expres lage punten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

expres lage punten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 16:22

nou, ik ben op het moment echt woest, maar ik zal het proberen uit te leggen..

iemand die ik ken, is altijd wel jaloers op mij geweest.. als ik een wp haalde, vertrok der kop en werd ze boos en sjagerijnig, en zodra ik geen wp haalde was ze heel vrolijk.. erg rot natuurlijk, als iemand je niets gunt. ze doet heel aardig, maar je ziet gewoon dat ze er niks van meent..

heeft ze nu laatst een jurycursus gedaan, en moest mij vandaag jureren..
de eerste proef ging wat minder, de 2e heel goed.. mijn punten: 167 en 176.
terwijl de 2e wp waardig was. en natuurlijk het is een jurysport, maar ik weet gewoon dat ze me lage punten heeft gegeven om mij te stangen.. Boos! Boos!

wat zouden jullie in zon situatie doen? gewoon negeren of er iets van zeggen, of ergens melden?

_Yasmine_

Re: expres lage punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:24

kan wel dat ze het expras deed maar dat weet je niet zeker Boos! je kan wel aan haar vragen waarom je zo laag hebt en dat het voor je gevoel wel goed ging....
kijken wat ze daarop zegt Knipoog

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:29

Het is natuurlijk erg vervelend als je voor je gevoel wel goed hebt gereden en winstpunt waardig.
Maar wat ik de laatste tijd wel vaker zie is dat er altijd wel commentaar op de jury is en dat het altijd aan de jury ligt als ze niet 'genoeg' punten hebben.
En elke jury wil weer wat anders zien, en trouwens ik vind je punten niet vreselijk laag hoor.
Ga anders naar haar toe en vraag wat ze van je proef vond, en waarom je niet meer punten hebt.
Dan kun je daar aan werken en volgende keer zo rijden dat ze je wel een winspunt 'geeft'.

Succes ermee.
En schuif niet alles direct op de jury af.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 16:34

Elliebelle schreef:
Het is natuurlijk erg vervelend als je voor je gevoel wel goed hebt gereden en winstpunt waardig.
Maar wat ik de laatste tijd wel vaker zie is dat er altijd wel commentaar op de jury is en dat het altijd aan de jury ligt als ze niet 'genoeg' punten hebben.
En elke jury wil weer wat anders zien, en trouwens ik vind je punten niet vreselijk laag hoor.
Ga anders naar haar toe en vraag wat ze van je proef vond, en waarom je niet meer punten hebt.
Dan kun je daar aan werken en volgende keer zo rijden dat ze je wel een winspunt 'geeft'.

Succes ermee.
En schuif niet alles direct op de jury af.

ik wil zeker niet alles op de jury afschuiven, maar ik weet gewoon dat ze het doet om te rotten.. ze staat ook bij mij op stal, en je ziet het gedrag gewoon terug... Boos!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:23

Snap niet waarom je je er druk om maakt, sta er boven. Wat bereik je aan om je boos te worden? Je kan er maar beter om lachen

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:02

Het is nog al een beschuldiging die je neerzet. Winstwaardig of 176 is echt niet zo'n groot verschil en om dan te beweren dat iemand dat expres doet?

Ik heb zelf ook wel eens een jury moeten jureren op een onderlingen. Was niet mijn vriendin maar ging echt heel slecht. Gevolg zwaar verlies. Het zou niet eerlijk geweest zijn haar hoger te jureren omdat ik bang zou zijn voor de gevolgen.

Enkele maanden later moest ze mij jureren, ik dacht nu gaan we het meemaken.
Ze was echter heel fair, ik kreeg wat ik verdiende.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:21

denk niet dat ze je expres lage punten heeft gegeven,
anders had ze je wel veel lagere punten gegeven denk ik,
je maakt het toch vaker mee dat je gevoel anders is dan wat de jury vindt Knipoog
176 is niet heel laag en van die andere zeg je zelf dat ie ook wat slechter ging

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:26

Ik zou er in ieder geval wat van zeggen. Gewoon rustig bespreken.
Het hoeft namelijk niet zo te zijn dat ze expres lage punten geef.

Al ken ik wel iemand die hetzelfde heeft gehad als jou. Die hebben gewoon besproken en ook exuses aangeboden.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:30

Ik ken jou niet, ik ken die jury niet...
Maar ik weet dat het best wel eens een enkele keer gebeurt. Iemand in mijn omgeving heeft dit letterlijk eens tegen mij gezegd: ik heb ze lekker lage punten gegeven, ik vind het zo'n arrogant wicht...ze reed best goed...maar laat ze ook maar eens voelen wat het is om geen winst te hebben...
Ik ben hierover toen met deze persoon in discussie gegaan...het betrof mij niet...ik kende degene die ze laag had gepunt ook niet...maar ik sprak haar aan op haar uitspraak en liet weten dat ik dat niet jurywaardig vond, niet professioneel...
Toen schokschouderde ze wat en dat was het....
In jouw geval kun je er weinig mee. Je kunt het zo voelen...je weet echter niet 100% zeker of het zo is.
Ik zou het volkomen negeren en als bij jou op stal het gesprek op de wedstrijd komt, zou ik iets zeggen als: ik ben dik tevreden....mijn tweede proef was een aanmerkelijke verbetering met de eerste...dat is de winst die ik voor mezelf heb bereikt...

