Oldenburger + startkaartaanvraag = hulp gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Intervarno

Oldenburger + startkaartaanvraag = hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 17:41

Zijn er hier op bokt nog meer mensen die een startkaart + Oldenburger hebben?

Ik doe hier een wanhopige poging tot het invullen van het formulier van de startkaartaanvraag, maar het wil niet echt lukken, misschien dat iemand me hier kan helpen, want ik voel me nu behoorlijk blond Blond

Ik heb een aantal dingen nodig die ik niet kan vinden:
* Stamboeknummer (levensnummer heb ik wel)
* Stamboeknummer vader
* Stamboeknaam (bij mijn paard staat er helemaal geen naam in het paspoort Clown Of moet ik daar dan gewoon niets invullen)

En even over het meten, dat moet officieel gebeuren, of is dat alleen bij de pony's?

Alvast heel erg bedankt Ja

Sharonaa_

Re: Oldenburger + startkaartaanvraag = hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:10

ik heb geen oldenburger. maar wel een startkaart.

Maar over dat meten. dat hoeft niet als het een paard is, dat hoeft alleen maar bij de pony's.
Je moet invullen wat er in je paspoort staat..Ik weet niet of er bij de vader de vader staat of onbekend.?. Maar daar zou als het goed is dan ook zijn stamboeknummer moeten staan.
en met het stamboeknummer van jou paard. dat is geloof ik het levensnummer. je moet twee nummers invullen. Levensnummer, dat staat als het goed is bovenaan, tenminste bij mij was dat. op de eerste bladzijde, en ook een transpondernummer, of heb je die al gevonden?.

Ik weet niet zeker als je bij de vader een stamboeknummer in moet vullen.. Je moet invullen hoe het in het boekje staat vermeld.. {By mij was het makkelijk, want de vader en moeder van mijn pony staan onbekend}.

ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb? Knipoog

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:17

Mijn paard heeft ook geen naam..
Heb bij de naam een streepje ingevuld en dan kan je bij de Sportnaam neerzetten wat je zelf wilt..

Met die nummers moet je even puzzelen.. Wat ik wel weet is dat die meestal veel te lang zijn.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 15:12

Sharonaa_ schreef:
ik heb geen oldenburger. maar wel een startkaart.

Maar over dat meten. dat hoeft niet als het een paard is, dat hoeft alleen maar bij de pony's.
Je moet invullen wat er in je paspoort staat..Ik weet niet of er bij de vader de vader staat of onbekend.?. Maar daar zou als het goed is dan ook zijn stamboeknummer moeten staan.
en met het stamboeknummer van jou paard. dat is geloof ik het levensnummer. je moet twee nummers invullen. Levensnummer, dat staat als het goed is bovenaan, tenminste bij mij was dat. op de eerste bladzijde, en ook een transpondernummer, of heb je die al gevonden?.

Ik weet niet zeker als je bij de vader een stamboeknummer in moet vullen.. Je moet invullen hoe het in het boekje staat vermeld.. {By mij was het makkelijk, want de vader en moeder van mijn pony staan onbekend}.

ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb? Knipoog

Dankjewel! Het onduidelijke is dat je én het levensnummer én het stamboeknummer van je paard in moet voeren. Levensnummer heb ik dus, ook van de vader, maar heb van beide paarden geen stamboeknummer, maar dat moet dan naar mijn idee iets anders zijn... Ik heb op dit moment maar gewoon bij alles de levensnummers ingevuld, ik weet het anders ook niet Heb bij stamboeknaam gewoon een streepje ingevuld.

@ A_N_O_U_K: Bij mij zijn die nummers inderdaad ook te lang... Maarja, ik heb gewoon achter de hokjes verdergeschreven.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:00

bij het stamboeknummer moet je het levensnummer invullen

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:05

Ik heb een Oldenburger en een startkaart.
Stamboeknummer van de vader staat volgens mij gewoon bij de afstamming van je paard. Is stamboeknummer en levensnummer niet gewoon hetzelfde?

Als er op papier geen naam staat, vul je dat gewoon niet in, maar alleen het nummer.

De stokmaat schat je gewoon zelf.

Als je meer vragen hebt, kun je natuurlijk ook altijd de KNHS even bellen.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 21:11

Oké! Ik heb bij de stamboeknummers nu dus inderdaad het levensnummer ingevuld, maar ik vind het nog steeds raar dat er naar zowel het stamboek- als het levensnummer wordt gevraagd Verward Officiele naam heb ik inderdaad gewoon niet ingevuld. Ik stuur het zo maar op, ik hoor het vanzelf wel als er iets niet klopt...

nienke1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 07:26

je hoort idd vanzelf wel als het niet goed is maar dat nummer van DE vader moet je ff op google zoeken dan vindt je dat "meestal" wel..... Ja

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:30

oldenburgers krijgen geen naam, tenzij ze gebruikt worden als fokmerrie of dekhengst. Ik heb zelf ook een oldenburgse merrie, en vond dit ook wat vreemd. Je kunt dus gewoon een naam invullen voor op je startkaart.

Voor het aanvragen van je startkaart moet je gewoon de 1ste pagina(waar ook de geboortedatum staat+naam van de fokker enz.) en de stamboom van je paard kopieren en opsturen. dan zoeken ze dat bij de KNHS verder wel uit wat betreft stamboeknummers en dergelijke.
succes!