zal eerst in waarde toenemen neem ik aan,maar komt er ook een leeftijd waarop ze in waarde daalt of blijft dat op een bepaald eleeftijd vaststaan zeg maar?

ik vind het allemaal zo verdomd onduidelijk!
het gaat mij erom dat ik mijn paard kan laten helpen als er echt iets ernstigs is als ernstige koliek of iets dergelijks,dat zijn dingen waarvan ik het bedrag niet in eens op kan hoesten namelijk.....maar aan de andere kant,hoe vaak komen dat soort dingen nou voor....

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:28

inderdaad, ze keren nooit meer uit dan 2000 euro in jouw geval.

Ik had mijn paard niet verzekerd en was vorige zomer 3000 euro kwijt. (slik) nog los van de andere kosten die ik moest maken (vervoer, voedingsaanpassingen, ander strooisel, iedere dag naar de kliniek op en neer, supplementen)
nu maar hopen dat hij niet snel weer ziek wordt, dan heb ik de premie er over 5 jaar wel uit. Mijn paard werd niet geopereerd dus had ik m heel duur moeten verzekeren mocht ik geld terugkrijgen als ik wel verzekerd was.

Het blijft lastig, ik heb er toch geen spijt van dat ie niet verzekerd was omdat ik een weloverwogen beslissing heb gemaakt. Ik ben ten alle tijden degene die beslist (en betaalt) welke behandeling mijn paard nodig heeft.

Een volgende keer zou ik mijn paard wel verzekeren denk ik.

En die WA, die valt bij mij onder mijn verzekering, en ik ben dubbel verzekerd want ik heb een ruiterbewijs.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:36

Meld zich hier ook even.

Ik heb mijn paarden verzekerd bij equipe paardenverzekeringen.
Toendertijd een 2- jarige merrie gekocht en laten verzekeren voor Fl. 7.500,= in 2000. Gewoon een standaard verzekering.
Tegen koliek, ongeluk en dood.
In 2006 heeft ze na een ongeluk op de weide haar been gebroken en het verzekerde bedarg kregen we netjes uitgekeerd met een zeer nette brief erbij.
Ik heb mijn andere paarden hier ook verzekerd en betaal gemiddeld per paard 150,= op jaarbasis.
Bij mij zijn altijd inspecteurs langsgeweest om de paarden te "taxeren".
Met Roos vond ik het niet nodig om haar hoger te verzekeren, moest dan immers ook meer betalen, maar achteraf wel spijtig, want voor die paar centen die ik er voor heb gekregen kan ik niet een soortgelijk paard kopen.
Begrijp me niet verkeerd, ik had 10000x liever mijn paard gehouden, maar kijk uit als je je paard onderverzekerd.

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:37

ik vind dit ook altijd moeilijk. Mijn paard is verzekerd, ik betaal 22 euro p/m. Tot op heden ook niet nodig gehad gelukkig. Zit nu te twijfelen of dat ik hem wel of niet in de verzekering zou houden. Kan inderdaad net zo goed zelf elke maar geld op zij zetten. Maar haal je het paard uit de verz dan zal je net zien dat ie van alles gaat mankeren.
lastig!

WA valt bij mij ook onder mijn eigen verzekering, Centraal Beheer

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 20:45

linda22 schreef:
ik vind dit ook altijd moeilijk. Mijn paard is verzekerd, ik betaal 22 euro p/m. Tot op heden ook niet nodig gehad gelukkig. Zit nu te twijfelen of dat ik hem wel of niet in de verzekering zou houden. Kan inderdaad net zo goed zelf elke maar geld op zij zetten. Maar haal je het paard uit de verz dan zal je net zien dat ie van alles gaat mankeren.
lastig!

WA valt bij mij ook onder mijn eigen verzekering, Centraal Beheer

wa valt als het goed is ook onder mijn verzekering,ben bij unive verzekerd,mijn hond i ook meeverzekerd,dus ik denk mijn paard ook,maar dat moet ik nog even navragen voor de zekerheid.
waar het mij om gaat is dat ik zelf geen spaarpot achter de hand heb van € 2000,- en als er dus echt wat is kan ik dat op dit moment niet ophoesten,de gewone da rekeningen gaat wel lukken,maar de duurdere dingen dus niet.
nu kan ik er van uit gaan dat er het komende jaar weinig ernstigs zal gebeuren,en dan heb ik over een jaar wel die spaarpot van
€ 2000,- maar als er wel wat gebeurt in dit jaar dan zit ik er mee,het is een blijft natuurlijk een jong paard,en die willen zich nog wel eens erg onstuimig gedragen natuurlijk met alle gevolgen van dien.
mijn vorige paard heb ik gehad vanaf een leeftijd van 6 maanden tot een jaar of 6,zij heeft 1x wat gehad,namelijk koliek,ze heeft toen een injectie gekregen hiertegen geloof ik,weet niet wat dit gekost heeft want mijn ouders betaalde toen nog alles,maar als ik naar mijn vorige paard kijk dan denk ik,ik ga niet verzekeren.......moeilijk hoor!!
ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om alleen de komende 2 jaar te verzekeren,totdat ik een goede spaarpot heb opgebouwd,maar dan nog blijf je zitten met de lage verzekerde waarde en een eigen risico,dus of het dan zoveel zin heeft om te verzekeren?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:36

