wie is Eric van Breda?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

wie is Eric van Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 18:42

Hallo bokkers,
ik heb even een vraagje:
Eric van Breda staat ingeprogammeert bij outdoor gelderland voor een show.
Maar wie is dat? wat doet hij met paarden?
gr saskia

arno8

Re: wie is Eric van Breda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:47

Hij is paardenfysiotherapeut. Ik heb ooit een lezing van hem bezocht. Hij legt het aardig uit en heeft aardige punten. Zijn lezing was vooral op sporten met paarden gericht.

Een stukje over hem vind je hier

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:49

hij is wel een beetje meer Lachen

Dr. Eric van Breda is medisch fysioloog en trainings- en inspanningsfysioloog en begeleidt veel kampioenen in verschillende paardensportdisciplines.

Te vaak wordt er gedacht “het paard doet het toch wel”. Te vaak wordt vergeten dat je een paard zorgvuldig moet trainen om de juiste conditie, de juiste hoeveelheid kracht en de juiste snelheid en lenigheid te krijgen. Iets wat niet alleen belangrijk is voor een gevorderde wedstrijdruiter. Ook een basisruiter moet weten hoe hij zijn paard fit moet houden.

Om een goede training op te kunnen zetten is het van belang dat je weet hoe een paardenlijf werkt tijdens een training. Dr. Eric van Breda zal op zijn eigen vaak ongedwongen wijze en met veel visuele ondersteuning dit uitgebreid uitleggen. Bovendien zal hij stil staan bij een nieuwe trend: het gebruik van een hartslagmeter. Is zo’n apparaat handig en zo ja hoe moet je die dan gebruiken? Ook bespreekt hij de rol van voedingssupplementen en of deze een paard kunnen helpen. De uitkomst kan confronterend zijn, want voeren we wel wat goed is voor ons paard?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 18:54

oke bedankt!! Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:55

Zeer interessant, ik heb destijd het rondje educatie over voeren moeten missen.
Als ik de kans krijg zal ik zeker aanschuiven.

Edit: jammer, ik zie dat het tijdens de dressuuravonden is. Wellicht kan iemand e.e.a. voor mij samenvatten t.z.t.