Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Angelshet schreef:Een berekening van 60 euro per jaar?
Mag ik vragen voor welk bedrag je je paard wilt laten verzekeren?
Ikzelf heb al 2 keer een paard verzekerd gehad bij Hippo Zorg, alleen dan wel voor dood en uitgebreide ziektekosten omdat je bij beperkte ziektenkosten alleen naar bepaalde klinieken mag gaan en die zijn hiervandaan nogal ver.
Ik heb er al een hoop aangehad qua vergoedingen, maar daarentegen ook een hoop pech gehad qua paarden.
. Ziolette schreef:Vergeet niet dat ziektekosten verzekering alleen dekt wat ook door je basisverzekering gedekt wordt. Is je paard bijv. kreupel door het een of het ander en moet hij/zij daarvoor naar de kliniek, dan worden deze kosten dus niet vergoed.
Ziolette schreef:Ja, idd dan ben je voor vrijwel alle problemen verzekerd qua ziektekosten.
oowie schreef:voor hetzelfde geld heb je die verzekering nooit nodig,maar dan betaal je dus wel per jaar € 385,- aan premie + je 25% eigen risico per gebeurtenis....
Citaat:VWB de ODA, ook bij de ODA is je paard niet verzekerd bij bijv. peesblessures of artrose, OCD en dat soort kreupelheden.
Ieder moet voor zich weten wat ie wil verzekeren of dat hij/zij zelf een potje maakt. Ik had niets gehad aan een potje, ik heb voor de komende 10 jaar mijn premies er nog wel uit en wij betalen gemiddeld 45 euro per paard per maand aan verzekering......... Maar een ander heeft in 10 jaar tijd de DA alleen nodig voor een enting, dan is het idd erg jammer van het geld.
Ziolette schreef:Mijn paard is voor minder aangekocht dan dat ze verzekerd is, je mag er wel iets boven gaan zitten (en in mijn geval is er ook een inspecteur langs geweest omdat ik het dier voor bijna het dubbele van de aanschafwaarde wilde laten verzekeren).
Stel je paard is verzekerd voor 2500 euro en moet geopereerd worden. Kosten 3500 euro, dan claim je bij de verzekering 75% v. 3500 = 2625 euro. Je moet dan zelf 2625 - 2500 = 125 euro + 875 eigen risico = 1000 euro betalen. Moet je paard na deze operatie alsnog afgemaakt worden of volledig ongeschikt zijn, dan krijg je gewoon 3500 euro of 90% daarvan.
De grotere operaties/onderzoeken ed die mijn paarden tot nu toe gehad hebben lagen qua kosten tussen de 1000 euro en 2000 euro per paard.

linda22 schreef:ik vind dit ook altijd moeilijk. Mijn paard is verzekerd, ik betaal 22 euro p/m. Tot op heden ook niet nodig gehad gelukkig. Zit nu te twijfelen of dat ik hem wel of niet in de verzekering zou houden. Kan inderdaad net zo goed zelf elke maar geld op zij zetten. Maar haal je het paard uit de verz dan zal je net zien dat ie van alles gaat mankeren.
lastig!
WA valt bij mij ook onder mijn eigen verzekering, Centraal Beheer
MarcoBorsato schreef:Ik heb mijn paard rondom verzekerd voor alles, en dan ook echt alles! Al zou mijn paard zijn sleutelbeen breken dan nóg ben ik verzekerd. Mijn vorige paard kreeg op 5jarige leeftijd spat en godzijdank was ik ervoor verzekerd. Sommige verzekeringen verzekeren nl niet voor spat en artrose...
Abel is btw verzekerd voor het aankoopbedrag