Bij HippoZorg gaat de premie van de verzekering vanaf het 16e jaar van het paard met iets van 1% per jaar omhoog.

Onze jaarling is voor 3500 euro verzekerd, dat wordt ergens dit jaar verhoogd naar 4500 euro (mbv gezondheidsverklaring) en als ze 2,5 is wordt ze geröntgend, is ze goed gaat ze verder omhoog qua verzekerde waarde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:41

Ik heb mijn paard rondom verzekerd voor alles, en dan ook echt alles! Al zou mijn paard zijn sleutelbeen breken dan nóg ben ik verzekerd. Mijn vorige paard kreeg op 5jarige leeftijd spat en godzijdank was ik ervoor verzekerd. Sommige verzekeringen verzekeren nl niet voor spat en artrose...

Abel is btw verzekerd voor het aankoopbedrag

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 23:06

MarcoBorsato schreef:
Ik heb mijn paard rondom verzekerd voor alles, en dan ook echt alles! Al zou mijn paard zijn sleutelbeen breken dan nóg ben ik verzekerd. Mijn vorige paard kreeg op 5jarige leeftijd spat en godzijdank was ik ervoor verzekerd. Sommige verzekeringen verzekeren nl niet voor spat en artrose...

Abel is btw verzekerd voor het aankoopbedrag

maar als je een paard koopt in de lagere prijsklasse en je verzekerd dus ook voor zo'n laag bedrag,dan heeft het dus eigenlijk weinig zin om daarvoor te verzekeren?want meer dan € 2000,- zal ik dan niet uitgekeerd krijgen,en dan heb ik nog mn eigen risico...als ik een jaar goed spaar dan heb ik die € 2000,- ook op mijn rekening staan,en mocht er in dat eerste jaar wat gebeuren dan verzinnen we daar wel wat op!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 07:47

Ik heb mijn paard voor een prikkie gekocht. Het is een uitgekoersde draver en ondanks dat hij goed gefokt en volledig gezond is zijn ze dan voor die mensen niet veel meer waard. Bovendien wilden ze graag een goed tehuis i.p.v dat hij naar de slacht ging. Maargoed, stel hij krijgt koliek en dat gaat 3000 kosten, krijg ik dan alleen het bedrag terug waarvoor ik het paard heb aangekocht? Of komt er dan iemand taxeren die de echte waarde van het paard kan inschatten.

Hmm... Ik ga toch maar eens het een en ander lezen over die verzekeringen, ik wil mijn hond en mijn vogel (groenvleugel ara, kan ook een hoop gaan kosten) er ook in namelijk. Weet iemand of er verzekeringen zijn waar al je dieren bij verzekerd kunnen worden?

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 04:22

en ik zit nog steeds te kijken naar verzekeringen....

punt is dat ik de meeste verzekeringen erg duur vind,en dat ik mijn paard maar tot een bepaald bedrag kan verzekeren omdat ze niet meer waard is,maar goed,dat is dan wel een niet al te groot bedrag,maar ik heb het zelf niet op mijn rekening staan,dus het is toch wel fijn om die zekerheid te hebben denk ik!

ik zit er aan te denken om haar te verzekeren voor dood en ongevallen,en dan de beperkte ziektekosten verzekering,zo heb je de enge dingen als koliekoperaties enzo wel gedekt,het dekt natuurlijk geen kreupeheden,en ook geen kosten van een gewone dierenarts,alleen van een bepaalde kliniek,dus ik weet niet of dit echt zo praktisch is....

maar aan de andere kant,een gewone dierenarts die voor wat kleine dingen komt kan ik zo nog wel betalen,en als het onder een bepaald bedrag zit krijg je toch (zo goed als) niks vergoed.... het gaat mij meer om de noodgevallen en dus duurdere behandelingen,waarvan ik dan weet dat ik haar kan laten helpen als ik dat wil,want zoals het er nu voorstaat zou ik dat anders financieel niet kunnen.

zouden jullie in mijn situatie kiezen voor de dood en ongevallen + beperkt ziektekosten? of zouden jullie iets anders kiezen en waarom?