Als ze jou wel eerlijk heeft gejureerd, kan ze zo'n opmerking alleen maar waarderen.
Als ze wel wraakzuchtig was...dan steekt zo'n opmerking veel meer...dan wanneer je laat merken dat je baalt.

Zo zou ik het oplossen. En verder geen woorden aan vuil maken.
Dat is het ook niet waard...het is maar een wedstrijd....dus niet van levens belang.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 20:25

bedankt voor de reacties..
ik heb haar nog niet gesproken, maar ik vertel der wel dat ik zelf wel erg tevreden was over mijn proef.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:42

Je zegt dat ze bij jou op stal staat. Dan kun je haar toch gewoon eens vragen wat ze van je proef vond en waarom ze die cijfers heeft gegeven. Je neemt proevenboekje en coupons mee en gaat gewoon samen de proef bespreken. Gewoon netjes een gesprek aangaan. Grote kans dat ze je vaker moet jureren dus vraag haar waar je aan werken moet om winst te rijden.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:46

ja da's idd ook goed idee Knipoog

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:57

Da's zeker een goed idee en verder gewoon negeren. Tis nou eenmaal een jurysport en het is niet leuk maar tis niet anders! Je krijgt vast ook wel eens meer dan je verdiende en zo zal het gemiddelde wek kloppen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:56

Simpel: Niet meer bij starten dus, of je nou wel of niet gelijk hebt, je gevoel zegt je dat je niet eerlijk behandeld bent, dus dan moet je maar niet meer bij haar starten!

Ik heb sommige mensen ook liever niet in de ring, puur om dit soort verhalen. In het gewone leven zou ik ze nog niet eens gedag zeggen, vanwege een hoop toestanden in het verleden, maar goed als ik ze in de ring krijg, ben ik een official van de KNHS en heb ik me daarnaar te gedragen, dus worden ze gepunt zoals ik dat altijd doe.

Jammer is wel dat hoe je het ook doet, je het dan in hun ogen nooit goed doet, en daar krijg je dus dit soort verhalen van!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:01

Ik zou haar gewoon op een normale manier vragen wat ze van de proef vond en hoe ze de punten gegeven heeft.

Of gewoon negeren. Als ze echt expres lage cijfers heeft gegeven en jij reageert er niet op, dan is de lol er slen genoeg van af aan haar kant.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:53

MaaikeMo schreef:
nou, ik ben op het moment echt woest, maar ik zal het proberen uit te leggen..

iemand die ik ken, is altijd wel jaloers op mij geweest.. als ik een wp haalde, vertrok der kop en werd ze boos en sjagerijnig, en zodra ik geen wp haalde was ze heel vrolijk.. erg rot natuurlijk, als iemand je niets gunt. ze doet heel aardig, maar je ziet gewoon dat ze er niks van meent..

heeft ze nu laatst een jurycursus gedaan, en moest mij vandaag jureren..
de eerste proef ging wat minder, de 2e heel goed.. mijn punten: 167 en 176.
terwijl de 2e wp waardig was. en natuurlijk het is een jurysport, maar ik weet gewoon dat ze me lage punten heeft gegeven om mij te stangen.. Boos! Boos!

wat zouden jullie in zon situatie doen? gewoon negeren of er iets van zeggen, of ergens melden?

Een vraagje: is dit serieus bedoeld of het script voor een paarden soapserie? Heb het paar keer overgelezen, maar dit is naar mijn mening wel heel apart en triest. Allemaal veronderstellingen(niveau roddelbladen) en dan de wel heel gedurfde stelling: ik weet gewoon dat ze me lage punten heeft gegeven om mij te stangen.
Tuuuuuuuuuuuurlijk, geloof je het zelf??? Je kunt je beter bezighouden met lekker paardrijden.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:00

Het is jammer maar het gebeurd en het heeft jammer genoeg niets te maken met roddelbladniveau maar dit zal altijd blijven bij een jurysport. Het gebeurd ook wel open en bloot neem nu gisteren nog bij het WK judo wat een aanfluiting was deze jury zeg.
Er tegen ingaan heeft geen zin, mocht je denken dat het mogelijk is zou ik het zeker bespreken op een rustige manier en anders loslaten en er om lachen.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:59

Niet over nadenken! Als jij er zo over denkt is zij het waarschijnlijk niet eens is waard om je er druk over te maken.
De volgende keer heb je gewoon weer een andere jury. Knipoog

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:31

Wat zijn lage punten? Het is maar de vraag wat de rest van de rubriek aan punten had.
Verder zou ik me er niet te druk om maken. De ene keer word je gematst en de andere keer tref je iemand die niet kan waarderen wat jij laat zien so it be. Het gemiddelde over 10 wedstrijden klopt meestal altijd wel weer.

Concentreer je lekker op je volgende concour.