Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Het laatste idee (van Sientje) lijkt me inderdaad ook best wel handig. Ik ben ook heel erg aan het dubben. Want een paard heeft natuurlijk ook zijn ontspanning en rustige dagen nodig, die dat meisje hem dan zou kunnen geven, en of iemand nou de helft van het paard betaald als bijrijder of dat hij de helft betaald als mede eigenaar. Na een tijdje voelt ook de bijrijder zich een soort eigenaar natuurlijk. Silence schreef:Dit gaat vaak zelfs bij de beste maatjes nog fout.
Denk hier alsjeblieft ontzettend goed over na, voor hier straks weer een paardje de dupe wordt.

love_plien schreef:Ze zit al op de middelbare, op (voor zover ik weet) het laagste niveau.
Mijn hoop is, en wat ik ook eigenlijk verwacht, de mensen kennende, dat het meisje het in het begin leuk vind en gewoon lekker met het paardje wil wandelen en een beetje rond wil hobbelen + die les die ze dan van mij krijgt (waarin ik natuurlijk op haar over kan brengen hoe ik rijdt en haar dat als 'huiswerk' mee kan geven) wilt rijden en dat het dan in de loop van de tijd wat minder wordt en dat het van 3 naar 2 keer in de week gaat en met slecht weer naar 1 keer in de week, maar dat die ouders wel gewoon blijven betalen (ze zwemmen echt in het geld).
Maar in principe is het toch vrij normaal dat een paard een aantal dagen in de week (zeg 70%) echt aan het werk gaan en de rest van de week gewoon lekker rustig mag werken.
Ik wil haar wel graag leren longeren, zodat ze één keer in de week les heeft van mij, één keer kan longeren en dan één keer bijvoorbeeld naar de hei kan.

Jeanine84 schreef:love_plien schreef:Ze zit al op de middelbare, op (voor zover ik weet) het laagste niveau.
Mijn hoop is, en wat ik ook eigenlijk verwacht, de mensen kennende, dat het meisje het in het begin leuk vind en gewoon lekker met het paardje wil wandelen en een beetje rond wil hobbelen + die les die ze dan van mij krijgt (waarin ik natuurlijk op haar over kan brengen hoe ik rijdt en haar dat als 'huiswerk' mee kan geven) wilt rijden en dat het dan in de loop van de tijd wat minder wordt en dat het van 3 naar 2 keer in de week gaat en met slecht weer naar 1 keer in de week, maar dat die ouders wel gewoon blijven betalen (ze zwemmen echt in het geld).
Maar in principe is het toch vrij normaal dat een paard een aantal dagen in de week (zeg 70%) echt aan het werk gaan en de rest van de week gewoon lekker rustig mag werken.
Ik wil haar wel graag leren longeren, zodat ze één keer in de week les heeft van mij, één keer kan longeren en dan één keer bijvoorbeeld naar de hei kan.
Ben ik wel met je eens maar jullie komen beide in de fase van uitproberen..en aangezien eht meisje nog maar 12 is ga ik er vanuit dat ze het wel prima zal vinden wat het paardje doet..je moet natuurlijk wel concequent blijven! Been is wel reactie bijv. en stilstaan is stilstaan! Als het paard het bij het meisje niet hoeft zal die het bij jou ook niet gaan doen..en zo ben jij straks bezig met het opknappen van kleine dingetje die erin sluipen, denk ik!
En je hebt ook kans dat het meisje straks alleen maar fanatieker wil gaan rijden ipv zoals jij hoopt dat de interesse afneemt!