Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Innepin schreef:Ik heb een paardenbh voor mijn paard. Officieel heet dat ding geloof ik een borstbeschermer. Dat voorkomt kale plekken.
Als de plek eenmaal kaal is, kun je er niet veel meer aan doen. Een troost: het haar groeit vanzelf weer aan.
Karin schreef:Mijn paard heeft dit probleem ook gehad. Ik heb toen een deken met halve hals aangeschaft en zijn schoft heeft sindsdien nooit meer opengelegen.
Met een borstbeschermer los je het probleem niet echt op, namelijk het feit dat de rand van de deken op de schoft blijft drukken. Dat wordt niet veel minder met zo'n dun stukje stof ertussen, zeker als een bontje al niet helpt. Een borstbeschermer helpt prima tegen schuurplekken aan de voorkant, maar overmatige druk op de schoft waardoor de schoft open komt te liggen vangt-ie niet op.

Karin schreef:Mijn paard heeft dit probleem ook gehad. Ik heb toen een deken met halve hals aangeschaft en zijn schoft heeft sindsdien nooit meer opengelegen.