Wat kan ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mach

Wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 10:19

hallo,
ik heb een probleem waar ik behoorlik mee zit!!!
voordat mijn stage van een half jaar begon in augustus ging ik iedere week na een aantal pony's toe om
wat te verzorgen etc.
toen mijn stage was begonnen had ik daar helaas geen tijd meer voor omdat ik ook nog een eigen pony had!
er was een pony bij (welsh a-pony) waar ik veel mee bezig was, deze heeft ook voor augustus nog een veulentje gekregen.

toen ik afgelopen zondag nog een keertje was langs gegaan met een vriendin van me wist ik niet wat ik zag!
ik ging de stal in waar "anja" (zo heet de pony) met een groot paard en het veulentje in een stal stond, de deur was open en ze konden naar het voorste gedeelte van de stal lopen (waarschijnlijk hebben ze deur zelf opengemaakt) daar lag gewoon een hooivork met de punten omhoog enz en ze konden onbeperkt aan het hooi en aan de brokken.

maar dat was niet het ergst toen ik goed keek zag ik pas hoe verschrikkelijk vermagerd dat hij was.
het nekje was heel erg smal zijn schoft stak helemaal uit en zijn ruggengraat, en de botten achter bij zijn kont staken helemaal uit (zoals een koe dat ook heeft)
ik schrok eigenlijk zo erg dat ik niet heb gekeken of ze voor de rest wel in orde was, ik ben toen snel naar huis gegaan!
het liefste had ik haar mee genomen natuurlijk.

de andere pony's zagen er wel redelijk goed uit.
nou weet ik dat de eigenaar een drukke zakenman is en heb het gevoel dat de paardjes er ook maar voor de sier staan. maar toen mijn vriendin een week eerder was gaan kijken (het regende en ze is toen de stal niet ingegaan, ze had dus niks raars gezien) toen stonden ze er ook al zo bij.

ik kan er echt al 2 nachten niet van slapen maar ik weet niet wat ik moet doen!
mijn moeder zegt gewoon naar die meneer toe gaan en vragen wat er met de pony is dat ik me voor haar had verschrokken!!
maar ik durf dit eigenlijk niet!

ik kan haar niet zo laten staan wat zouden jullie doen!
help me aub!!
gr. jill

PBA_

Re: Wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:21

je kan best even met die man praten misschien is die pony wel heel erg ziek geweest waardoor ze zo mager is. Je kan altijd nog de DB inschakelen als dat nodig is

zinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:22

ik zou eerlijk gezegt wel naar die man toegaan, ookal heef thij het druk, het mag niet van het belang van de paarden afgaan. En zoals ik nu hoor hoe het eraan toe is met Anja, is ditook wel snel nodig!

x en sterkte ermee Lachen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:30

Gewoon even bespreekbaar maken. Misschien is de pony wel ziek geweest, omdat de rest er wel normaal uit zag. Dus wellicht is er een logische verklaring voor.
Dat ze de deur zelf open gemaakt hebben, dat zou niet moeten kunnen...maar dat soort dingen gebeuren nou eenmaal wel eens. Dit wil niet meteen zeggen dat er slecht voor de dieren gezorgd wordt in het algemeen.
Pas als het telkens gebeurt...dan is het wat anders.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:23

jij hebt de pony verzorgt ik neem aan dat je dus een goed kontakt heb met de eigenaar. Gewoon langsgaan en het bespreken. Inderdaad misschien ziek geweest of verandering van voer. Dus doorgeven, doen hoor het is in het belang van het paard.

Mach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 15:28

ik heb de eigenaar een emailtje gestuurd en ik kreeg terug dat hij zelf ook vond dat de pony erg mager was
maar dat de veearts al daar geweest was en die had gezegd dat het niet erg was?! Verward
omdat het veulen er nog steeds bij liep en nog veel dronk bij de moeder (veulen is nu ong. half jaar)

maar ik heb nog nooit een pony zo er bij zien lopen ook al heeft ze wel of geen veulen!
ik ga in ieder geval weer een paar keer per week bij ze kijken.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:10

Hmm.. Wat vervelend voor je dat jij die pony's in zo'n toestand moet aantreffen.

Lekker makkelijk om te zeggen dat de DA al is geweest en niets kon doen..
Ik zou zelf gewoon even opbellen in plaats van mailen..

Mach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 12:08

hallo!
ik ben gisteren weer daar geweest en de pony "" in kwestie" staat nu bij een boer iets verderop in een stalletje..
ben blij dat hij daar staat nu want mijn pony heeft ook een tijdje bij die boer gestaan en ik denk dat het weer helemaal goed gaat komen
helaas mag ik door omstandigheden neit meer bij die boer komen van mijn ouders dus ik kan niet gaan kijken.
het veulen staat nu wel nog daar alleen met een paar andere pony's dus dat blijf ik wel in de gaten houden.
groetjes

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:54

Het gebeurt wel eens vaker dat een merrie erg mager wordt door het zogende veulen.
Dat komt na het afspenen wel weer goed.
Soms kun je er niet tegen voeren bij zo'n merrie. Fraai is het niet...maar soms gebeurt het gewoon...